December 12-én lép életbe a MÁV új menetrendje 

 A kihasználatlan vonalakon 10 százalékkal csökkenti a járatok számát a MÁV. December 12-től azonban több intercity és expresszvonat indul. A jövő évi vasúti menetrendben elsőbbséget élvez a budapesti elővárosi, illetve a minőségi távolsági forgalom - mondta Vizsy Ferenc, a MÁV személyszállítási főigazgatója a december 12-én életbe lépő jövő évi vasúti menetrendet bemutató sajtótájékoztatón. Közölte, hogy a MÁV az utazási igényekhez igazodva ésszerűsítette személyszállítási tevékenységét, és 10 százalékkal csökkentette a járatok számát azokon a vonalakon, ahol kevésbé voltak kihasználva a szerelvények. 

2004.11.25. 07:24 |

 A kihasználatlan vonalakon 10 százalékkal csökkenti a járatok számát a MÁV. December 12-től azonban több intercity és expresszvonat indul. A jövő évi vasúti menetrendben elsőbbséget élvez a budapesti elővárosi, illetve a minőségi távolsági forgalom - mondta Vizsy Ferenc, a MÁV személyszállítási főigazgatója a december 12-én életbe lépő jövő évi vasúti menetrendet bemutató sajtótájékoztatón. Közölte, hogy a MÁV az utazási igényekhez igazodva ésszerűsítette személyszállítási tevékenységét, és 10 százalékkal csökkentette a járatok számát azokon a vonalakon, ahol kevésbé voltak kihasználva a szerelvények. 

 A főigazgató hangsúlyozta: egyetlen vonalon sem szűnik meg a vasúti közlekedés. Vizsy Ferenc elmondta, hogy az új menetrendben naponta 2 753 járat közlekedik az eddigi 3 047-tel szemben, és bővítik az elővárosi forgalom ütemes menetrendjét. Ez azt jelenti, hogy bővül azoknak a járatoknak a száma, ahol csúcsidőben félóránként, azon kívül óránként indítják a vonatokat. A budapesti elővárosi vonalakon több járat vonalát is meghosszabbítják, így gyakrabban lesz elérhető Százhalombatta, Tárnok, Martonvásár, Hatvan. 

Több intercity és expresszvonat 

 A főigazgató kiemelte, hogy a minőségi távolsági járatokon bővül az intercity (IC) vonatok száma. A Pécsről Budapestre jövő Intercity Rapid, valamint egy IC-vonatpár végállomása a Keleti pályaudvaron lesz a Déli helyett. A nyíregyházi IC vonalát esetenként Mátészalkáig meghosszabbítják. Az eddigi Tihany expressz vonat IC-ként jár majd. Az expresszvonatok számát is bővíti a MÁV, az eddigi négy járat helyett 35 expressz vonat közlekedik majd, és lehetőség lesz a helyjegyvásárlásra. 
 A főigazgató a nemzetközi járatokon történő változások közül kiemelte, hogy új járat indul Corvinus Intercity vonatként Pécs és Bécs között. Új járatot indítanak Velencébe is, amely az eddigieknél rövidebb útvonalon jár majd. A Prágába közlekedő intercity Hamburgig viszi az utasokat Budapestrő,l és megszűnik a Csárdás nemzetközi vonat. 

Telefonos jegyrendelés 

 A MÁV december 1-jén átadja a Call Centert, amelyet eddig teszteltek. A Call Center szolgáltatásait folyamatosan bővítik; december 1-jétől a Keletiből induló intercity és expresszvonatokra lehet majd menetjegyet és helyjegyet telefonon megrendelni. Jövő évtől várhatóan az összes budapesti pályaudvarról induló intercitykre és expresszvonatokra lehet telefonon jegyet vásárolni. A MÁV tervezi azt is, hogy jövőre bevezeti az internetes jegyeladást. 

 Vizsy Ferenc hangsúlyozta, hogy a 2005. évi vasúti menetrend a MÁV és az állam között megkötött személyszállítási közszolgáltatási szerződésen alapul. A belföldi menetrendet az állam képviseletében a GKM jóváhagyta.