-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
EU-tájékoztatás az adventi időszakban is - folytatódik a "Rólunk szólunk" kampány
December 1-jétől minden nap virtuális ablakot nyit Európára a www.euadvent.hu honlapon a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) EU Tájékoztató Szolgálata. A vidéki lakosság elérése érdekében a Rólunk szólunk kampány ún. plázaprogramja keretében tizenegy városban, köztük Székesfehérváron is, az Alba Plaza-ban kaphatnak információt az érdeklődők november 26. ill. 27-én az EU-kommunikációs hálózat eszközeiről.
December 1-jétől minden nap virtuális ablakot nyit Európára a www.euadvent.hu honlapon a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) EU Tájékoztató Szolgálata. Óriási adventi naptár díszíti majd a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Margit körúti épületét is. Az adventi programok és a vidéki bevásárlóközpontok „plázaprogramjai” is részei a Rólunk szólunk uniós lakossági tájékoztatási kampánynak.
Az internetes adventi játék résztvevői december 1-24. között az EU-tagállamokhoz és a közelgő ünnepekhez kapcsolódó kérdések megválaszolásával naponta új ablakot nyithatnak ki az adventi naptárban. A regisztrált játékosok az adott naptári napig szóló kérdéseket tudják megválaszolni, utólagosan viszont pótolhatják az elmaradt kérdéseket. A december 28-ig minden kérdésre helyesen válaszolók között egy kétszemélyes európai út kerül kisorsolásra. A kérdések megválaszolásában az EU Tájékoztató Szolgálat munkatársai segítenek: telefonon az ingyenesen hívható EUvonalon (06 80 38 2004), interneten a www.euvonal.hu honlapon és személyesen a megyeszékhelyek Európai Információs Pontjain, valamint közel száz településen az EU közkönyvtári hálózatban.
Az adventi naptár a valóságban is megelevenedik. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Margit körúti épületének homlokzatára naponta felkerül az adventi naptár egy részlete úgy, hogy karácsonyra a képek ünnepi hangulatot idéző óriásplakátot formáljanak.
Az adventi programok részei a Rólunk szólunk elnevezésű lakossági tájékoztató kampánynak, melyet a MeH a kormányzati uniós informálódási lehetőségek népszerűsítése céljából indított november végén. Az EU Tájékoztató Szolgálat - EUvonal, az Európai Információs Pontok (EIP-k) hálózata és az EU közkönyvtári hálózat - már évek óta működik, de ez az első PR- és reklámeszközöket alkalmazó kommunikációs kampány, mely ismertségük megteremtését és növelését szolgálja.
A vidéki lakosság elérése érdekében a Rólunk szólunk kampány ún. plázaprogramja keretében tizenegy városban, köztük Székesfehérváron is, az Alba Plaza-ban kaphatnak információt az érdeklődők november 26. ill. 27-én az EU-kommunikációs hálózat eszközeiről.