Már a nyolcvanas, kilencvenes években folytattak vizsgálatokat a déli városrészek összekötésére, a Belváros (Vasútvonalak északi oldalán lévő sűrűn lakott városrészek) tehermentesítésére.
A környezeti vizsgálat és értékelés - LETÖLTÉS (.pdf)
A Város 2002-ben elfogadott Szerkezeti terve már tartalmazta a déli összeköttetéseket, mely nyomvonalnak része volt a Juharfa utca.
2010-ben elkészült és elfogadásra került közlekedésfejlesztési koncepció megerősítette az úthálózat déli területeken történő összekötéseinek, kiegészítéseinek szükségességét.
2015-ben részletes nyomvonalvizsgálat kezdődött, amit 2016. augusztusában egy tanulmányterv zárt le.
A tanulmányterv több olyan kérdést fogalmazott meg, ami a Juharfa utcára csatlakozó utak forgalmi kapcsolataival foglalkoztak.
2016. őszén lakossági fórum keretében került bemutatásra a tanulmányterv. (minden érintett utca lakói a postaládájukban elhelyezett meghívó útján meghívást kaptak). A megjelentek egyöntetű véleménye alapján került be a tervezési programba, hogy a Juharfa utcában tervezett zajvédő fal ne a kerítések helyére épüljön, hanem a járda és út közé, valamint a Tölgyfa, Diófa, Hársfa, Fenyőfa utcák ne csatlakozzanak a Juharfa utcára. A teljes családi házas lakóövezet a jövőben a KRESZ szerinti lakó-pihenő övezeti forgalomszabályozás mellett működjön.
A tanulmányterv és a lakossági fórumon elhangzottak alapján 2017. februárjában elkészült a Szerkezeti Terv és Helyi Építési Szabályozási tervének alátámasztó munkarésze, valamint a déli út környezeti vizsgálata és értékelése.
2018-ban elkészültek az engedélyezési tervek, az építési engedélyek kiadásra kerültek. Az út építési engedélye 2018. november 20-án lépett hatályba.
2019-ben utcafórum keretében a területi képviselő ismertette a terveket.
Jelenleg a közbeszerzési eljárás van folyamatban.
A déli összekötő út tervének évtizedek alatt történő kidolgozása több mérnöki szakág munkájának eredménye, az úthálózat olyan elemeket tartalmaz, amely az Alsóvárosi lakóterületeket védi, és nem szabad elfelejteni, hogy a vasút északi oldalán lévő városrészekben élő több tízezer ember környezetében is csökkenti a forgalmat.
Az út szükségességét alátámasztja a SUMP (Fenntartható Városi Mobilitási Terv) is, amelynek vizsgálati szakasza 2017-ben kezdődött, széles társadalmi egyeztetés mellett, és ebben az évben zárult. A SUMP vizsgálatai kitértek a városrészi közlekedési kapcsolatok problémáira is, és a kérdőívet kitöltők közel négyezres száma is azt mutatja az érdeklődést. A társadalmi egyeztetés négy munkacsoportban zajlott, és ennek eredményeként készült el az a Mobilitási Terv, amelyet folyamatosan karban kell tartanunk, és frissítenünk kell.