-
1100 éve Európában
Székesfehérváron indul az 1100 éve Európában, 20 éve az Unióban című kulturális programsorozat: augusztus 10. és 16. között 14 programmal várják az érdeklődőket a kultúrstratégiai intézmények a Székesfehérvári Királyi Napok kísérőrendezvényeként.
2024.08.06. -
Folytatódik a nyári ellenőrzés
Folytatódik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kiemelt, nyári ellenőrzése; az eddigi vizsgálatok számos szabálytalanságot tártak fel. A szabályszegők most még többet kockáztatnak. Augusztus 1-jétől ugyanis duplázódott a mulasztási bírság, így akár kétmillió forintos szankcióval is számolhat például az, aki be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztat, vagy elmulasztja a nyugtaadást.
2024.08.04. -
Érkeznek a tankönyvek
Augusztus 1-jén megkezdődött mintegy 13 millió tankönyv kiszállítása az iskolákba. A köznevelésben és szakképzésben tanuló minden diák ingyenesen jut hozzá a tankönyvekhez
2024.08.02. -
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29.
Egyszerűsödhet az autók hivatalos papírjainak beszerzése
Egy-másfél éven belül bevezethető az egyablakos ügyintézés a gépjármű műszaki vizsga rendszerében - mondta Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) tájékoztatóján. A vizsgaállomások és a hatóságok műszaki és informatikai felkészültsége az egyablakos ügyintézést is lehetővé tenné.
2008.06.20. 08:14 |
Egy-másfél éven belül bevezethető az egyablakos ügyintézés a gépjármű műszaki vizsga rendszerében - mondta Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) tájékoztatóján.
Jelenleg akár négy különböző sorba is be kell állnia annak, aki forgalomba akar helyezni egy gépjárművet. Az NKH elnöke szerint az eljárás indokolatlanul hosszú és bonyodalmas. A vizsgaállomások és a hatóságok műszaki és informatikai felkészültsége az egyablakos ügyintézést is lehetővé tenné. Az állampolgár így egy helyen, néhány óra alatt beszerezhetné a zöldkártyát, az eredetvizsgálatot tanúsító dokumentumot, a műszaki vizsga papírjait és a hatósági iratokat is - mondta Horváth Zsolt Csaba.
Új szabályozásra van szükség
Az új rendszert egy-másfél éven belül be lehet vezetni, előtte azonban miniszteri rendelettel újra kell szabályozni a területet. "A vasúti törvény csupán 85 oldal, pedig egy egész ágazat sorsát meghatározó jogszabály, a gépjármű műszaki vizsgáról ezzel szemben egy 60 centiméter széles iratcsomó rendelkezik, amely 1990-es keltezésű - mondta az NKH elnöke.
- Olyan új miniszteri rendeletre van szükség, amely érthető, betartható, és átlátható viszonyokat teremt - mondta az NKH elnöke, aki szerint a közlekedési szakmában konszenzus van arról, hogy mit kellene tartalmaznia a jogszabálynak. A cél a piac megnyitása a minőségi szolgáltatást biztosító, tisztességes cégek előtt - tette hozzá.
Stagnál az újautópiac
Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke szerint az új autók forgalmazásának piaca stagnál. A kilencvenes-kétezres évek fordulóján évente 20-30 százalékkal bővült a piac, 2003-ban aztán megfordult a trend, és azóta tart a zsugorodás, ami az idén már csak minimális mértékű - mondta a GÉMOSZ elnöke, aki szerint évi 180-200 ezer új gépkocsi értékesítése a magyar piac kapacitása. Az idén az első öt hónapban 67 384 új járművet adtak el Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi 68 479 darabbal.
Jelenleg akár négy különböző sorba is be kell állnia annak, aki forgalomba akar helyezni egy gépjárművet. Az NKH elnöke szerint az eljárás indokolatlanul hosszú és bonyodalmas. A vizsgaállomások és a hatóságok műszaki és informatikai felkészültsége az egyablakos ügyintézést is lehetővé tenné. Az állampolgár így egy helyen, néhány óra alatt beszerezhetné a zöldkártyát, az eredetvizsgálatot tanúsító dokumentumot, a műszaki vizsga papírjait és a hatósági iratokat is - mondta Horváth Zsolt Csaba.
Új szabályozásra van szükség
Az új rendszert egy-másfél éven belül be lehet vezetni, előtte azonban miniszteri rendelettel újra kell szabályozni a területet. "A vasúti törvény csupán 85 oldal, pedig egy egész ágazat sorsát meghatározó jogszabály, a gépjármű műszaki vizsgáról ezzel szemben egy 60 centiméter széles iratcsomó rendelkezik, amely 1990-es keltezésű - mondta az NKH elnöke.
- Olyan új miniszteri rendeletre van szükség, amely érthető, betartható, és átlátható viszonyokat teremt - mondta az NKH elnöke, aki szerint a közlekedési szakmában konszenzus van arról, hogy mit kellene tartalmaznia a jogszabálynak. A cél a piac megnyitása a minőségi szolgáltatást biztosító, tisztességes cégek előtt - tette hozzá.
Stagnál az újautópiac
Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke szerint az új autók forgalmazásának piaca stagnál. A kilencvenes-kétezres évek fordulóján évente 20-30 százalékkal bővült a piac, 2003-ban aztán megfordult a trend, és azóta tart a zsugorodás, ami az idén már csak minimális mértékű - mondta a GÉMOSZ elnöke, aki szerint évi 180-200 ezer új gépkocsi értékesítése a magyar piac kapacitása. Az idén az első öt hónapban 67 384 új járművet adtak el Magyarországon, szemben az egy évvel korábbi 68 479 darabbal.