-
Valóban megtörtént!
Szemléletesen mutatja be a holokauszt borzalmait az az óriásmakett kiállítás, melyet csütörtökön nyitottak meg a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Széchenyi István Műszaki Technikumában. Az auschwitz-birkenaui koncentrációs táborokat ábrázoló, több mint 32 négyzetméteres alkotás az Experience History program keretében, az Élet Menete Alapítvány közreműködésével valósult meg.
2025.01.09. -
Kötelező a maszkviselés
2025. január 8-tól maszkviselési kötelezettség lépett életbe a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórházban. Az intézkedés a vármegye területén működő valamennyi fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézményére vonatkozik - tájékoztat a kórház közleményében.
2025.01.08. -
Hatékonyabban a tisztaságáért
Elektromos ipari hulladékporszívóval bővült a Városgondnokság gépparkja. A gép nemcsak a vegyes szemét felporszívózására alkalmas, hanem fertőtlenítő rendszerének köszönhetően különböző felületek hatékony tisztítására is.
2025.01.09. -
Tízpontos vállalás a közlekedés fejlesztéséért
Komfortosabb, és pontosabb lesz az utazás a jövőben. Tízpontos intézkedéscsomagot jelentett be a magyarországi tömegközlekedés helyzetének javítására Lázár János építési és közlekedési miniszter a Közlekedésinfó elnevezésű sajtótájékoztatón.
2025.01.09.
Alacsony padlós busz is közlekedik Székesfehérváron - fel lehet tolni a babakocsit
Egy olyan alacsony padlós autóbuszt adtak át kedden délután az Alba Volánnál, amire könnyedén fel lehet szállni baba- és tolókocsival is. Székesfehérvár önkormányzata ebben az évben 180 millió forinttal támogatja a városi tömegközlekedés fejlesztését, amiből több hasonló speciális busz is beszerezhető. A jármű ahogy beáll a megállóba képes leengedni magát 28 cm-es magasságig, majd egy motoros rámpa kicsúszik az ajtó alatt, amin keresztül fel lehet gurulni az utastérbe. A tervek szerint a buszmegállók padkájának a magasságát emelnék meg 2 méter széles részen, így pedig könnyedén be lehetne gurulni a járműbe. (képek a buszátadásról itt)
Nagyon jó a város együttműködése az Alba Volánnal, hiszen a város célja az, hogy minél több alacsony padlós új autóbusz közlekedjen és a járatok úgy közlekedjenek, hogy az megfelelő legyen az utazóközönségnek - válaszolta kérdésünkre a város polgármestere Warvasovszky Tihamér a buszátadáson. Idén a város 90 milliós kormányzati támogatásra pályázott, amit elnyert és még 90 millió önkormányzati pénzt hozzátett és így tudta a helyi tömegközlekedést 180 millióval támogatni.
Fontos dolog az, hogy azokon a járatokon, ahol többségében idősebbek közlekednek vagy sok kismama jár babakocsival alacsonypadlós buszok legyenek. A polgármester kérte az Alba Volán vezérigazgatójától, hogy ha lehetséges minél több ilyen buszt állítsanak forgalomba. Elindított a város egy olyan programot a busztársasággal, ami azt célozza meg, hogy ilyen járművek közlekedjenek Székesfehérváron.
Az Alba Volán vezérigazgatója Tóth István elmondta, hogy egy olyan járművet állítanak forgalomba, ami európai színvonalú és biztosítja az esélyegyenlőséget. Az alacsony padlózatú buszok az idősebbek, kerekes székkel, babakocsival közlekedők közlekedését könnyíti meg. Hosszútávon ilyen buszokat állít forgalomba a társaság, azonban van egy csuklós busz program is, aminek keretén belül ún. középmagas buszokat vásárolja a társaság. Ez három éve tapasztalhaó Fehérváron, amióta megjelentek a város útjain azok az igen hosszú Mercedes csuklós járművek. Ezt a programot folytatja továbbra is a Volán, azonban a szóló buszok, amiket a továbbiakban vásárol a cég az önkormányzat kérésének megfelelően alacsony padlósak lesznek.
Az alacsony padlós buszok ára 15-20%-kal magasabb, mint a normál buszoké. Ehhez kapcsolódva Tóth István elmondta, hogy a társaságnak nem csak minőségi, hanem mennyiségi cserére is szüksége van, hiszen a város tömegközlekedését 65 autóbusszal végzi az Alba Volán. Más hasonló nagyságú városok tömegközlekedésével összehasonlítva a székesfehérvári buszok állapota jónak mondható. Évente hat-nyolc busz cseréjére lenne szükség, azonban évente csak három-négy buszt cserél le a cég, ami megint csak nem nevezhető rossznak. Ennél nagyobb ütemű cserét új autóbuszokkal nem lehet megoldani, azonban használt hat éves jó állapotú buszokkal 3-4 év alatt megoldható lenne egy nagyobb csereprogram.