Az eurózóna árszintjén van a gépjárművek ára itthon

 Tovább folytatódott az autóárak egymáshoz való közeledése az eurózónában. Az új tagállamok többségében valamivel olcsóbban vehetünk autót, mint a régiekben. Hazánkban azonban az eurózóna tagállamainak árszintjén mozog a gépjárművek ára.

2004.08.02. 21:32 |

 Tovább folytatódott az autóárak egymáshoz való közeledése az eurózónában. Az új tagállamok többségében valamivel olcsóbban vehetünk autót, mint a régiekben. Hazánkban azonban az eurózóna tagállamainak árszintjén mozog a gépjárművek ára.

 Az Európai Bizottság rendszeres, autóárakat elemző jelentése szerint tovább csökkentek az árak közti különbségek azokban a tagállamokban, amelyek az eurót használják fizetőeszközül. A tavalyi átlagos 4,9 százalékos eltérés idén 4,4 százalékra csökkent azáltal, hogy az árak könnyebb összehasonlíthatósága növeli a versenyt a kereskedők közt.

Németország és Finnország a két véglet

 De még így is vannak nagy eltérések az egyes márkákon belül. A kilenc vizsgált modell közül 25 között több mint húszszázalékos árkülönbség is előfordul. A legdrágább állam továbbra is Németország, Finnország pedig a legolcsóbb, átlagosan tízszázalékos áreltéréssel.

 A felmérés első ízben tartalmaz adatokat az új tagállamokból. Ezek általában olcsóbbak: például Lengyelországban, ami a legolcsóbb, átlagosan kilenc százalékkal kerül kevesebbe egy kocsi, mint Finnországban. Érdekes viszont, hogy a luxusautó kategóriában a lengyelek a legdrágábbak. Például egy Audi TT-t bárhol másutt olcsóbban kapunk meg, mint náluk.

 Összességében ugyanakkor a régiek és az újak közti különbségek nem drámaiak, és legalább három új tagállamban nagyjából megegyeznek az eurózónában tapasztaltakkal. Magyarország, Csehország és Szlovákia az olcsóbb eurózóna-államokkal említhető egy lapon, ami a kocsik árát illeti.
 

EU

  1. Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva

     Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.

    2011.07.01.
  2. Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó

     Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.

    2010.08.30.
  3. Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből

     Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság. 

    2010.06.22.
  4. Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen

     Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.

    2010.04.09.