Emelkednek a helyi közlekedés tarifái- Közgyűlés délután

 Ebédszünet után a Székesfehérvári Tűzoltóság parancsnoki tisztségére írták ki a képviselők a pályázatot. Szó volt a helyi buszközlekedés tarifáinak emeléséről, megállapították, hogy a minimálbér feléért dolgoznak majd az Informatikai Kht felügyelőbizottságának tagjai, de tárgyaltak a képviselők a távhőszolgáltatási rendelet módosításáról és éles vita bontakozott ki a Börgöndi Repülőtér kapcsán. A napirend szerint a repülőtér megvalósításának helyzete volt a téma, azonban a vita jóval tovább fajult, annak ellenére, hogy a képviselőtestület egyszer már egyhangú szavazással zöld utat adott a beruházásnak.
  Elfogadta a 2007. évi költségvetésről szóló félévi tájékoztatót és a költségvetés módosítását a testület - közgyűlés délelőtt

2007.09.20. 18:23 |
 Ebédszünet után a Székesfehérvári Tűzoltóság parancsnoki tisztségére írták ki a képviselők a pályázatot. A Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője Mihály János a napirenddel kapcsolatban megjegyezte, hogy jónak tartja a kiírásban szereplő kritériumokat.

Elfogadta a 2007. évi költségvetésről szóló félévi tájékoztatót és a költségvetés módosítását a testület - közgyűlés délelőtt

Az város buszközlekedésének tarifaemeléséről is döntöttek a képviselők. Cseh István a Közbiztonsági és Közlekedési Bizottság elnöke a napirend előterjesztésénél elmondta, hogy egy négy tagú családnak a havi bérletek árában 200 forintos lesz az emelés összesen. A tarifaemeléssel a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke Németh László is egyetértésének adott hangot a napirend tárgyalásakor. A város polgármestere Warvasovszky Tihamér hozzászólásában elmondta, hogy 2008 végéig nem tervezi a város emelni a helyi közlekedés tarifáit. Tóth István az Alba Volán vezérigazgatója rámutatott arra, hogy csökkent az eladott bérletek száma jelentősen kevesebb lett az árkiegészítés a kedvezményes bérletek után. Példaként említette, hogy egy 10 ezer forintos teljes árú havi bérlet esetében az ugyanerre a szakaszra vonatkozó diákbérlet 2 ezer foritn és erre eddig 8 ezer forintos árkiegészítést adott az állam. Ezt vették alapul az év elején megállapított tarifáknál. Jelenleg mintegy 1500 forinttal csökkent a példaként említett esetben az árkiegészítés, ami az Alba Volánnál éves szinten 120-130 millió Forintos bevételcsökkenést jelent. A Pénzügyi Bizottság elnöke Égi Tamás is támogatta a javaslatot és rámutatott arra, hogy új, gazdaságosabban működő és jobb szolgáltatást nyújtó közlekedési koncepcióra van szüksége a városnak. Ez utóbbi javaslattal több képviselő is egyetértésének adott hangot, a város polgármestere pedig arról számolt be, hogy folyik már munka az egyéni képviselőkkel közösen és év végére használható koncepciót tesznek le az asztalra.

Az önkormányzati Informatikai Központ Kht felügyelőbizottsági tagjainak is megállapították a tiszteletdíját, amit a mindenkori minimálbér felében határoztak meg a képviselők dr. Csapó Csilla alpolgármester javaslatára.

Tárgyalt a távhőellátás fejlesztésére kötött befektetői megállapodás módosításáról is a közgyűlés, amit elfogadtak a városatyák és ugyancsak támogatták a távhőszolgáltatásról szóló rendelet meghosszabbítását december 31-ig.

A volt Ikarus Sportpálya földterületének tulajdonviszonyairól is szó volt. Ennek értelmében 3 helyrajzi számon lesz a pálya: 2 hektár az önkormányzat tulajdonát képezi kiegészül egy 3000 négyzetméteres területtel, ami szintén a városé lesz, a többi terület pedig a területen befektetni szándékozó nevére kerül.

Éles vita bontakozott ki a Börgöndi Repülőtér megvalósításának helyzetéről. Tóth Ferenc az Albaairport ügyvezetője elmondta, hogy több civil szervezet és lakók által indított per is „hátráltatta” a befektetést. Mint mondta a befektető 200 milliós kártérítésre perelte azt, aki azt beperelte, mondván jelentős anyagi hátránya keletkezett a késő beruházás miatt.
Dienesné Fluck Gyöngyi a Köfém képviselője aggodalmának adott hangot, hogy milyen repülőgépek szállhatnak majd le Börgöndön. Tóth Ferenc válaszában elmondta, hogy S-5-ös besorolása lesz a repülőtérnek és várhatóan Airbus320 és Boing737-800 típusú gépek leszállását tervezik (70-80 tonna).
A vita közben többször elhangzott, hogy néhány éve egyhangú szavazással adott a közgyűlés zöld utat a repülőtér megvalósításának. Viniczai Tibor alpolgármester a repülőtér mellett érvelt és hozta fel példaként Nizza repülőterét, ahol közel a városhoz landolnak a gépek. Radics József a Környezetvédelmi Bizottság elnöke elmondta, hogy a beruházót az előző elnök Banizs Károly is azt kérte, hogy olyan géppel csináljanak zajpróbát, amik majd leszállnak Börgöndön. Tóth Ferenc válaszában elmondta, hogy felajánlották többször, hogy Ferihegy mellé azonos távolságban a reptértől elviszik ingyenesen a lakókat és ott lehet meghallgatni a zajterhelést. Mint mondta 70-80 tonnás gépek nem kapnának engedélyt arra, hogy Börgönd felett kritikusan alacsonyan szálljanak. Cser-Palkovics András fenntartásainak adott hangot, hogy a befektető 200 millió Forintra perelte be azokat a lakókat és civileket, akik alkotmányos jogukkal élve bírósághoz folyamodtak a létesítéssel kapcsolatban. Kérte a közgyűlést, hogy „ne engedjen fehérvári polgárokat megfélemlíteni és állítsák le a pereket azonnal”. A civil szervezeteket és lakókat a beruházó perelte és nem a városi résztulajdonú Albaairport Kft -hangsúlyozta Warvasovszky Tihamér polgármester. Az ülésen kisfaludiakat és öreghegyieket képviselő lakók is ott voltak. Felszólalásukban aggodalmat adtak hangot annak, hogy a repülőtér jelentősen befolyásolja majd jelenlegi lakókörnyezetükben az életminőséget. Egy kisfaludi lakos Viniczai Tiborhoz intézett mondatában arra hívta fel az alpolgármester figyelmét, hogy "ez nem Nizza, hanem a Dinnyési Fertő". A Börgöndi Repülőtérről szóló vitát a polgármester zárta le, aki hangsúlyozta, hogy nem arról szól a napirend, hogy legyen e repülőtér, mert azt egyszer már egyhangúan megszavazta a közgyűlés, hanem arról, hogy elfogadja e a testület a megvalósítás jelenlegi helyzetét vagy nem. A képviselők 18 igen, 10 nem szavazattal elfogadták a beszámolót.