-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Egységesítik a jogosítvány megszerzését az EU-ban - nem lehet osztrák jogsi a bevont magyar helyett
A jövőben az unió területén a gyorshajtók nem szerezhetnek egy másik országban jogosítványt a hazájukban bevont engedélyük helyett. Az erről szóló tervezetet tegnap az Európai Parlament illetékes bizottsága már elfogadta. A tagállamokban ma kétszázmillió ember száztíz különféle vezetői engedélyt birtokol, ezek igencsak megnehezítik a rendőrök dolgát. Ráadásul a vezetést szigorúbb feltételekhez kötő tagállamokban nem lehetnek biztosak abban, hogy a más tagállamokból érkezők nem veszélyeztetik-e a közlekedés biztonságát.
2006.11.23. 09:23 |
A jövőben az unió területén a gyorshajtók nem szerezhetnek egy másik országban jogosítványt a hazájukban bevont engedélyük helyett.
Nehezebbé válik a hamisítás, megszűnik az egy életre szóló jogosítvány, és egységesítik a gépjárművezetői vizsga követelményeit. Az erről szóló tervezetet tegnap az Európai Parlament illetékes bizottsága már elfogadta. A tagállamokban ma kétszázmillió ember száztíz különféle vezetői engedélyt birtokol, ezek igencsak megnehezítik a rendőrök dolgát. Ráadásul a vezetést szigorúbb feltételekhez kötő tagállamokban nem lehetnek biztosak abban, hogy a más tagállamokból érkezők nem veszélyeztetik-e a közlekedés biztonságát.
Az EU ezért tervezi egy ugyanazon feltételekkel megszerezhető, egységesített dokumentum bevezetését. Az új jogsi tíz évig lesz érvényes, de egy-egy tagállamban dönthetnek úgy, hogy csak tizenöt évenként kelljen meghosszabbítani. Azt szintén nemzeti hatáskörben dönthetik el, hogy a meghosszabbítást orvosi vizsgálathoz kötik-e. A korlátozott érvényesség ugyanis elsősorban azt szolgálja, hogy új technológiát alkalmazva nehezebben lehessen hamisítani a dokumentumokat, melyek a legfrissebb adatokat tartalmazzák majd.
Nehezebbé válik a hamisítás, megszűnik az egy életre szóló jogosítvány, és egységesítik a gépjárművezetői vizsga követelményeit. Az erről szóló tervezetet tegnap az Európai Parlament illetékes bizottsága már elfogadta. A tagállamokban ma kétszázmillió ember száztíz különféle vezetői engedélyt birtokol, ezek igencsak megnehezítik a rendőrök dolgát. Ráadásul a vezetést szigorúbb feltételekhez kötő tagállamokban nem lehetnek biztosak abban, hogy a más tagállamokból érkezők nem veszélyeztetik-e a közlekedés biztonságát.
Az EU ezért tervezi egy ugyanazon feltételekkel megszerezhető, egységesített dokumentum bevezetését. Az új jogsi tíz évig lesz érvényes, de egy-egy tagállamban dönthetnek úgy, hogy csak tizenöt évenként kelljen meghosszabbítani. Azt szintén nemzeti hatáskörben dönthetik el, hogy a meghosszabbítást orvosi vizsgálathoz kötik-e. A korlátozott érvényesség ugyanis elsősorban azt szolgálja, hogy új technológiát alkalmazva nehezebben lehessen hamisítani a dokumentumokat, melyek a legfrissebb adatokat tartalmazzák majd.