-
XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman, Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is.
2024.11.22. -
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15.
Annyi akkumulátor fogy naponta, mint máskor két hét alatt
Az utóbbi napokban annyi akkumulátort adtak el a város egyik legnagyobb akkumulátor boltjában, a Csavar-Akku-ban, mint normál esetben két hét alatt – mondta Dallos Róbert tulajdonos. A hideg idő megviseli az autó akkumulátorát is. Ha nulla fok alá csökken a hőmérséklet, jelentősen csökken az akksi ereje is. Mint mondta a tapasztalat egyébként azt mutatja, hogy (nagyon) sok esetben nem is az akkumulátorral van baj, hanem egyéb hibája van az autónak, ami megviseli az autó áramforrását is. Ezért gyakran tévesen az akkumulátor hibájára gyanakodnak az autósok.
2012.02.08. 10:38 |
Az utóbbi napokban annyi akkumulátort adtak el a város egyik legnagyobb akkumulátor boltjában, a Csavar-Akku-ban, mint normál esetben két hét alatt – mondta Dallos Róbert tulajdonos. A hideg idő megviseli az autó akkumulátorát is. Ha nulla fok alá csökken a hőmérséklet, jelentősen csökken az akksi ereje is. Mint mondta a tapasztalat egyébként azt mutatja, hogy (nagyon) sok esetben nem is az akkumlátorral van baj, hanem egyéb hibája van az autónak, ami megviseli az autó áramforrását is. Ezért gyakran tévesen az akkumulátor hibájára gyanakodnak az autósok.
Az akkumulátor eladás szezonja az első igazán hideg időben kezdődik, azonban a héten jellemző -10-15C fokos hőmérsékletben is jelentősen megnőtt az akkumlátort vásárók száma. A hideg időben nem feltétlenül romlik el az idősebb akkumulátor, mindössze az indító képessége csökken (romlik) jelentősen.
Az indítási nehézségek a gyengébb akkumulátor miatt télen sűrűbben jelentkeznek. Ha nulla fok alá esik a hőmérséklet, csökken az akksi teljesítménye. Mínusz (20) fokoknál akár 50 százalék alá is eshet az akkumulátor indító képessége. Az ülésfűtés, az elektromos előmelegítés a dízelautóknál, a fűthető első és hátsó ablak mind hasznos dolgok a reggeli indulásnál, de leszívják az akksi energiáját. A sok rövid távú autózás is tovább csökkenti az energiatartalékokat. Javaslat: ne kapcsoljuk be az összes elektromos fogyasztót.
- Ha csúszik az ékszíj, a generátor nem kap elég áramot, az akkumulátor nem töltődik.
- Ügyeljünk arra, hogy az (karosszéria testcsatlakozója) akku sarujai [csatlakozói] ne legyenek (rozsdásak) korrodeáltak, sóvirágosak. A (rozsda) korrózió jelentősen rontja vagy akár megakadályozza az áram áramlását.
- A pólusokat és a sarukat tisztán kell tartani. A vastag sókiválásokat, oxidációs réteget távolítsuk el.
- Ellenőrizzük, hogy az (ólomlapot) ólom lemezeket ellepje az (desztillált víz) akkumulátor sav. Alacsony folyadék szint esetén kizárólag csak tiszta desztillált vizet szabad az akkumulátorba önteni!!! Vigyázat: savval van dolgunk! Sok mai készülékben zöld szín jelzi, hogy minden rendben, fekete, hogy lemerült az akksi.
- Ha ritkán autózunk tegyük fel havonta töltőre az akkumulátort. Mert álló helyzetben az akku lemerül és idő előtt tönkremegy. Akkumulátort mindig feltöltött állapotban tároljunk!
- Ne hagyjuk égve az autó belső világítását!
|