-
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09.
Az autópálya-építés hazai kézben marad
Az Állami Autópálya Kezelő Rt. veszi át a Nemzeti autópálya Rt.-től az autópálya-építéssel kapcsolatos teendőket. Ezzel a sztrádaépítés kikerül az államháztartás szárnyai alól, és nem növeli a tovább a büdzsé hiányát. Ezentúl az NA-tól az ÁAK-hoz települnek az át nem adott, illetve folyamatban lévő sztrádaberuházások. Az ÁAK kedvezőbb feltételek mellett juthat hitelhez, mintha egy magánbefektető tenné - mutatott rá Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.
Az Állami Autópálya Kezelő Rt. veszi át a Nemzeti autópálya Rt.-től az autópálya-építéssel kapcsolatos teendőket. Ezzel a sztrádaépítés kikerül az államháztartás szárnyai alól, és nem növeli a tovább a büdzsé hiányát.
A Nemzeti Autópálya Rt. (NA) helyett az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. kezében összpontosul az autópályák építtetése és az azokhoz szükséges pénzügyi források megszervezése - döntött tegnapi ülésén a kormány.
Ezentúl az NA-tól az ÁAK-hoz települnek az át nem adott, illetve folyamatban lévő sztrádaberuházások. Ezt követően az ÁAK az NA-val szerződik a kivitelezésre, így a későbbiekben is az NA Rt. írja ki a közbeszerzési pályázatokat, az ÁAK megbízásából.
Az ÁAK piaci alapú hiteleket vesz fel, ebből finanszírozzák a gyorsforgalmi út fejlesztéseket, ám ez az állami költségvetést a következő 3 évben mégsem terheli. Az ÁAK kedvezőbb feltételek mellett juthat hitelhez, mintha egy magánbefektető tenné - mutatott rá Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.
Az állam pedig szerződést köt az ÁAK-val, és évente rendelkezésre állási díjat fizet a társaságnak, ami a beszedett autópályadíjakkal együtt fedezheti a hitelek törlesztését és a meglévő autópályák karbantartását.
A PM és a GKM egyeztetett a KSH-val és az Eurostattal, az unió statisztikai hivatalával, amely működőképesnek tartja, hogy az állam által fizetett rendelkezésre állási díj nem számít költségvetési forrásnak, mert azt arra kapja az ÁAK, hogy szolgáltatást végez, karbantartja az autópálya szakaszokat.
Az ÁAK várhatóan még az idén mintegy 425 milliárd forint hitelt vesz fel, amiből 125 milliárdot rögtön visszafizet az államnak az épülő autópályaszakaszokért, míg 300 milliárdból a már elkészült illetve a még nem befejezett szakaszokat finanszírozzák.
Draskovics Tibor pénzügyminiszter elmondta: az állam és az ÁAK közötti megbízási szerződést néhány hónapon belül megkötik, míg a hitelfelvétel utáni pénzügyi zárásra 5-10 hónapon belül kerülhet sor.
A pénzügyminiszter kifejtette, hogy az ÁAK által felveendő hitelre az állam nem fog készfizető kezességet vállalni, ám mivel az ÁAK az államtól mint megbízható partnertől kapja majd a rendelkezésre állási díjat, ez biztos fedezetet jelent a hitelező bankoknak.
Kóka János tájékoztatása szerint a tőkebevonás érdekében felmerült a kötvénykibocsátás lehetősége is, akár forint, akár devizaalapú, ám mivel ezt is vélhetően megversenyeztetik, a részleteiről nem kívánt többet mondani.