-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Az EU elhalasztotta a gépkocsik széndioxid kibocsátásáról szóló javaslat közzétételét
Az Európai Bizottság elhalasztotta a gépkocsik széndioxid kibocsátásáról szóló javaslat nyilvánosságra hozatalát, miután az ipari és a környezetvédelmi biztos vitába keveredett az ügyben. A Bizottság azt javasolta volna, hogy tegyék kötelezővé, hogy 2012-re a gépkocsik átlagos széndioxid kibocsátása kilométerenként ne haladja meg a 120 grammot. Jelenleg a személygépkocsik átlagos kibocsátása kilométerenként 160 gramm. A közúti közlekedés az EU széndioxid kibocsátásának 20 százalékát teszi ki.
2007.01.25. 07:49 |
Az Európai Bizottság elhalasztotta a gépkocsik széndioxid kibocsátásáról szóló javaslat nyilvánosságra hozatalát, miután az ipari és a környezetvédelmi biztos vitába keveredett az ügyben.
A Bizottság azt javasolta volna, hogy tegyék kötelezővé, hogy 2012-re a gépkocsik átlagos széndioxid kibocsátása kilométerenként ne haladja meg a 120 grammot. Jelenleg a személygépkocsik átlagos kibocsátása kilométerenként 160 gramm.
Míg a környezetvédelmi biztos Stavros Dimas kötelezné a gyártókat a határértékek betartására, Günter Verheugen, ipari biztos úgy véli, hogy ez csökkentené a versenyképességet. Verheugen szerint integrált megközelítésre van szükség, ahol a széndioxid kibocsátás csökkentéséért mindenki felelős. Ezért a biztos a javaslatba bevenné a gumigyártókat, valamint az olajvállalatokat is.
A két biztos nézeteltérése miatt a Bizottság közölte, hogy a javaslat közzétételét egy héttel elhalasztják. A vita sarokpontja, hogy a szabályozás kötelező legyen-e vagy sem.
A közúti közlekedés az EU széndioxid kibocsátásának 20 százalékát teszi ki. Ennek oka, hogy az európai, japán és koreai gyártók nem tartották magukat önként vállalt határértékeikhez, amely szerint az Európában eladott személygépkocsik széndioxid kibocsátását az 1995-ös szint 25 százalékával csökkentik. Az elért érték ezzel szemben ennek mindössze fele, 12.4 százalék, amely az Európai Bizottság szerint nem elegendő.
EUvonal országosan ingyenesen hívható telefonszám: 06 80 38 2004
A Bizottság azt javasolta volna, hogy tegyék kötelezővé, hogy 2012-re a gépkocsik átlagos széndioxid kibocsátása kilométerenként ne haladja meg a 120 grammot. Jelenleg a személygépkocsik átlagos kibocsátása kilométerenként 160 gramm.
Míg a környezetvédelmi biztos Stavros Dimas kötelezné a gyártókat a határértékek betartására, Günter Verheugen, ipari biztos úgy véli, hogy ez csökkentené a versenyképességet. Verheugen szerint integrált megközelítésre van szükség, ahol a széndioxid kibocsátás csökkentéséért mindenki felelős. Ezért a biztos a javaslatba bevenné a gumigyártókat, valamint az olajvállalatokat is.
A két biztos nézeteltérése miatt a Bizottság közölte, hogy a javaslat közzétételét egy héttel elhalasztják. A vita sarokpontja, hogy a szabályozás kötelező legyen-e vagy sem.
A közúti közlekedés az EU széndioxid kibocsátásának 20 százalékát teszi ki. Ennek oka, hogy az európai, japán és koreai gyártók nem tartották magukat önként vállalt határértékeikhez, amely szerint az Európában eladott személygépkocsik széndioxid kibocsátását az 1995-ös szint 25 százalékával csökkentik. Az elért érték ezzel szemben ennek mindössze fele, 12.4 százalék, amely az Európai Bizottság szerint nem elegendő.
EUvonal országosan ingyenesen hívható telefonszám: 06 80 38 2004