Egy lökhárítóra és egy légzsákra nem lehet majd csak úgy gazdasági totálkárt adni

A helyenként igen alacsony javíthatósági határ miatt sok gépkocsit ítélnek totálkárosnak annak ellenére, hogy az gazdaságosan javítható lenne. Hamarosan kormány elé kerül a "hazai gépjárműipar szürke-fekete gazdaságának a kifehérítéséről" szóló javaslat. A tervezet szabályozza a totálkáros gépkocsik átvételének és ismételt forgalomba helyezésének a feltételeit és a biztosítók szerepét.
2008.10.10. 07:50 |
 Hamarosan a kormány elé kerül a hazai gépjárműipar szürke-fekete gazdaságának a kifehérítéséről szóló javaslat. A tervezet szabályozza a totálkáros gépkocsik átvételének és ismételt forgalomba helyezésének a feltételeit, a biztosítók szerepét, az ellenőrzést és az alkatrészek vonalkódos nyilvántartási rendszerének bevezetését.

 Jelenleg a biztosítók saját belső szabályozásuk szerint minősítenek egy gépjárművet totálkárosnak, erre nincs általános szabályozás. A helyenként igen alacsony javíthatósági határ miatt sok gépkocsit ítélnek totálkárosnak annak ellenére, hogy az Európai Unió más országaiban még gazdaságosan javítható lenne.

 Az így minősített, bontásra leadott gépjárművek okmányai így sok esetben egy külföldön megvásárolt vagy lopott autót legalizálnak.