-
Örömteli évkezdés
Újabb jelentős állomásához érkezett a székesfehérvári iskolafelújítási program, elkészült ugyanis az egykori Ybl Miklós Általános Iskola felújítása. A szomszédos Kodolányi János Gimnázium befogadására alakították át az épületet, melyet a diákok és tanáraik máris birtokba vettek a téli szünet utáni első tanítási napon.
2025.01.06. -
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13.
Csökkent a forgalom az Új Csóri úton - 6000 jármű halad át nyugati elkerülőn naponta
A júliusban megnyílt nyugati elkerülő III. üteme jelentős forgalom-változást eredményezett a Székesfehérváron átmenő tranzitforgalom tekintetében. A mérések alapján az Új Csóri út városon belüli szakszán 30%-kal kevesebb autó halad át naponta, a teherforgalom csökkenése 40%-os. A forgalomátrendeződéssel hosszabb távon még jobb eredményeket várnak.
2016.09.12. 09:45 |
A júliusban megnyílt nyugati elkerülő III. üteme jelentős forgalomváltozást eredményezett a Székesfehérváron átmenő tranzitforgalom tekintetében. A mérések alapján az Új Csóri út városon belüli szakszán 30%-kal kevesebb autó halad át naponta, a teherforgalom csökkenése 40%-os. A forgalomátrendeződéssel hosszabb távon még jobb eredményeket várnak.
Július közepén nyílt meg a nyugati elkerülő út III. üteme a forgalom előtt. A 7 km hosszú, új nyomvonalon megépült 2x2 forgalmi sávos út a biztonságosabb és gyorsabb közlekedést szolgálja, csökkent a tranzitforgalom, mérséklődött a zajterhelés és a dugók. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér Megyei Igazgatósága forgalomszámláló műszert telepített az új elkerülő Veszprém felőli csomópontjához az elkerülő forgalmi adatainak és az Új Csóri út forgalomváltozásának elemzése céljából.
A szeptember 6-ig tartó időszak alapján az új elkerülő út forgalma a mérések alapján átlagban 5.718 járművet jelent naponta, amiből 760 tehergépkocsi. Július 31-én, vasárnap az elkerülő forgalma meghaladta a 8.100 járművet.
A mért adatokból három hétköznapon a következő tendencia figyelhető meg:
- július 20-án, szerdán 3.309 személygépkocsi, 975 tehergépkocsi, összesen 4.800 jármű,
- augusztus 10-én, szerdán 3.994 személygépkocsi, 922 tehergépkocsi, összesen 5.484 jármű,
- szeptember 6-án, kedden 3.640 személygépkocsi, 1.015 tehergépkocsi, összesen 5.255 jármű haladt át a nyugati elkerülőn.
- július 20-án, szerdán 3.309 személygépkocsi, 975 tehergépkocsi, összesen 4.800 jármű,
- augusztus 10-én, szerdán 3.994 személygépkocsi, 922 tehergépkocsi, összesen 5.484 jármű,
- szeptember 6-án, kedden 3.640 személygépkocsi, 1.015 tehergépkocsi, összesen 5.255 jármű haladt át a nyugati elkerülőn.
Az Új Csóri út belső szakaszán – az elkerülő forgalmi adataival összevetve – a forgalom mintegy 30%-kal csökkent, a külső, városhatáron kívüli szakaszon a forgalomcsökkenés 53 %-os. Az útátadás óta jelentősen kevesebb a tehergépkocsi is: a forgalomcsökkenés a belső szakaszon 40%-ot, a külsőn 49%-ot jelent. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tapasztalatai alapján a forgalomátrendeződés hosszabb időszak alatt történik meg, ezért a forgalomváltozásban hosszú távon még jobb eredmények várhatóak.