-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
Az Öreghegyen, Csalán élők problémáira, kérdéseire adott választ Östör Annamária lakossági fórumán. Az eseményen beszámoltak a jövőbeli tervekről, felújításokról is.
2024.11.21. -
30 éves a Zeneturmix
Több rádiót is megjárt már, de még mai napig él és népszerű Kiss György műsora, a Zeneturmix. A Vörösmarty Rádión minden vasárnap hallható összeállítás egyrészt a helyi értékekre fókuszál, másrészt az 1980-as évek diszkózenéit eleveníti fel.
2024.11.21.
Augusztus elsejétől léphet életbe a fehérvári buszhálózat bővítése
317 e-mail érkezett, 10 lakossági fórum volt, valamint 2400 felhasználó és 5000 utazástervezés történt a buszmenetrend hálózatbővítésének véleményezési időszakában.
Mielőtt a tervezett változtatás a csütörtöki közgyűlésen napirendre kerül, a szakemberek folyamatosan várták és építették be ezeket az észrevételeket – számolt be a hálózatbővítést érintő fejleményekről Mészáros Attila alpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján. Az alpolgármester tájékoztatása szerint amennyiben a május 26-án, csütörtökön sorra kerülő közgyűlés elfogadja, abban az esetben az új buszmenetrend már augusztus elsejétől életbe léphet.
A végleges menetrend letölthető lesz, valamint nyomtatott formában is eljut a fehérváriakhoz. A szakemberek kérik, hogy a jelenleg is elérhető útvonaltervező segítségével – amelyben már a járatindulások időpontjai is megtalálhatóak! – mindenki tervezze meg saját útvonalait, a könnyebb átállás érdekében. Az útvonaltervezőt IDE KATTINTVA érhetik el.
A bővítés időszerű lépés volt, hiszen a mostani hálózat 1976-os életbe lépése óta sokat változott mind a város szerkezete, mind a lakosság életvitele és utazási szokásai. A bővítést most erre tekintettel állították össze a szakemberek. „Az alapvető célunk, hogy a lehető legtöbb embernek biztosítsunk, illetve mutassunk alternatívát az autók használata helyett. Ennek egyik eszköze a közösségi közlekedés fejlesztése, azon belül is a buszhálózat bővítése és módosítása.” – fogalmazott az alpolgármester. Mint elhangzott, a közösségi közlekedés fejlesztésének másik eszköze a bérletstruktúrák áttekintése volt: az új, 280 forintos havi diákbérlet például megnégyszerezte az eladott bérletek számát a járvány előtti időszakhoz képest.
A jelenlegi menetrend szerint egy évben 3,2 millió kilométert tesznek meg a buszok Székesfehérváron, a bővítésnek köszönhetően ez a szám 3,6 millió kilométerre emelkedik. A járatok száma 46-ról 39-re csökken, miután néhány járat egybeolvad és útvonala meghosszabbodik. Ennek köszönhetően egy-egy járat akár több városrészt is érint, nagyobb menetidőt felölelve ezzel. A legtöbb változás a vasútállomásról induló, 30-as járatokat fogja érinteni. „Az alapvető cél az átszállási kényszer csökkentése.” – emelte ki Mészáros Attila alpolgármester.
A menetidők kapcsán további két, fontos változás lép érvénybe. Miután 1976-hoz képest lényegesen több jármű közlekedik a városban, így a menetidőket sem lehet az akkori állapotokhoz mérni. Ennek nyomán a bővített menetrendbe már az új, tényleges menetidők kerülnek be. Erről az utazóközönség a buszmegállókban is könnyen tájékozódhat: a menetrend tábláira az adott buszmegállóból való indulás időpontja lesz kiírva, az eddigi, végállomásról való indulás ideje helyett.
A hálózatbővítés előtt akár már júliustól – több ütemben – csatlakozhatnak a jelenlegi buszflottához az új elektromos autóbuszok. A tervek szerint ezeket a zajcsökkentés jegyében először a lakótelepi és kertvárosi járatoknál vezetnék be a hálózatba, de ahogy bővül a számuk, úgy tűnhetnek fel az összes viszonylaton.
A szekesfehervar.realcity.io oldalra kattintva érhető el az új, bővített menetrendet és a hálózatokat bemutató felület. A térképen az egyes megállóhelyekre kattintva az ott megálló járatok menetrendjei is elérhető. Emellett két tetszőleges pont között pár kattintással a rendszer az Ön számára legkedvezőbb eljutást is megmutatja.Buszmenetrend - használati útmutató az online járattervezéshez
Járatra keresés
Utazástervezés két pont között
Megállóhelyi menetrendek megtekintése: