Az EU kötelező korlátozásokat akar bevezetni az új autók széndioxid kibocsátására vonatkozóan

Az Európai Bizottság szerdán hozta nyilvánosságra a tervet, amelyben kötelező érvényű rendelkezéseket javasolnak, hogy így kényszerítsék az autógyártókat a gépjárművekből származó szén-dioxid mennyiségének csökkentésére. A bizottsági terv, amellyel az autóipar hevesen szembehelyezkedett, előirányozza, hogy 2012-re kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni az EU-ban eladott, illetve oda importált új autók CO2-kibocsátását. A javaslat felszólít továbbá arra, hogy a globális felmelegedés problémájának enyhítése érdekében több bio-üzemanyagot és tisztább fosszilis üzemanyagot kell használni.

2007.02.08. 09:12 |
Az Európai Bizottság szerdán hozta nyilvánosságra a tervet, amelyben kötelező érvényű rendelkezéseket javasolnak, hogy így kényszerítsék az autógyártókat a gépjárművekből származó szén-dioxid mennyiségének csökkentésére. A bizottsági terv, amellyel az autóipar hevesen szembehelyezkedett, előirányozza, hogy 2012-re kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni az EU-ban eladott, illetve oda importált új autók CO2-kibocsátását. A javaslat felszólít továbbá arra, hogy a globális felmelegedés problémájának enyhítése érdekében több bio-üzemanyagot és tisztább fosszilis üzemanyagot kell használni.

A terv értelmében új szabályokat vezetnének be a bürokrácia csökkentésére és az autógyártókat érintő biztonsági és műszaki rendelkezések egyszerűsítésére, egyebek között új környezetvédő szabályokat a tisztább motorok kifejlesztése kapcsán, minimum- szabványokat a légkondicionáló egységekre és az eddiginél jobb forgalomirányítási rendelkezéseket az uniós tagországokban. Amint azt Jose Manuel Barroso, a bizottság elnöke elmondta, az új rendelkezések célja az, hogy a gyengélkedő autóipart életerőssé tegye.

Az autóipar nem örül az új javaslatnak. Ágazati vélemény, hogy a tervezett intézkedések megvalósítása esetén gyárakat kell bezárniuk és munkahelyeket kell megszüntetniük Európában. Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA azt is hangsúlyozza, hogy az európai vásárlók a nagyobb, biztonságosabb autók iránt érdeklődnek, és az értékesítési adatok szerint a kis, városi, üzemanyag-takarékos autók nem kelendőek. AP - Brüsszel

EU

  1. Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva

     Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.

    2011.07.01.
  2. Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó

     Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.

    2010.08.30.
  3. Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből

     Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság. 

    2010.06.22.
  4. Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen

     Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.

    2010.04.09.