-
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12. -
Vége az érettséginek
Július 3-án dőlhetnek hátra végleg az érettségizők, hiszen a 2023/24-es tanév rendje szerint ekkor érnek véget hivatalosan is a szóbeli érettségik. Július 24-én kiderül, kik jutottak be idén az egyetemek szeptemberben induló képzéseire.
2024.07.03. -
Szájkosárral és pórázzal Balatonra
Változott szerdától a kutyák szállítását érintő szabályozás a vonatokon: már zárt doboz nélkül, csupán szájkosár és póráz használatával is lehet velük utazni a balatoni InterCity és expresszjáratokon - közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján.
2024.06.26.
Átlag 100 forinttal vágnak át a vendéglőkben
Drasztikusan emelkedett, több mint 170 millió forintra az idén nyáron kiszabott fogyasztóvédelmi és minőségvédelmi bírságok összege. A fogyasztóvédők az ellenőrzött 4419 vendéglátóhely közül 3482-ben bukkantak kisebb-nagyobb szabálytalanságra. A vendéglőkben átlagosan 100 forinttal, a kocsmákban pedig 40 forinttal károsítják meg a vendégeket.
Drasztikusan emelkedett, több mint 170 millió forintra az idén nyáron kiszabott fogyasztóvédelmi és minőségvédelmi bírságok összege. A fogyasztóvédők az ellenőrzött 4419 vendéglátóhely közül 3482-ben bukkantak kisebb-nagyobb szabálytalanságra. A vendéglőkben átlagosan 100 forinttal, a kocsmákban pedig 40 forinttal károsítják meg a vendégeket.
Idén nyáron megduplázták razziáik számát a fogyasztóvédők. A vizsgált vendéglátóhelyek 79 százalékánál találtak valamilyen kifogásolnivalót, míg tavaly ez az arány 69 százalék volt.
Az éttermekben, a melegkonyhás egységekben tapasztalt legáltalánosabb szabálysértés a hitelesített mérőeszközök hiánya, amit a vizsgált egységek majdnem negyedénél tapasztaltak. A második legnépszerűbb hiba a mélyhűtött fagylaltok és jégkrémek 72 órán túli kiszolgálása; a lassan fogyó árutól a vállalkozók 18 százalékának nincs szíve megszabadulni.
A gyógyüdülőhelyeken és az I., valamint a II. kategóriás egységekben kötelező két idegen nyelvű ét- és itallap hiánya miatt már csak a vizsgált helyek 8 százalékában kellett intézkedni a korábbi 25 százalék helyett.
A cukrászdák közül majdnem minden harmadikban mulasztották el a fagylaltforgalmi napló vezetését, és minden ötödik helyen a kategóriát jelölő tábla kifüggesztését. A bárok, borozók, kocsmák és italboltok üzemeltetőinek 41 százalékuk nem alkalmazza az unióban kötelező minőségbiztosítási rendszert, a HACCP-ot.
A bejáraton kívüli teljes étel- és italválasztékot bemutató táblát ezen üzletek 34 százaléka előtt hiába keresik a vendégek, akik a kocsmák 29 százalékában nem azt a szeszes italt és gyümölcslevet kapják, ami az itallapon szerepel. Az italok megnevezésének szigorúan az összetételüket kell tükröznie, tehát a pálinka és a konyak nem egyszerű szeszes ital, miként a gyümölcslé nem azonos a szerényebb gyümölcstartalmú nektárral és gyümölcsitallal. A fogyasztóvédők tapasztalatai szerint a vendéglőkben és egyéb melegkonyhás helyeken átlagosan 100 forinttal, a cukrászdákban 50 forinttal, a kocsmákban pedig 40 forinttal károsítják meg a vendégeket.