Egyszerűsödhet az autók hivatalos papírjainak beszerzése

Egy-másfél éven belül bevezethető az egyablakos ügyintézés a gépjármű műszaki vizsga rendszerében - mondta Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) tájékoztatóján. A vizsgaállomások és a hatóságok műszaki és informatikai felkészültsége az egyablakos ügyintézést is lehetővé tenné.
2008.06.20. 08:14 |
 Egy-másfél éven belül bevezethető az egyablakos ügyintézés a gépjármű műszaki vizsga rendszerében - mondta Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) tájékoztatóján.

Jelenleg akár négy különböző sorba is be kell állnia annak, aki forgalomba akar helyezni egy gépjárművet. Az NKH elnöke szerint az eljárás indokolatlanul hosszú és bonyodalmas. A vizsgaállomások és a hatóságok műszaki és informatikai felkészültsége az egyablakos ügyintézést is lehetővé tenné. Az állampolgár így egy helyen, néhány óra alatt beszerezhetné a zöldkártyát, az eredetvizsgálatot tanúsító dokumentumot, a műszaki vizsga papírjait és a hatósági iratokat is - mondta Horváth Zsolt Csaba.

Új szabályozásra van szükség

Az új rendszert egy-másfél éven belül be lehet vezetni, előtte azonban miniszteri rendelettel újra kell szabályozni a területet. "A vasúti törvény csupán 85 oldal, pedig egy egész ágazat sorsát meghatározó jogszabály, a gépjármű műszaki vizsgáról ezzel szemben egy 60 centiméter széles iratcsomó rendelkezik, amely 1990-es keltezésű - mondta az NKH elnöke.

- Olyan új miniszteri rendeletre van szükség, amely érthető, betartható, és átlátható viszonyokat teremt - mondta az NKH elnöke, aki szerint a közlekedési szakmában konszenzus van arról, hogy mit kellene tartalmaznia a jogszabálynak. A cél a piac megnyitása a minőségi szolgáltatást biztosító, tisztességes cégek előtt - tette hozzá.

Stagnál az újautópiac

Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke szerint az új autók forgalmazásának piaca stagnál. A kilencvenes-kétezres évek fordulóján évente 20-30 százalékkal bővült a piac, 2003-ban aztán megfordult a trend, és azóta tart a zsugorodás, ami az idén már csak minimális mértékű - mondta a GÉMOSZ elnöke, aki szerint évi 180-200 ezer új gépkocsi értékesítése a magyar piac kapacitása. Az idén az első öt hónapban 67 384 új járművet adtak el Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi 68 479 darabbal.