-
Húsvéti Alkotótér
Különleges kézműves ékszerekkel, népi gyermekjátékokkal, finom fagylaltokkal és kávéval első alkalommal nyitotta meg pénteken délelőtt kapuit a Húsvéti Alkotótér és Kézműves Vásár Öreghegyen. Szombaton fellép például a Kákics zenekar is a „megfújom a furulyám!” című műsorukkal, de a Mosolyvár Központ jóvoltából megérkezik Béci, a póniló is.
2025.04.19. -
Húsvéti programok Sóstón
Péntektől hétfőig, április 18-tól 21-ig, hosszú hétvégére várja a gyermekeket a Sóstó Látogatóközpont. Szombaton és vasárnap kézműves programokkal is kedveskednek a résztvevőknek. A Sóstó Vadvédelmi Központ pedig Vadvasárnapra hívják az érdeklődőket.
2025.04.18. -
Húsvéti jótékonyság
Húsvét alkalmából összefogtak az Alba Fehérvár kosarasai, a PatikaPlus Gyógyszertárak és a Lake Side Hotel, hogy ajándékokkal, finomságokkal lepjék meg a Velencei Gyermekotthon lakóit.
2025.04.17. -
Maroshegyi húsvéthétfő a Rádió lakótelepen
A Rádió lakótelepi játszótérhez invitálják a környék lakóit egy közös „batyus asztalhoz” április 21-én, húsvéthétfőn. A 4. Maroshegyi Húsvéti Asztal rendezvényén kézműves foglalkozások, beszélgetések és ügyességi játékok is várják a résztvevőket.
2025.04.17.
Egy fehérvári faros Ikarus 66-os a Közlekedési Múzeum legújabb restaurált járműve

A busz az évtized végén a Mezőgép vállalat egri gyáránál közlekedett, majd 1982-től a Kisegítő Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon autóbuszaként szolgált, egészen a forgalomból való 1983-as kivonásáig. Ezt követően a járművet egy méhész használta, oldalán a kaptárak felhelyezésére alkalmas pontokat alakítva ki, valamint kiszerelve az üléseket is.
A kormány május 31-i határozatában 6,674 milliárd forinttal támogatta a Közlekedési Múzeum gyűjteményének restaurálását, a nemzeti kulturális műszaki és közlekedési örökség megmentésének öt éven át tartó programját. A forrásból a múzeum több mint száz kiemelt értékű nagyjármű és számtalan további műtárgy (többek között modellek, egyenruhák és térképek) restaurálásával és beszerzésével újítja meg gyűjteményét.
A program első kézzelfogható eredménye a most bemutatott Ikarus 66-os. "Mindig nagy öröm egy múzeumnak, amikor gyarapíthatja gyűjteményét, a Közlekedési Múzeum számára pedig nem is lehetne nagyobb érték talán egy faros Ikarusnál, ami a nemzeti ipar- és közlekedéstörténet egyik szimbóluma, a hazai formatervezés egyik kiemelt darabja" - idézte a közlemény Vitézy Dávid főigazgatót.
A gyűjtemény új Ikarusa a talán legnépszerűbb és legszebb magyar autóbusztípus utolsó tíz legyártott példányának egyike. Az Ikarus 66-os a vidéki autóbuszállomások, autóutak legjellemzőbb példánya volt mintegy két évtizeden át, a nyolcvanas évek elejéig.
Az autóbusz lényegesebb fő darabjai, így motorja, váltója, illetve a teljes műszerfali egysége azonban épségben maradtak, és látszólagos rossz állapota ellenére a múzeumi szempontoknak megfelelően jól restaurálható volt.
A Közlekedési Múzeum még 2016-ban vásárolta meg az Ikarus 66-ost; aprólékos és hiteles restaurálása mintegy másfél évet vett igénybe. A jármű visszanyerte eredeti állapotát, üzemképességét, illetve az oldtimer minősítést is megkapta.
Egy már működő, felújított járművet szerettek volna megvenni, hanem az enyészettől megmenteni egy példányt a nemzeti ipar- és társadalomtörténet egyik szimbólumából.
A Közlekedési Múzeum ugyanis az Ikarus-örökség közintézményi megőrzését is felvállalja - emlékeztetett az intézmény, amelynek 2016-ig csupán egy darab Ikarus autóbusza volt, ám az azóta megkezdett, a kormány által is támogatott gyűjteményfejlesztési programjának egyik legfontosabb célkitűzése a hazai autóbusz- és vasúti járműgyártás nemzetközileg is jól ismert produktumainak megmentése.
Faros Ikarusok gyártása a fehérvári gyárban.
A múzeum nemcsak a járművekre figyel, hanem a kapcsolódó archívumi anyagok, történetek, rajzok méltó megőrzésére is, ezért nemrég az Ikarus műszaki tervtárának mikrofilmmásolatai is bekerültek a gyűjteménybe.