Az ötvenezredik ügyfelet köszöntötték a kormányablakban

 A Fejér megyei kormányablakok ötvenezredik ügyfelét, Árva Júliát köszöntötte dr. Galambos Dénes kormánymegbízott Székesfehérváron. Az esemény alkalmat adott arra, hogy a megyei kormányhivatal vezetője a kormányablakok két és féléves működéséről, a tapasztalatokról is összegzést adjon. A leggyakoribb ügyfajták az ügyfélkapu létesítése, a családtámogatási ellátások igénylése, nyugdíjbiztosítási, rehabilitációs és egészségbiztosítási ellátásokkal kapcsolatos tájékozódás, ügyindítás.
2013.09.12. 05:40 |
 A Fejér megyei kormányablakok ötvenezredik ügyfelét, Árva Júliát köszöntötte dr. Galambos Dénes kormánymegbízott Székesfehérváron. Az esemény alkalmat adott arra, hogy a megyei kormányhivatal vezetője a kormányablakok két és féléves működéséről, a tapasztalatokról is összegzést adjon.
Az ötvenezredik Fejér megyei ügyfelet, a férjével és gyermekével Kálozon élő Árva Júliát Galambos Dénes kormánymegbízott, Simon László főigazgató és Simon Katalin osztályvezető köszöntötte virágcsokorral, emléklappal és jelképes ajándéktárggyal. Árva Júlia március 25-én nyújtotta be a székesfehérvári kormányablakban az egyszerűsített honosítás iránti kérelmét, és augusztusban meg is kapta a magyar állampolgárságot. Augusztus 28-án ismét felkereste a székesfehérvári integrált ügyfélszolgálatot, ahol TAJ-kártya iránti kérelmet nyújtott be, ekkor lett ő az 50.000. ügyfél. Árva Júlia – aki korábban, hét testvérével és szüleivel Erdélyben, Korondon élt, könnyeivel küszködve, mondott köszönetet azért, hogy megkaphatta a magyar állampolgárságot. Mint mondta a fehérvári kormányablakban minden alkalommal segítőkészek, barátságosak voltak vele és családjával, szakszerűen, érthetően, udvariasan segítettek nekik eligazodni ügyeik intézésében.
2011. januárjában nyílt meg a fehérvári és a dunaújvárosi kormányablak. Az integrált ügyfélszolgálaton az állampolgárok – reggel 8-tól este 8 óráig – tájékoztatást kapnak arról, hogy az ügyük mikor, hogyan és melyik hatóságnál intézhető, felvilágosítást kapnak a formanyomtatványokról, kérelmekről is. Az ügyfélszolgálat, mint ismeretes, segítséget nyújt a kérelmek kitöltésében, átveszi, és továbbítja azokat a megfelelő hatósághoz. Sőt, a nem a feladatkörükbe tartozó ügykörökben is igyekeznek tájékoztatást, segítséget adni. Intenzív az együttműködésük más közigazgatási hatóságokkal, szervezetekkel.

 Galambos Dénes elmondta, hogy szeptember 6-áig a fehérvári irodát 22.976, a dunaújvárosit 28.047 ügyfél kereste fel. Dunaújvárosban nincs kirendeltsége a Magyar Államkincstárnak és a Nyugdíjbiztosító Igazgatóságnak, az Egészségbiztosítási Pénztár szakigazgatási szerv pedig csak heti egy napon tart a Duna-parti városban ügyfélfogadást, így a kormányablak igen népszerű lett. A leggyakoribb ügyfajták az ügyfélkapu létesítése, a családtámogatási ellátások igénylése, nyugdíjbiztosítási, rehabilitációs és egészségbiztosítási ellátásokkal kapcsolatos tájékozódás, ügyindítás. Ami a közeljövőt illeti, a kormánymegbízott hangsúlyozta azt is: intenzív előkészítő munkát követően, néhány hét múlva Fejérben összesen öt kormányablak működik majd, Fehérváron kettő, Dunaújvárosban egy (de új helyszínen, még inkább ügyfélbarát környezetben), valamint Martonvásáron és Abán is létesítenek integrált ügyfélszolgálat.