Decemberben indulhat Magyarországon a digitális műsorszórás 

 Az Antenna Hungária decemberben áttér a digitális műsorelosztásra, az Antenna Mikro helyébe az Antenna Digital lép. A digitális szolgáltatás a korábbinál lényegesen jobb hang- és képminőséget biztosít. A beruházás költségéről nem árultak el részleteket, mert a cég privatizáció előtt áll. A jelenlegi 23 csatorna helyett az előfizetők 100 csatorna szolgáltatásait, műsorát élvezhetik majd. Az áttérés három ütemben zajlik, nyáron a technikai felépítést valósítják meg, november végéig kicserélik a régi dekódereket, az új digitális szolgáltatás pedig idén decemberben indul.

2005.06.01. 09:44 |
 Az Antenna Hungária decemberben áttér a digitális műsorelosztásra, az Antenna Mikro helyébe az Antenna Digital lép. A digitális szolgáltatás a korábbinál lényegesen jobb hang- és képminőséget biztosít. A beruházás költségéről nem árultak el részleteket, mert a cég privatizáció előtt áll. 

 Az Antenna Hungária Rt. még az idén áttér a lakossági digitális műsorelosztó szolgáltatásra, ennek keretében a korábbi AntennaMikro helyébe az Antenna Digital lép - mondta kedden László Géza vezérigazgató. A Budapest egy részén és a főváros környékén vehető mikrohullámon a Széchenyi-hegyi adótoronyból sugárzott AntennaMikro szolgáltatás korábbi előfizetői automatikusan kapják majd az új digitális szolgáltatást, de a társaság új ügyfelekre is számít. 

Több csatorna, jobb minőség 

 A vezérigazgató elmondta: a digitális műsorszolgáltatás a korábbi analóg szolgáltatásnál lényegesen jobb hang- és képminőséget tesz lehetővé, és a korábbi 23 csatorna helyett az előfizetők 100 csatorna szolgáltatásait, műsorát élvezhetik majd. Az áttérés három ütemben zajlik, nyáron a technikai felépítést valósítják meg, november végéig kicserélik a régi dekódereket, az új digitális szolgáltatás pedig idén decemberben indul. 

 Az alapvető cél a jelenlegi 65 ezer előfizető megtartása, de szeretnének új előfizetőkre is szert tenni a mostaninál lényegesen jobb szolgáltatással. Ez a jelenlegi 65 ezres ügyfélkör Budapesten és környékén 8-10 százalékos piaci részesedést jelent. A beruházás költsége több milliárd forintot tesz ki, de pontos összeget nem mondott a vezérigazgató, tekintettel a társaságnál zajló privatizációs folyamatra.