-
Megújult az Alpha Patika
A megújult Alpha Patika avatóünnepségére került sor hétfőn a József Attila utca 39. szám alatt. Alma referencia patikaként működik a dr. Horváth Máté által vezette gyógyszertár. Szélesebb választékkal, és jelentősen kibővült kiszolgálótérrel találkozhatnak a betegek és azok, akik egészségmegőrzés céljából vásárolnak patikai termékeket.
2024.07.01. -
NAV ellenőrzések
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai a Velencei-tó térségében ellenőrzik a számla- és nyugtaadást továbbá fokozottan ellenőrzik a jövedéki kiskereskedőknél a jövedéki termékek eredetét. A szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél illetve a fagylalt értékesítőknél ellenőrzik a nyugtaadást valamint az alkalmazottak bejelentését.
2024.06.27. -
Vállalkozásfejlesztési Program
Vállalkozásfejlesztési Programsorozat keretében nyáron is várja a vállalkozásokat tájékoztató előadásokra, információs napokra, vállalkozói klubokra, tanácsadásokra Fejér vármegye különböző településein a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
2024.06.26. -
A siker titka
A siker titka - TDK Orientációs Délután címmel rendeztek programot hétfőn az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Itt került sor a Bejczy Antal Robotverseny díjátadó ünnepségére és az elkészített munkák bemutatására is. A díjátadót a TDK versenyzők és WordSkills helyezettek rövid élménybeszámolói követték.
2024.06.10.
Emeletes vonatok Fehérváron, villamosítják a pusztaszabolcsi, komáromi vonalakat
![Emeletes vonatok Fehérváron, villamosítják a pusztaszabolcsi, komáromi vonalakat](/_upload/images/news/60732/kiss_mav1_large.jpg)
Magyarország számára akár 2000 milliárd forint is rendelkezésre állhat vasútfejlesztésre.
Ahhoz pedig, hogy ezt az uniós forrást időben el lehessen költeni, a kormány most 32 milliárd forintos támogatást ad. Ez az összeg a hazai közösségi közlekedés gerincét adó vasút infrastruktúrájának, szolgáltatásainak korszerűsítése, versenyképességének növelésére fordítható. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) augusztus 25-ei közleményéből kiderül:
Egyebek mellett megkezdődhet a Nyugati pályaudvar vágányhálózata és bevezető szakaszai rekonstrukciójának, a lajosmizsei és váci vonalak elővárosi célú fejlesztésének előkészítése. A Kis-Gellért hegyi alagút átépítése után a jövőben a Déli pályaudvarról emeletes motorvonatok közlekedhetnek majd Székesfehérvár és Tatabánya-Győr, a nyári idegenforgalmi főszezonban pedig a Balaton felé is.
Megtörténhet a Szombathely-Kőszeg és a Zalaszentiván-Nagykanizsa vasútvonal villamosításának előkészítése is. Az úgynevezett Nyugat-magyarországi Masterplan az országrészt összefüggő egységként kezelve vizsgálhatja egyebek mellett a Győr-Pápa-Celldömölk, a Székesfehérvár-Pusztaszabolcs és a Komárom-Székesfehérvár vonalak villamosításának, a Pusztaszabolcs-Gyékényes, a Pusztaszabolcs-Pécs-Eszék és a Székesfehérvár-Nagykanizsa-Gyékényes viszonylatok egyes szakaszai fejlesztésének lehetőségét.
Elkészülhetnek a Hatvan-Füzesabony vonal és a kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének, a Békéscsaba-Lőkösháza és a Debrecen-Nyíregyháza szakaszok korszerűsítésének tervei. A Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés vonzerejét a megújuló vasúti pálya mellett vegyesforgalmú Tisza-híd megépítése növelheti.
A kötöttpályás projektek speciális igényeire tekintettel az egyes beruházások megkezdését legalább egy-három éves előkészítési folyamat előzi meg – közölte a minisztérium.
A forrásbiztosítás nyomán az állami beruházók (a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt., a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a két nemzeti pályahálózat-működtető vasúttársaság (GYSEV, MÁV) időben gondoskodhat arról, hogy a következő programozási időszakban Magyarország megfelelő számú, részletesen kidolgozott projekttel rendelkezzen az uniós támogatások mielőbbi lekötéséhez.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: a 2014-2020-as európai uniós pénzügyi ciklus Integrált közlekedésfejlesztési operatív programjában a kifizetések idén nyáron már túlnőtték az eredeti, 1300 milliárd forintos keretösszeget. Az előzetesen becsült nagyságrendek alapján Magyarország számára a következő hét éves költségvetési időszakban akár 2000 milliárd forint is rendelkezésre állhat vasúti beruházásokra.