Biztonságos kereszteződés - vasúti felüljáró épül a városhatárban Seregélyes felé a 62-es főúton

 A töltését építik annak a vasúti felüljárónak, ami a 62. számú főút és a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal kereszteződésében, a város határában jövő augusztusra készül el. A külön szintű kereszteződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt építteti. Az útpályát is megerősítik, ugyanis 11.5 tonnás tengelyterhelésnek kell megfelelnie az útnak, ami sávonként 3.5 méter széles lesz.
LETÖLTHETÕ tervek (.pdf)
2009.07.13. 14:16 |
A töltését építik annak a vasúti felüljárónak, ami a 62. számú főút és a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal kereszteződésében jövő augusztusra készül el. A külön szintű kereszteződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt építteti.
LETÖLTHETÕ tervek (.pdf)
 A 62-es számú főúton Seregélyes felé a városhatártól nem messze keresztezi az út a Székesfehérvár – Budapest vasútvonalat, ahol átlagosan tíz percenként jár vonat a két vasúti pályán. A 62-es számú főutat Székesfehérvár és Dunaújváros között teljesen felújítják: elkerülőt építenek Seregélyesnél, Szabadegyházánál és Perkátánál is. Az út rendkívül forgalmas és ősszel nagyon sok ráfutásos baleset történik a Székesfehérvár alatti szakaszon, ezért döntöttek a vasúti felüljáró építése mellett - mondta Széphegyi Balázs Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási mérnöke.

 Mintegy 150 ezer köbméternyi töltést építenek a vasúti felüljáróhoz, ami idén szerkezetkész lesz és ha az időjárás engedi, akkor az áthidalókat is beemelik. Az útpályát is megerősítik, ugyanis 11.5 tonnás tengelyterhelésnek kell megfelelnie az útnak, ami sávonként 3.5 méter széles lesz.

 A munkaterületen a régészeti feltárások már megtörténtek, hétfőn az építkezés mellett második világháborús orosz gránátokat találtak. A vasúti felüljáró építését a tervek szerint jövő ésv augusztusában fejezik be.
A projekt fő műszaki paraméterei:

 A 40+465 - 41+000 km szelvények közötti szakaszon különszintű vasút-közúti keresztezés, 1.236 m új út kiépítésével és az érintett főúti folyópálya szakasz 11,5-t-ás burkolaterősítés kialakítása 300m-en.
 
 Az út terhelhetősége: 11,5 t.
„K” terhelési osztály és „F” igénybevételi kategória.
 Tervezési sebessége vt = 90 km/ó
 Sávok száma: 2x1, szélessége: 3,5 m., a burkolat 7, 5 m széles.
 
Híd műtárgy paraméterei:
Keresztezési szög:62°
Szabadnyílás:20,53+25,68m
Kocsipálya szélessége: 12 m (2.50+2x3.50+2.50 m)
 
Rétegrend; új pályaszerkezet:
4 cm vtg. ZMA-11 kopóréteg
8 cm vtg. K-22/F kötőréteg
11 cm JU-32/F alapréteg
aszfaltrács (feszültség elosztóréteg), vált. vtg-ú AB-11,
20 cm vtg. CKt4 alapréteg,
15 cm homokos kavics
meglévő megerősítése:
profilra mart meglévő burkolat.
4 cm vtg. mZMA-11 kopóréteg
10 cm vtg. K-22/F kötőréteg
 
Közműkiváltások, átépítés, védelem:
Távközlési kábelek
Elektromos vezeték 20 kV
Vízvezeték DN200
Vasúti közművek
 A kivitelezés, a vasúti és közúti forgalom zavartalansága mellett, 2009. május 15.-i munkaterület átadással kezdődött és 2010. augusztus 30.-án fejeződik be. A Támogatási szerződés 1 559 318 640,- Ft-ról szól.