-
XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman, Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is.
2024.11.22. -
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15.
A veszteség meghaladja a félmilliárd forintot -marad a Parmalat név
A Parmalat Hungaria Rt. első negyedévi vesztesége várhatóan meghaladja az ötszázmillió forintot, a benyújtott hitelezői követelés pedig több mint hétmilliárd forint. A vállalat másfél év alatt érheti el azt a szintet, hogy vagyonát reális áron lehessen értékesíteni, ennyi idő kell ugyanis ahhoz, hogy már ne termeljen veszteséget. Az olasz anyavállalat várhatóan hozzájárul a márkanév használatához, a felszámoló azonban egyelőre sokallja a díjat.
A Parmalat Hungaria Rt. első negyedévi vesztesége várhatóan meghaladja az ötszázmillió forintot, a benyújtott hitelezői követelés pedig több mint hétmilliárd forint. A vállalat másfél év alatt érheti el azt a szintet, hogy vagyonát reális áron lehessen értékesíteni, ennyi idő kell ugyanis ahhoz, hogy már ne termeljen veszteséget. Az olasz anyavállalat várhatóan hozzájárul a márkanév használatához, a felszámoló azonban egyelőre sokallja a díjat.
Somogyi Ferenc, a társaság felszámolóbiztosa a napokban megkapta a cég korábbi vezetésétől a Parmalat Hungaria Rt. felszámolásához szükséges dokumentumokat. Az előzetes adatok szerint az idei első negyedév vesztesége várhatóan meghaladja az ötszázmillió forintot, a benyújtott hitelezői követelés pedig több mint hétmilliárd forint.
Somogyi szerint a vállalat másfél év alatt érheti el azt a szintet, hogy vagyonát reális áron lehessen értékesíteni, ennyi idő kell ugyanis ahhoz, hogy már ne termeljen veszteséget.
A tervek szerint a 2005-ös mérleg elkészítése után, várhatóan 2006 első félévének végén írják ki az első pályázatot a Parmalat vagyonára. A felszámoló működő üzemként kívánja eladni a magyar Parmalatot, s a leendő vevő olyan vállalkozás lehet, amely ezután tovább üzemelteti majd a társaságot.
A Parmalat jó műszaki színvonallal és termékekkel rendelkezik, a veszteség ezért csak azzal magyarázható, hogy irracionális gazdálkodás folyt a cégnél - mondta Somogyi. A vállalati szervezeten azóta változtattak, s megkezdték a tárgyalásokat az üzemi tanáccsal és a szakszervezettel a létszámcsökkentésről. Ennek eredményeként június ötödikével 129 dolgozónak mondanak fel.
Ezzel párhuzamosan a társaság felvett a Raiffeisen Banktól hétszázmillió forint hitelt, s a tejbeszállítást 27 ezer literrel növelte. A Parmalat márkanév használatáról Somogyi elmondta, hogy még tartanak a tárgyalások az olasz anyacég, a Parmalat S.p.A. képviselőivel.
Az egyeztetések jelenlegi állása szerint az olaszok hozzájárulnak a névhasználathoz, ezért azonban pénzt kérnek a magyar leányvállalattól. Az összegről azonban még nem sikerült megállapodni - tette hozzá a felszámoló.