Egyre eredményesebb a hazai e-kereskedelem

A hazai e-kereskedelem az idei év első felében mintegy 16,4 százalékot nőtt, ami lényegesen magasabb a kontinens átlagánál, illetve háromszoros sebességet jelent a teljes magyar kiskereskedelem bővüléséhez viszonyítva. 
2019.10.31. 08:53 |
Egyre eredményesebb a hazai e-kereskedelem

Megoszlanak a vélemények, hogy a hazai e-kereskedelem valódi sikertörténetet ír, vagy inkább alulteljesít. Utánajártunk, mi áll a számok hátterében. A 16,4 százalékos növekedés magasnak tűnik, de kismértékben alacsonyabb az előző évek trendjeinél. A növekedés üteme kismértékben lassul, ez azonban természetes folyamat; ahogyan a legfejlettebb nyugat-európai piacok esetében is kisebb mértékű növekedés mérhető, úgy a magyar növekedés is folyamatos lassulást mutat be.

E-commerce menedzserek szerint a növekedést három pillér határozza meg. Az első pillért a vásárlói bázis jelenti. 2018-ban a hazai aktív internetezők mintegy 52 százaléka vásárolt a világhálón, tehát a közösségben van még tartalék, de azt is szem előtt kell tartani, hogy nem lehet mindenkit az online vásárlás felé terelni. A növekedési plafon tehát egyre inkább érezteti a hatását; a lassabban növekvő vásárlói bázis segíti a növekedést, de a lassulást is ez a mutató okozza - természetes módon.

A növekedés másik fontos pillére az átlagos megrendelési érték. Minél több terméket pakolunk a virtuális kosarunkba egy-egy vásárlás során, illetve azok minél magasabb termékárral rendelkeznek, annál inkább toljuk fel a kosárértéket. A GKI Digital és az Árukereső közös jelentése szerint a kosárérték 2018-ban 11.100 Ft volt, ám ez a mutató csak nagyon lassan növekszik. Ez elsősorban annak tudható be, hogy a webáruházak kínálatában megjelentek kisértékű termékek; a fejlődő logisztika lehetővé tette, hogy a samponokat, zoknikat és macskatápokat is online vásároljuk meg.

A növekedés harmadik pillére a vásárlási gyakoriság.

Minél minőségibb szolgáltatást képesek biztosítani a kereskedők, annál szívesebben térnek vissza hozzájuk a vásárlók, illetve annál szívesebben maradnak az online boltoknál. Minőségtelen, megbízhatatlan szolgáltatások esetén viszont ellentétes hatást váltanak ki, a látogatókat visszaterelik az offline boltok irányába.

A folyamatos árverseny, az erős gazdasági növekedés mind pozitív hatást gyakorolnak az e-kereskedelem egészére. Novemberben pedig a Black Friday névre keresztelt akciók adhatnak új lendületet az egész szektornak. Noha sokan úgy vélik, a Fekete Péntek mára a nagy webáruházak kiváltsága lett, a kisebb online boltok is megtalálhatják a számukra előnyös konstrukciót, illetve kihasználhatják a megnövekedett érdeklődést.

Fehérvári színes

  1. Királyi Napok Néptáncfesztivál

    Felvonulásokkal, utcatánccal, térzenével, színpadi bemutatókkal, koncertekkel, folkestekkel és gyermekprogramokkal várja vendégeit a 75 éves Alba Regia Táncegyüttes a Királyi Napok Nemzetközi Néptáncfesztiválon 2024. augusztus 11. és 15. között Székesfehérváron a Malom utcai Táncházban, az Országzászló téren, a Zichy-színpadon és a belváros több pontján.

    2024.07.30.
  2. Gondtalan Sulikezdés

    Az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ idén is a Next Stoppal közösen szervezi meg a Gondtalan Sulikezdés akcióját. A nyolcadik alkalommal meghirdetett iskolai tanszergyűjtés támogatói a szerényebb körülmények között élő helyi és környékbeli családoknak teszik könnyebbé az iskolakezdést, hogy a diákok teli táskával mehessenek iskolába.

    2024.07.30.
  3. Szerdán kezdődik a FEZEN

    A fesztivál szabadtéren az igazi, ezért a FEZEN idén visszatér a két kültéri nagyszínpados felálláshoz. Ahogy az elmúlt 27 évben, úgy idén is egy műfajilag sokszínű fesztivál várja a Székesfehérvárra érkezőket: Avantasia-tól a Scooterig, a Cradle Of Filth-től ATB-ig vagy éppen Beton.Hofitól Korda Györgyön és Balázs Klárin át a Tankcsapdáig idén is széles a merítés a FEZEN kínálatában.

    2024.07.30.
  4. A Nagy Átalakítás II.

    A stílusos megjelenés, a környezettudatos vásárlás, az újrahasznosítás és egy jó ügy szolgálata egyszerre lesz téma a székesfehérvári JóPont Adományboltban. Ma 15 és 18 óra között Pánczél Anikó stílustanácsadó személyre szabott ötletekkel segíti a Sarló utca 11/D szám alatt található üzletbe betérőket.

    2024.07.30.