-
Örömteli évkezdés
Újabb jelentős állomásához érkezett a székesfehérvári iskolafelújítási program, elkészült ugyanis az egykori Ybl Miklós Általános Iskola felújítása. A szomszédos Kodolányi János Gimnázium befogadására alakították át az épületet, melyet a diákok és tanáraik máris birtokba vettek a téli szünet utáni első tanítási napon.
2025.01.06. -
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13.
Déli összekötő út - kezdődik az előkészítés
A Déli összekötő út megépítéséhez kapcsolódó intézkedésekről is tárgyal pénteki ülésén Székesfehérvár Közgyűlése. A város polgármestere és a terület önkormányzati képviselője még ezt megelőzően személyesen egyeztetett a Juharfa utcában lévő, a beruházás miatt közvetlenül érintett ingatlanok tulajdonosaival, a környező utcákban élőket pedig levélben tájékoztatták a tervekről. Mint elhangzott: összesen három átkötőút épülhet meg a következő években, segítve a városrészek közötti kapcsolatot. Alsóvárosban számos közösségi fejlesztést is megvalósít Székesfehérvár Önkormányzata, az ott élők kérésének eleget téve.
Itt lesz az alsóvárosi vége az összekötőnek.
Év elején már tartottak lakossági fórumot a tervezett nyomvonalról, hiszen a városfejlesztési tervekben évtizedek óta szerepel a városrészek közötti összeköttetést biztosító szakasz, amelyet most uniós forrásból valósíthat meg Székesfehérvár.
A Seregélyesi úti körforgalomnál az Alföldi tej mellett hajthatunk majd rá az új útra.
A közgyűlés pénteki ülésén tárgyal a beruházáshoz kapcsolódó kérdésekről, ezt megelőzően dr. Cser-Palkovics András polgármester és Mészáros Attila önkormányzati képviselő az elmúlt napokban minden Juharfa utcai ingatlantulajdonossal személyesen egyeztetett. Kikérték véleményüket a zajvédő falról, segítséget ajánlottak a nyílászáró-cserékben, illetve az önkormányzat nevében felajánlották a közvetlenül az út mellett fekvő ingatlanok megvásárlását is – hogy a város közlekedési hálózatát fejlesztő Déli összekötő út lakossági sérelmek nélkül, egyetértésben valósulhasson meg. A Juharfa utca környékén élőket – a Fenyőfa, a Hársfa, a Diófa, a Tölgyfa, a Nyárfa és az Akácfa utca lakóit – pedig névre szóló levélben tájékoztatták az útfejlesztés várható hatásairól, illetve a városrészben élőkért tervezett fejlesztésekről.
Elvitathatatlan, hogy az építkezés időszaka megterheli majd Alsóváros mindennapjait. Mint dr. Cser-Palkovics András polgármester kiemelte: a körzet önkormányzati képviselője éppen ezért az egyeztetések során végig elkötelezetten ragaszkodott ahhoz, hogy az önkormányzat az útberuházást követően több szükséges fejlesztés megvalósításával is segítse a közösség életét. Ezek elsősorban a városrész lakói által – többek között a lakossági fórumon is – megjelölt célokhoz illeszkednek: az egyik keretében Alsóváros átalakulásával megteremtik egy közösségi központ kialakításának lehetőségét. Ennek első lépéseként várhatóan egy éven belül a Sóstón egy új közösségi épület jön létre. Emellett megvalósulnak a kért kihelyezett orvosi rendelések, illetve összeállt egy komplex fejlesztési csomag is. Ennek keretében valamennyi környező utca teljes felújítására sor kerül – a járdát is beleértve – az építkezést követően, megoldják a vízelvezetési problémákat és a régóta kért közvilágítás-korszerűsítést. Az Akácfa utcában egyébként már napokon belül megkezdődik a teljes útfelújítás.
A város önkormányzata évek óta minden eszközzel arra törekszik, hogy forgalomszervezési intézkedésekkel, folyamatos útfelújításokkal segítse a közlekedőket. A tervek szerint most sem egy, hanem összesen három átkötőút épülhet a következő években, hogy a forgalmat hatékonyan ossza el, és a közlekedők számára az úticéljukhoz legalkalmasabb útvonalat biztosítsa.
A Déli összekötő út az, amelynek nyomvonala a Juharfa utcát is érinti. Ez nem elkerülő út szélességű nyomtávval épül, hanem kétszer egysávos út lesz, amit ennek megfelelően, a lakott területen belüli sebességhatárok betartásával lehet majd használni. Fontos hangsúlyozni, hogy ennek az útnak nem a települések közötti kapcsolat biztosításában, hanem a városrészek összeköttetésében van szerepe. Az út építése tehermentesítheti a Sárkeresztúri utat és két csomópontját, a Csíkvári úti körfogalmat és a Sóstói Ipari Parknál lévő körforgalmat, valamint a Széchenyi és Horvát István úti csomópontot is. Emellett szükség van az Auchan melletti csomópont bővítésére is, amiről szintén megkezdtük a tárgyalásokat az állammal. A lakóterület belső utcáiból pl. Sárkeresztúri útról a Börgöndi és Autóklub közötti szakaszról, Akácfa utcából a tehergépjárművek teljesen kitilthatóak lesznek, ami az uralkodó szélirányt is figyelembe véve környezetvédelmi szempontból is kedvezőbb.
Emellett Székesfehérvár Önkormányzata a börgöndi sport- és üzleti kisrepülőtér, valamint az ahhoz kapcsolódó ipari park fejlesztésének részeként a 62-es és a 63-as számú főutakat még a város közigazgatási határában összekötő szakasz megépítését kezdeményezi. Ez elvezetné a beérkező forgalom egy részét, így a megye déli része felől közlekedők várhatóan át sem lépik majd Székesfehérvár határát ezen a vonalon. A harmadik szakasz pedig – a Vasútállomásnál már tervezés alatt álló – intermodális közlekedési központhoz kapcsolódóan kiépülő átkötés: az Új Váralja sor és a Mártírok útja között.
Székesfehérvár megkeresné a Magyar Államot is, hogy tegyék ingyenessé az autópálya várost elkerülő szakaszát a fehérváriak számára az útépítés időszakára - az önkormányzat kész akár ennek anyagi fedezetét átvállalni. A döntést természetesen az állam hozza meg, de – mint a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott – a képviselőtestület pénteken dönthet ennek a kezdeményezésnek a benyújtásáról.