-
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10. -
Megújul a könyvtár
Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.
2024.12.10.
Átrendezheti a város közlekedését az új központ
Elkészült a fehérvári Közösségi Közlekedési Központ műszaki megvalósíthatósági tanulmánya és környezeti hatástanulmánya. A tanulmányhoz a „PEA 2” program keretében 12 millió forintos támogatást nyert el Székesfehérvár Önkormányzata. Az új központ megvalósulása– amelyhez számos más projekt is kapcsolódik - átrendezi majd a város közlekedését, többek között belső déli gyűrűt is kialakítanak majd az új elkerülő úttól indulva a Balatoni út - Széchenyi út – Mártírok útja vonalon egészen a 8. sz főútig. A központ jól kiegészíti majd a Piac téren jövőre megújuló autóbusz-pályaudvar működését is.
Székesfehérvár polgármestere elmondta, az önkormányzat felismerte, hogy az autók számának jelentős növekedése miatt radikális változásra van szükség a város közlekedésében. Ezt szolgálja a most elkészült tervdokumentáció és hatástanulmány is, amelyek birtokában a Közösségi Közlekedési Központra megvalósításra kész projektként pályázhat a város a 2007-2013 közötti európai uniós költségvetési időszakban.
Warvasovszky Tihamér a közlekedési centrum szerepéről szólva elmondta, várhatóan jelentős forgalmat generál majd, hogy Székesfehérvár bekerül Budapest elővárosi vasúti közlekedésébe és az is, hogy várhatóan 2009-től működik az Alba Airport. Forgalomnövekedést okozhat az is, hogy miután a 2007-től tervezett Fehérvár – Budapest vasútvonal a menetidő jelentős csökkenését hozza, a Volán járatoknak várhatóan nem éri meg pl. a nyugati, vagy a közép-dunántúli régióból Budapestre vinni az utasokat: Székesfehérvár lehet a végállomás.
A központ jól kiegészíti majd a Piac téren jövőre megújuló autóbusz-pályaudvar működését.
Nagy Zsolt közlekedési irodavezető elmondta, jelenleg a döntés előkészítési munka fejeződött be, várhatóan 2007-ben már a konkrét projekt megvalósításán dolgozhatnak. Az irodavezető ismertette a Közösségi Közlekedési Központ megvalósításának néhány változatát, többek között terv készült a vasút északi és déli oldalán megosztva, illetve a felülépítéssel megvalósuló közlekedési centrumról is. A megvalósítás költségeit a változatoktól függően 2 milliárd és 24 milliárd forint között vannak. Nagy Zsolt elmondta, a tanulmány elkészülte előtt kb. 12-13 milliárd forintra becsülték a projekt értékét.