Év végén már mobilon keresztül is vehetünk vonatjegyet

Mobiltelefon egyenleg terhére vasúti menetjegy vásárlást biztosító rendszer kiépítésére kezdeményezett közbeszerzési eljárást a MÁV. A társaság közleményében hangsúlyozza: a már működő e-Ticket rendszeren belüli fejlesztéssel az utasok telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is választhatnak menetjegyet, várhatóan az év végétől.
 
2009.08.06. 08:34 |
 Mobiltelefon-egyenleg terhére vasúti menetjegy-vásárlást biztosító rendszer kiépítésére kezdeményezett közbeszerzési eljárást a MÁV. A társaság közleményében hangsúlyozza: a már működő e-Ticket rendszeren belüli fejlesztéssel az utasok telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is választhatnak menetjegyet, várhatóan az év végétől.
 
A vásárlást a MÁVDIREKT helyi tarifával hívható telefonszámának tárcsázása után az ügyfélszolgálat munkatársai bonyolítják majd le. Az utasok egy 10 számjegyből álló kódot kapnak a hívás befejeztével, amelyet a pályaudvarokon elhelyezett menetjegy automatákba kell beütniük a jegy megszerzéséhez - ismerteti a rendszert a cég. A vasúttársaság megjegyzi: a jelenlegi törvényi szabályozás mellett a mobiltelefon-egyenleg terhére történő vásárlásnál csak teljesárú menetjegyeket, valamint IC pót- és helyjegyeket válthatnak az utasok.
 
A MÁV-START tájékoztatása szerint a 2008. június 16-án indított internetes jegyértékesítési rendszerben az utasok mintegy 330 ezer jegyet vásároltak egy év alatt, a regisztrált és aktivált felhasználók száma 67.620. A tranzakciók többsége a hétvégén történik, a legtöbb internetes menetjegyet a Keleti pályaudvaron vették át az utasok - fűzik hozzá.