-
Kodolányi János Nap
Kodolányi Napot ünnepelt névadója tiszteletére csütörtökön a Kodolányi János Egyetem. A magyar irodalom jeles alakja, ismert regényírója 1899. március 13-án született, az egyetem minden évben ezen a napon rendezi meg a jeles alkalmat Székesfehérváron. Idén budapesti koszorúzással, majd székesfehérvári diplomaátadókkal, illetve a Városháza Dísztermében megtartott szenátusi és fenntartó tanácsi üléssel emlékezett az Egyetem.
2025.03.13. -
Díjazták a marketingmegoldásokat
Újabb Gyémántdíjakat kapott a Székesfehérvári Turisztikai Kft. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) szektorfüggetlen pályázatán két fehérvári program marketingmegoldásait díjazták: a Halloweeni Rémisztően izgalmas Hiemer-ház és az Ökomajális a Székesfehérvári Sóstó Természetvédelmi Területen programok kampánya egyaránt Gyémántdíjat érdemelt ki az MMSZ nagyszabású díjátadóján.
2025.03.13. -
Diplomaosztó a Kodolányin
Kodolányi János születésnapján szervezett a róla elnevezett egyetem egész napos ünnepséget. A Kodolányi Nap diplomaátadóval kezdődött, az intézmény színháztermében háromszáz végzős vehette át oklevelét.
2025.03.13. -
Nevelőszülőket keresnek
Nevelőszülők jelentkezését várja a Szent István Görögkatolikus Gyermekvédelmi Központ. Székesfehérvár 80 km-es körzetében és Fejér vármegye egészében. A jelentkezéseket március 15-ig várják.
2025.03.13.
Aláírásgyűjtés a Börgöndi Repülőtér fejlesztéséért
.jpg)
Az idén 30 éves fennállását ünneplő Albatrosz Repülő Egyesület Székesfehérváron és a Börgöndi Légiparádén gyűjtött össze 2.361 aláírást, mellyel demonstrálni kívánja az átmeneti fejlesztés fontosságát és támogatottságát. Az íveket sajtónyilvános esemény keretében adta át a polgármesternek Szilády Dezső, az egyesület elnöke.
Hangsúlyozta: „A repülőtér infrastruktúrája jelenleg olyan állapotban van, amely bizonyos veszélyeket rejthet magában. Ismerjük, hogy a nagyléptékű átalakítás a Modern Városok Program keretében, egy komplett fejlesztési csomagban kerül elbírálás alá. Viszont a kiszolgálás és a működés a jelenlegi formában már nem tatható fenn, ebben kérjük Székesfehérvár városának és polgármesterének segítségét. A fejlesztés arra az átmeneti időszakra adna lehetőséget, amíg a kormánydöntés megszületik. A reptér üzembiztosan működhetne olyan körülmények között, amely méltó Székesfehérvárhoz.”
Dr. Cser-Palkovics András polgármester arról beszélt, hogy az Albatrosz Repülő Egyesület az elmúlt években képes volt a repteret megőrizni és működtetni, majd az Önkormányzat állami segítséggel megvásárolta a létesítményt és a mellette lévő ipari park területet is. Következő lépésként elkészült egy sport- és üzleti célú reptér fejlesztésének tanulmánya 13-14 milliárd forint értékben, amely tartalmazza a 62-es és 63-as utak összekötő útjának elkészítését is. „Ez a fejlesztéscsomag már a kormány előtt van. Várunk arra, hogy más hazai reptérfejlesztésekkel együtt a kormány állást foglaljon. Abban bízunk, hogy zöld lámpát kap a fejlesztés!” – emelte ki a városvezető, hangsúlyozva, hogy pozitív elbírálás esetén is néhány évet biztosan igénybe vesz a megvalósítás. A koncepcióban kisrepülőgépek fogadása szerepel a megfelelő hangárok, a különféle szolgáltatások, az infrastruktúra és a közlekedés biztosításával, illetve a füves pálya mellett épülne egy betonos pálya is. Hozzátette, reális célkitűzésnek tekinthető, hogy az átmeneti időszakra olyan fejlesztések történjenek, amelyek a nagyléptékű beruházást nem akadályozzák, sőt, annak részévé is válhatnak a későbbiekben.
Viza Attila, Székesfehérvár közbiztonsági tanácsnoka megköszönte az egyesületnek a reptérfejlesztés kapcsán tanúsított önzetlen és pozitív hozzáállását. A szervezet nemcsak a maga, hanem a közösség, a helyi gazdaság javára is dolgozik, hogy a reptér az egész régió motorja lehessen.
Józsa Dávid, az Albatrosz Repülő Egyesület alelnöke a két éve indított Nemere-programról, a székesfehérvári repülést szimbolizáló vitorlázógép újjáépítéséről beszélt. A Nemere törzse már szerkezetkész állapotban van, most követezik a szárnyak megépítése Székesfehérváron. Azonban a 20 méter feszttávolságú gépet a megfelelő hangár hiányában jelenleg nem tudják összeszerelni, ezt is megoldhatná az átmeneti fejlesztés. „Egyre közelebb vagyunk ahhoz, hogy a Nemere repüljön!”- fogalmazott a program vezetője.