-
Ikarus buszok Lengyelországban
Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.
2024.07.26. -
Munkaerőpiaci támogatások
A Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósuló GINOP PLUSZ-3.1.1-23-2023-00001 „Pillér” projekt célja a munkaerő-kínálat bővítése és fejlesztése, az álláskeresők és inaktívak foglalkoztathatóságának javítása, valamint a program célcsoportjába tartozók nyílt munkaerőpiacon való tartós integrációja.
2024.07.18. -
Megújult az Alpha Patika
A megújult Alpha Patika avatóünnepségére került sor hétfőn a József Attila utca 39. szám alatt. Alma referencia patikaként működik a dr. Horváth Máté által vezette gyógyszertár. Szélesebb választékkal, és jelentősen kibővült kiszolgálótérrel találkozhatnak a betegek és azok, akik egészségmegőrzés céljából vásárolnak patikai termékeket.
2024.07.01. -
NAV ellenőrzések
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai a Velencei-tó térségében ellenőrzik a számla- és nyugtaadást továbbá fokozottan ellenőrzik a jövedéki kiskereskedőknél a jövedéki termékek eredetét. A szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél illetve a fagylalt értékesítőknél ellenőrzik a nyugtaadást valamint az alkalmazottak bejelentését.
2024.06.27.
Autóúton a régióban - a tervek szerint halad a csóri elkerülő építése
Tavaly májusban kezdődött a Csórt elkerülő út építése és a tervek szerint még idén szeptemberben átadják az utat, ami annyit jelent, hogy a Közép-Dunántúli Régió két legnagyobb városa Székesfehérvár és Veszprém között –a várpalotai szakaszt kivéve- csaknem végig kétszer két sávon lehet majd. Molnár István a Magyar Közút Kht. fejér megyei területi igazgatója elmondta, hogy végeztek az útalap feltöltésével és a hidak és aluljárók alapja is elkészült már.
Tavaly májusban kezdődött a Csórt elkerülő út építése és a tervek szerint még idén szeptemberben átadják az utat, ami annyit jelent, hogy a Közép-Dunántúli Régió két legnagyobb városa Székesfehérvár és Veszprém között –a várpalotai szakaszt kivéve- csaknem végig kétszer két sávon lehet majd. Molnár István a Magyar Közút Kht. fejér megyei területi igazgatója elmondta, hogy végeztek az útalap feltöltésével és a hidak és aluljárók alapja is elkészült már. A tervek szerint halad a munka és idén ősz elején átadhatják az utat a forgalomnak.
Csóron is végre nyugalmuk lehet a főút mellett lakóknak, ugyanis mára elviselhetetlené nőtt a 8-as számú főút forgalma. Az 5 kilométeres elkerülő mintegy 5 milliárd forintba kerül, amit európa banki hitelből finanszíroznak.
Megnehezíti az építést, hogy a Csór alatt tőzeges a terület, így jelentősen erősebb útalapot kell építeni. Eredetileg tervezték az útba építeni az inotai ipari hulladék minősülő pernyét is, azonban ezt a környezetvédelmi hatóság nem engedélyezte. Lesz 5 híd a csóri elkerülőn és hasonló útelválasztókat is építenek, mint amilyen a Csór és Fehérvár közötti felújított 8-as főúton van. Információink szerint a 8-as főút várpalotai elkerülőjének a tervei is készen vannak, azonban pontos kezdési határidő még nincs.
Elkerülő a 81-es főútig
A jelenlegi tervek szerint, ha elkészül a csóri elkerülő, akkor elkezdődik a nemrégiben átadott fehérvári 63-es elkerülő bővítése is, ez utóbbi ugyanis a város határában található Pajor benzinkútnál csatlakozik majd a 8-as főúthoz és halad tovább Iszkaszentgyörgy és Moha között a 81-es főútig. Tervben van a 81-es út szélesítése is, azonban pontos határidők még nem ismertek, egy azonban biztos, hogy a 2015-ig tervezett úthálózat fejlesztés között szerepel a 81-es Székesfehérvár-Mór szakaszának négysávosítása.
2015-ig tervezett fejlesztések Fejér megyében:
-8 számú főút Csór elkerülő (5.5km)
-81 számú főút négysávosítása a 12,4-14,0 km között Fehérvárcsurgó-Magyaralmás (1,6 km)
-81 számú főút - 63 számú főút Székesfehérvár elkerülő összekötése (10 km)
-81 számú főút négysávosítása Mórig (21 km)
-62 sz. főút Perkáta elkerülő út (10,5 km)
-62 sz. főút Seregélyes elkerülő út (10,5 km)
-6 számú főút megerősítése (50,4 km)
-7 számú főút Kápolnásnyék-Dinnyés elkerülő út (13,2 km)
-62 számú főút Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonal feletti felüljáró