-
Óvodai beiratkozás 2025.
Április 28-án (hétfőn), április 29-én (kedden) és április 30-án (szerdán) lesz az óvodai beiratkozás a 2025/2026-os nevelési évre Székesfehérváron, az önkormányzati fenntartású intézményekben. Ezt megelőzően nyílt napokra is várják a kicsiket és szüleiket. Azokat a gyerekeket kell beíratni, akik 2025. augusztus 31-ig betöltik a harmadik életévüket.
2025.03.31. -
Tűzoltók a Városházán
Jürgen Schabel nyugalmazott tűzoltómester vezetésével a német testvérvárosból, Schwäbisch Gmündből érkezett tűzoltókat fogadott a Városházán pénteken Lehrner Zsolt alpolgármester és Viza Attila közbiztonsági tanácsnok.
2025.03.28. -
Nyílt nap a kórházban
Ismét nyílt napot tartottak a Szent György Kórházban. Ezúttal fehérvári és környékbeli végzős középiskolásokat vártak az egészségügyi intézménybe, annak érdekében, hogy minél többen válasszák az egészségügyet a későbbiekben hivatásként.
2025.03.31. -
Űrtechnológiai központ épül Martonvásáron
Elkészült a tartószerkezete annak a csarnoknak, mely hamarosan űrtechnológiai gyártó központnak ad majd helyet Martonvásáron. Magyarország legnagyobb űripari beruházása a tervek szerint 2026-ra készül el.
2025.03.31.
Dr. Barsi Balázs előadásával folytatódott a készület az Eucharisztikus Kongresszusra
„A világ nem más, mint létezés. A létezés éppen azért okoz meglepetést, mert a semmiből emelkedik ki. A semminek ki kellene töltenie a világmindenséget, ilyen módon egy porszem létezése is problémát okozna. Az értelmünk tudja, hogy neki lennie kell.
Egyedül a semmi engedi átérezni és megtapasztalni a létezés végtelen jutalmát és értékét.
Amennyiben az ember a semmivel szembesülve nem érez megrendülést és félelmet, addig a létezés csodáját, a dolgoknak ezt a hihetetlen adományát, annak hasonlíthatatlan csodáját, hogy bármi is van, nem tudja értékelni. Hiába milliárdos, unatkozik. Mert nem rendült meg. Nem tudja, hogy nem az élet, hanem maga a létezés csoda, hihetetlen ajándék. Itt van Európa unalma. Van egy olyanfajta unatkozás, amely a bűnöknek a legsötétebb forrása. Unalmában iszonyatos dolgokat követ el az ember.
A nyugati civilizáció embere elveszítette a szakrális iránti érzékét. Nincs szent tér és szent idő. Így az ember nem tud kiigazodni, nincs kapaszkodója.
A semmit legyőzte egy iszonyatosan nagy erő. Ezzel kezdődik a Biblia: „Kezdetben teremtette Isten az eget és a Földet”. A teremtő Isten.
Megrendülni jó. Mintha megrázna bennünket valami - egy nem negatív erő - és másképp állunk hozzá az életünkhöz. Isten, amikor kinyilatkoztatja magát igazából a megrendült emberhez tud szólni.
Az emberi logika azt mondja, hogy a semmiből nem lesz semmi. A nem létezés is olyasmi, amely nem áll ellent az Isten hatalmának.
A Biblián kívüli összes vallás egy kaptafára húzható. Mindegyik panteista. Ez azt jelenti, hogy a világmindenséget azonosítja az Istenséggel. Van az emberiségnek egy prekoncepciója, ki nem mondott gondolata Istenről, hogy a legtökéletesebb létező. De ez a világ nem a legtökéletesebb. Változik. Ellentmondások is vannak, főleg az emberi életben. El kell fogadni: ez a világ nem Isten. Ez nem azt jelenti, hogy mi többek vagyunk egy animista vallásos embernél. (Az animizmus tárgyai elsősorban szellemlények: szellemek, lelkek, tündérek és démonok. Alapvető jellegzetessége, hogy különböző dolgokat, élőket és életteleneket is, lélekkel, szellemmel rendelkezőnek gondol, megelevenít.)
Az ateizmus nem elég bátor. (Az ateista egy rejtett, hazug, panteista vallású ember). A matériát, az anyagot imádja – gondoljunk csak a marxista, kommunista idők ateizmusára. (Még ha vannak is szép himnuszaik a tavaszról, a természetről). Szerintük minden anyagból van, mindent a természetnek köszönhetünk, anyagból fejlődött minden, az agyunk és ami abban megjelenik, például Bach muzsikája is, a H-moll mise… Ez panteizmus.
Az igazi ateizmushoz mérhetetlen erő kell. Annyi, hogy beleroppan az ember. Erre csak Jean-Paul Sartre vállalkozott. Aki nagyon becsületes volt, azt a címet adta a könyvének, hogy „Csömör”. (La nausée, 1938)
A mindenhatóság nem terülj-terülj asztalkámat jelent, hanem azt hogy minden előzetes forma és anyag nélkül, puszta akaratával a nem létezésből előhívja a létezőket, amiből neki semmi haszna nincsen, abszolút „ingyenesen” teszi."