-
1100 éve Európában
Székesfehérváron indul az 1100 éve Európában, 20 éve az Unióban című kulturális programsorozat: augusztus 10. és 16. között 14 programmal várják az érdeklődőket a kultúrstratégiai intézmények a Székesfehérvári Királyi Napok kísérőrendezvényeként.
2024.08.06. -
Folytatódik a nyári ellenőrzés
Folytatódik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kiemelt, nyári ellenőrzése; az eddigi vizsgálatok számos szabálytalanságot tártak fel. A szabályszegők most még többet kockáztatnak. Augusztus 1-jétől ugyanis duplázódott a mulasztási bírság, így akár kétmillió forintos szankcióval is számolhat például az, aki be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztat, vagy elmulasztja a nyugtaadást.
2024.08.04. -
Érkeznek a tankönyvek
Augusztus 1-jén megkezdődött mintegy 13 millió tankönyv kiszállítása az iskolákba. A köznevelésben és szakképzésben tanuló minden diák ingyenesen jut hozzá a tankönyvekhez
2024.08.02. -
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29.
Egy lökhárítóra és egy légzsákra nem lehet majd csak úgy gazdasági totálkárt adni
A helyenként igen alacsony javíthatósági határ miatt sok gépkocsit ítélnek totálkárosnak annak ellenére, hogy az gazdaságosan javítható lenne. Hamarosan kormány elé kerül a "hazai gépjárműipar szürke-fekete gazdaságának a kifehérítéséről" szóló javaslat. A tervezet szabályozza a totálkáros gépkocsik átvételének és ismételt forgalomba helyezésének a feltételeit és a biztosítók szerepét.
2008.10.10. 07:50 |
Hamarosan a kormány elé kerül a hazai gépjárműipar szürke-fekete gazdaságának a kifehérítéséről szóló javaslat. A tervezet szabályozza a totálkáros gépkocsik átvételének és ismételt forgalomba helyezésének a feltételeit, a biztosítók szerepét, az ellenőrzést és az alkatrészek vonalkódos nyilvántartási rendszerének bevezetését.
Jelenleg a biztosítók saját belső szabályozásuk szerint minősítenek egy gépjárművet totálkárosnak, erre nincs általános szabályozás. A helyenként igen alacsony javíthatósági határ miatt sok gépkocsit ítélnek totálkárosnak annak ellenére, hogy az Európai Unió más országaiban még gazdaságosan javítható lenne.
Az így minősített, bontásra leadott gépjárművek okmányai így sok esetben egy külföldön megvásárolt vagy lopott autót legalizálnak.
Jelenleg a biztosítók saját belső szabályozásuk szerint minősítenek egy gépjárművet totálkárosnak, erre nincs általános szabályozás. A helyenként igen alacsony javíthatósági határ miatt sok gépkocsit ítélnek totálkárosnak annak ellenére, hogy az Európai Unió más országaiban még gazdaságosan javítható lenne.
Az így minősített, bontásra leadott gépjárművek okmányai így sok esetben egy külföldön megvásárolt vagy lopott autót legalizálnak.