-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Autópályák, gyorsforgalmi utak - egyre több szalagátvágás
Az idén 95, jövőre pedig 241 kilométer gyorsforgalmi út átadását tervezik. Õsztől sűrűsödnek a szalagátvágások, soha ennyi új szakasz még nem készült egy év alatt, mint 2006 közepéig. Jövőre a két évre tervezett 14 szalagátvágásból (336 kilométer) kilenc marad, ebből a tervek szerint három szakaszt (96 kilométert) adnak át 2006. márciusban, egyet (26 kilométer) áprilisban, ötöt (122 kilométer) pedig novemberben és decemberben.
Az idén 95, jövőre pedig 241 kilométer gyorsforgalmi út átadását tervezik. Õsztől sűrűsödnek a szalagátvágások, soha ennyi új szakasz még nem készült egy év alatt, mint 2006 közepéig.
Az idén összesen 95 kilométerrel bővül a hazai sztrádahálózat. Az átadandó öt szakaszból négy a Nemzeti Autópálya (NA) Rt., egy pedig az Alföld Koncessziós Autópálya Rt. beruházásában valósul meg. Ezekkel együtt 2002-től ez év végéig 500 kilométernyi autópálya épül meg, amelyet jövőre további 241 kilométerrel toldanak meg. Összehasonlításként: a jelenlegi hazai gyorsforgalmi úthálózat hossza mintegy 630 kilométer.
Jövőre a két évre tervezett 14 szalagátvágásból (336 kilométer) kilenc marad, ebből a tervek szerint három szakaszt (96 kilométert) adnak át 2006. márciusban, egyet (26 kilométer) áprilisban, ötöt (122 kilométer) pedig novemberben és decemberben. Bár információink szerint a sztrádaprogram rendkívül ambiciózus ütemtervének valóra váltásában sokan kételkedtek, ma már a legtöbben tarthatónak nevezik a határidőket. Megvalósításuk legkritikusabb pontjának a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a projektek előkészítése bizonyult. Míg egy normál sztrádaszakaszt a szakirodalom szerint két év alatt meg lehet építeni, addig előkészítése körülbelül háromszor annyi ideig tart. Ez a környezetvédelmi és lakossági érzékenységtől függően felmehet nyolc-tíz évre is, de előfordul, hogy ennél hosszabb ideig küzdenek a szükséges papírokért.
Ezért a gyors iramot diktáló sztrádaépítési tervek tartásához sok mindent párhuzamosan kell végezni – tudtuk meg a Nemzeti Autópálya Rt.-nél. Hatéves munkát kell két-három év alatt végigjárni, ez minden résztvevőtől nagyon kreatív munkát, sokkal nagyobb egyeztetést, együtt dolgozást igényel. Párhuzamos ágon futnak a terveztetések, a területvásárlások, az engedélyezések, és ha valami változás van, azonnal módosítani tudják a többi fázisnál is. Az építéseknél sem adtak hosszú határidőket a kivitelezőknek.
A már folyamatban lévő sztrádaberuházások mellett jelenleg is több előkészítésen dolgozik az NA Rt. Az M6-os M0-s érdi tető szakaszának közbeszerzésén a múlt héten hirdettek eredményt. Az M0-s északi szektorára kiírt kivitelezési tender pedig a finisben van. Ezeken kívül további négy szakasz (M9-es, M7-es, M0-s keleti szektor, M6-os) van előkészítés alatt.