E-önkormányzat Székesfehérváron - jövőre beindul az új informatikai rendszer

 Néhány hónapja kezdődött el a „Székesfehérvár – a térség szolgáltató e-önkormányzata” projekt megvalósítása, amiben a város partnere a további 17 települést magába foglaló „Székesfehérvár és vonzáskörzete Önkormányzati Területfejlesztési Társulás”, illetve a Vállalkozói Központ Közalapítvány. Olyan ügyiratkezelési rendszert alakít ki Székesfehérvár, ami képes az elektronikus aláírással beküldött ügyiratokat fogadni, illetve képes így aláírt dokumentumokat kibocsátani, valamint  a vállalkozások és a lakosság részére elektronikus szolgáltatásokat nyújt. Az informatikai fejlesztésről szerdán délelőtt tartott satótájékoztatót dr. Csapó Csilla aljegyző, dr. Szelier András alpolgármester és Sztrikinácz Zsolt projektvezető. (képek a sajtótájékoztatóról és az infotoronyról)
2005.11.23. 18:52 |

 Néhány hónapja kezdődött el városunkban a „Székesfehérvár – a térség szolgáltató e-önkormányzata” projekt megvalósítása. Mint ismeretes az önkormányzat még januárban 300 millió forintot nyert a Gazdasági Minisztérium pályázatán, amihez 40 millió forint önrészt biztosított a város, így a projekt összköltsége 340 millió forint. A megvalósításban a város partnere a további 17 települést magába foglaló „Székesfehérvár és vonzáskörzete Önkormányzati Területfejlesztési Társulás”, illetve a Vállalkozói Központ Közalapítvány. Az informatikai fejlesztésről szerdán délelőtt tartott satótájékoztatót dr. Csapó Csilla aljegyző, dr. Szelier András alpolgármester és SZtrikinácz Zsolt projektvezető. (képek a sajtótájékoztatóról és az infotoronyról)

 A kis- és középvállalkozások mellett a projekt célcsoportja a város és a kistérség civil szervezetei, intézményei és természetesen a civil lakosság. A projekt keretében nyilvános Internet-hozzáférési pontokat létesítünk; olyan ügyiratkezelési rendszert alakítunk ki, mely képes az elektronikus aláírással beküldött ügyiratokat fogadni, illetve képes így aláírt dokumentumokat kibocsátani, valamint  a vállalkozások és a lakosság részére elektronikus szolgáltatásokat nyújt.

 A januári nyertes pályázat megvalósítására az Önkormányzat közbeszerzési eljárás keretében választotta ki a Unitis Rt-t, akivel fél éve dolgoznak a projekten. Az elmúlt időszakban rendszeres egyeztetések zajlottak és ennek eredményeként az eredeti tervek szerint még az év végével lezárul a tervezési fázis és 2006-tól új fejezet kezdődhet, ami már a megvalósítást jelenti.

 Az elmúlt időszak alatt elkészültek azok a tervezési és stratégiai dokumentumok, rendszerterv dokumentációk, amelyek a kialakítandó elektronikus rendszer működésének alapját jelentik. Ezen belül a funkcionális követelmény-specifikációk és rendszertervek az alábbi alrendszerekhez:
­ -Ügyiratkezelés
­ -Formanyomtatvány és kérdőív készítés
­ -Testületi munkát támogató alrendszer
­ -Telephely engedélyezés

 A Projekt egyik jelentős állomása volt október közepén az Ügyiratkezelési rendszer -már önmagában is használható-, pilot tesztrendszerének elkészülte és bemutatása. Ennek segítségével a Polgármesteri Hivatal munkatársai megismerhették és gyakorlatban is kipróbálhatták azt a programot, ami a jövőben az ügyiratkezelést segíti majd, a szakembereknek pedig lehetőségük volt a tervezés során kialakított rendszerkoncepció és ennek megfelelően fejlesztett rendszer tesztelésére, finomítására. A projekt keretében sor került az Ügyfélszolgálati iroda, Okmányiroda és a Gyámhivatal számítógépes hálózatának korszerűsítése is, így az új ügyiratkezelési rendszert már az egyik újonnan leszállított szervergépen keresztül használhatják, tesztelhetik a Polgármesterei Hivatal munkatársai.

 Október végével a Projekt egy másik fontos mérföldkövéhez érkezett: megérkeztek Székesfehérvárra az e-önkormányzati szolgáltató rendszerhez szükséges hardverek. 
 Az Önkormányzat tulajdonában van:
­ -3 db Infopult (az ügyfelek részére forgalmas helyen kihelyezett, az e-Önkormányzati rendszert és más információkat elérhetővé tevő, tetszetős információs pult), a kapcsolódó nyomtatókkal,
­ -5 darab szervergép,
­ -30 darab asztali számítógép TFT monitorokkal,
­ -aktív hálózati eszközök, szünetmentes tápegységek.

 Az e-önkormányzati szolgáltató rendszer tervezése a civil szervezetek, a székesfehérvári kistérség, valamint a kis- és közepes vállalkozások képviselőivel történt egyeztetések alapján történik. Itt szó volt a rendszertől elvárható funkcionalitásokról, illetve azok alkalmazhatóságáról a felsorolt szervezetek érdekében. A megbeszélések alapján egyértelmű, hogy az érintett cégek, szervezetek részére kiemelten fontos a pontos tájékoztatás, ennek érdekében a megvalósítási fázis részeként részletes gyakorlati információkkal látják majd el őket a projekt megvalósítói a rendszer használatáról. 

 A Projekt megvalósítása az eredeti  ütemezés szerint halad és ennek megfelelően az év végéig sikerül teljesen előkészíteni az e-önkormányzati szolgáltató rendszer megvalósítását, ami 2006 novemberében indul és aminek révén mind a hivatal munkatársai, mind nagyközönség (civil szervezetek, kis-és középvállalatok, érdekképviseletek és a székesfehérvári kistérség önkormányzatai) részesei lehetnek az elektronikus ügyintézés és a korszerű információáramoltatás előnyeinek.