-
Pótfelvételi az Óbudaira
Pótfelvételit hirdetett az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara, így van még esélye a diákoknak, hogy bejussanak hazánk második legnagyobb műszaki és gazdasági képzéseket folytató felsőoktatási intézményébe. A pótfelvételi jelentkezési időszak: 2024. július 30. – augusztus 7. 24 óra.
2024.07.28. -
Jönnek a Lime kerékpárok
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik, az egyetlen különbség, hogy a kerékpárokat csak a városban kijelölt több mint 170 helyszínen lehet leparkolni.
2024.07.26. -
Lime-biciklik Fehérváron
A három éve jelenlévő roller után mától elektromos kerékpárokat is bérelhetünk a Lime rendszerén keresztül. A bérlés a rollerekkel megegyező tarifával, ugyanazon az applikáción keresztül történik.
2024.07.26. -
Folyamatosan locsolnak
Hosszú ideje jelentős csapadék nélkül telik a nyár. Székesfehérvár fáira, növényeire a nagy szárazságban még jobban odafigyel a Városgondnokság. Minden nap locsolókocsival járják a várost, hogy a zsákos fákat öntözzék.
2024.07.26.
Eredményes Közmeghallgatás a Városházán - a legtöbb kérdés a közlekedéssel kapcsolatban érkezett
Hagyományos, év végi közmeghallgatását tartotta ma Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata. Elsőként Warvasovszky Tihamér polgármester tájékoztatta az érdeklődőket a város gazdasági helyzetéről, majd a személyesen, levélben, illetve telefonon feltett kérdésekre válaszoltak a képviselőtestület tagjai és a hivatal irodavezetői. A 2006 november 30-i közmeghallgatás eredményesnek bizonyult, a 33 képviselőből 20 képviselő volt jelen. A legtöbb kérdés idén is a közlekedéssel kapcsolatban érkezett.
2006.11.30. 20:15 |
![](/_user/0/Image/PETER_01/kozmeghallg2006.jpg)
Székesfehérvár polgármestere a város gazdasági helyzetéről és jövő évi költségvetéséről közölt tájékoztató jellegű adatokat, hangsúlyozva, hogy a testület csak december 14-én tárgyalja a költségvetési koncepciót. Warvasovszky Tihamér elmondta, mintegy 72 ezer munkahely van jelenleg a városban és számos multinacionális cég tervez további fejlesztéseket, így többek között az Alcoa, a Denso és a Philips is bővítést jelentett be. A jövő évi költségvetés várható számairól szólva a polgármester kiemelte, a személyi jövedelemadó helyben maradó része valamelyest csökken a tavalyi évhez képest - 1,98 milliárdról 1,74 milliárdra – ugyanakkor a város várható iparűzési adóbevétele 7,6 milliárdra növekszik: ez mintegy 350-400 millióval több a tavalyinál. A legfontosabb cél, hogy fenntartsák az önkormányzat gazdálkodásának stabilitását. – hangsúlyozta Warvasovszky Tihamér.
Az első kérdés a Viktória Rehabilitációs Központtal kapcsolatban érkezett – a mozgássérültek komplex rehabilitációját végző intézmény szerződése a várossal ugyanis 2006 december 31-én lejár. Horváth Klára igazgató elmondta, eddig nem kaptak választ arra, meg kívánja-e hosszabbítani a város a szerződést és milyen kondíciókkal?
Válaszában dr. Szelier András, a Szociális és Családügyi Bizottság elnöke elmondta, a testület javasolni fogja, hogy hosszabbítsák meg a szerződést, ugyanakkor gazdasági szakértőre van szüksége az intézménynek a gazdaságos működés biztosítása miatt. A korábbi években meghatározott összegnél valószínűleg nem tud majd többet fizetni a város az intézménynek, a hivatal dolgozik rajta, hogy bekerüljön a decemberi közgyűlés elé a szerződéshosszabbítási javaslat.
A legtöbb kérdés, panasz idén is a közlekedéssel kapcsolatban érkezett: készült-e zajszintmérés a palotavárosi helyi közlekedéssel kapcsolatban? – kérdezte elsőként egy palotavárosi lakos. Nagy Zsolt közlekedési irodavezető elmondta, a helyi, palotavároson belüli közlekedést az ott élők kérésére vezették be, az ideiglenes autóbusz-pályaudvar felszámolása után megvizsgálják annak lehetőségét, hogy a pályaudvar miatt megépült útra tereljék a helyi buszforgalmat. A buszpályaudvar megmaradt várócsarnokával kapcsolatban is kérdeztek: miért nem bontották el az építményt? –hangzott a kérdés. A válaszban elhangzott, hogy a műemléki hatóság írta elő, hogy meg kell tartani a csarnokot. Sokan panaszkodtak a Berényi út forgalmára is: a Fáy lakótelepen és környékén élők a Berényi úti átkelés ügyében harmadszor fordultak a közmeghallgatáshoz: közlekedési lámpát szeretnének, hogy biztonságos legyen az átkelés, ugyanis az autósok nem veszik figyelembe a gyalogosátkelőt. Nagy Zsolt közlekedési irodavezető szerint komplex terv készült a forgalomcsillapításra, ezt a lakók nem fogadták el, így kiegészítették azt. A kiválasztott tervek engedélyeztetését követően a Tompa Mihály utcánál javasolják majd a jelzőlámpás gyalogosátkelő kialakítását.
Kifogásolták a kivágott közterületi fák fapótlásának elmaradását is, elsősorban a Szent István téren és a Szabadságharcos úton. Szakonyi László városgondnok elmondta, az elmúlt két évben viharkárok miatt 1500 m2 fát vágtak ki. Idén mintegy 200 parkfát ültetnek el december közepéig, sokszor azonban – elsősorban a közműfelújítások után - nem lehet a korábbiak helyére ültetni az új fákat.
A karácsonyi vásárral kapcsolatban tett panaszt az egyik kereskedő, aki kitelepülne, de az áramszolgáltatással kapcsolatos problémák miatt nem tudja üzemeltetni a gépeket. A Kossuth utca 3.sz alatti ház pincéjét értékesítette korábbi közgyűlési határozatával az önkormányzat, a pincében található a ház összes vízórája, amelyekhez nem lehet hozzáférni, mert az új tulajdonos befalaztatta azt…
A Fő utca díszburkolatának kiépítését hiányolta a belvárosi kereskedőket tömörítő civil szervezet elnöke, aki emlékeztetett, közgyűlési döntéssel korábban a prioritások közé került a terv, ennek ellenére nem került a költségvetésbe. Pénzes Mihály alpolgármester válaszában elmondta, a Fő utca díszburkolatának kialakítása 2007-ben kerülhet a közgyűlés elé, a megvalósulást nehezíti, hogy lényegesen többe kerül a beruházás, mint korábban gondolták, ugyanis a közműveket teljes egészében ki kell cserélni a burkolat alatt.
Számos kérdés érkezett a panelfelújítással kapcsolatban is, elsősorban arra voltak kíváncsiak a fehérváriak, milyen szempontok alapján kerültek az egyes épületek különböző megvalósítási ütembe? A válaszban elhangzott, 5 kivitelezési csoportot alakítottak ki, a vezérelv az volt, hogy azonos bekerülési költségű csoportokat alakítsanak ki.