-
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09.
Emeletes vonattal Budapestre?
Kétszintes, két vagy három kocsiból álló vonatszerelvényeket szeretne eladni a MÁV Rt. által az elővárosi vasút fejlesztésére kiírt pályázaton a francia Alstom. Négy társaság adott be pályázatot a MÁV Rt. által harminc motorvonat beszerzésére kiírt, mintegy negyvenmilliárd forint értékű tenderen. Az elővárosi közlekedés fejlesztésére a MÁV 2010-ig összesen csaknem ötszázmilliárd forintot szán.
Emeletes
Az egyik pályázó, a francia Alstom csoport szállítási üzletága a napokban mutatta be az a MÁV-nak kínált, kétszintes vonatszerelvényt. A Coradia Duplex alapváltozata két kocsiból áll, de az Alstom Transport szerint a MÁV-nak érdemesebb lenne a középső vagonnal kibővített, háromkocsis változatot megvásárolnia. A Coradia Duplex alapváltozata óránként 140 kilométer megtételére képes, de sebessége óránként 160, illetve kétszáz kilométeresre növelhető.
Intercityvé alakítható, felszereltsége növelhető. A MÁV összesen harminc kocsit vásárolna a pályázat nyertesétől, opcióval további harmincra. Az új vonatok a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a tatabányai vonalon közlekednek majd. Elvárja az egyik érintett vonatszerviz felújítását is, az Alstom a pusztaszabolcsit választotta.
Az Alstom Transport vezette konzorcium néhány hete megnyerte a kínai államvasutak egymilliárd euró értékű mozdony- és vasútiszerelvény-szállítási pályázatát, a cég pedig egyedül megnyert egy 134 millió eurós megbízást sanghaji metrókocsik szállítására.
Három cég
A Sanghajba szállítandóhoz hasonló, vezető nélküli, Metropolis típusú metrókocsival kíván majd indulni az idén kiírandó BKV-tenderen is. Még nem ismertek a közlekedési társaság elvárásai, de már tudható, hogy 22 darab, egyenként négy kocsiból álló szerelvényre lesz majd szüksége a négyes metrónál.
Az Alstom három társasággal képviselteti magát Magyarországon. Közülük a legnagyobb, az Alstom Power Rt. az energiaipari szolgáltatásokra szakosodott, tavalyi árbevétele 8,5 milliárd forint volt. Az Alstom még nem adott el járművet Magyarországon. A cég azonban még nem adott el Magyarországon egyetlen járművet sem, ahogyan a vasúttenderen szintén indult Stadler-Ganz páros svájci tagja sem.
A Stadler azonban a közelmúltban adott el elővárosi használatra többfunkciós villanyvonatot a görög vasúttársaságnak, 34,8 millió svájci frank értékben. A Stadler magyarországi eladását növelheti, hogy a magyar Ganz Transelektróval közösen indult a tenderen. Tárgyal más nagy magyarországi társaságokkal is - tájékoztatta lapunkat a cég itteni képviselője, Bodnár Árpád -, hiszen a megbízás elnyerése esetén minél több itteni céget kíván bevonni alvállalkozóként. (Az Alstom a Ganz Holdinggal készíti elő az esetleges későbbi együttműködést.)
A többi pályázó
A két további pályázónak, a német Siemensnek és a kanadai Bombardier-nek sokéves magyarországi járműipari kapcsolatai vannak. A Siemens tavaly adott át a MÁV-nak egy ES 64 U2 típusú villamos mozdonyt, s a GYSEV Rt.-nek öt ugyanilyen vontató járművet. Emlékezetes viszont, hogy a BKV-nak nemrég szállított villamosaival minőségi problémák voltak.
A kanadai Bombardier-nek tekintélyes magyarországi vasútiszerviz-cége van. Itteni vegyesvállalatát, a Bombardier MÁV Kft.-t és a Bombardier Transportation UK Ltd.-t 2001-ben bízta meg a MÁV, hogy közel tízmilliárd forintból újítsanak fel 136 elővárosi kocsit. A társaság egy hónapja ötmilliárd eurós megbízást nyert 47 nyolckocsis metrókocsi-szerelvény londoni szállítására.