Évente kilenc napig nincs internet az átlag magyar előfizetőnél

A magyarországi internetszolgáltatóknál összességében kilenc napra ment el az internet 2006-ban - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) felméréséből. A szolgáltatás rendelkezésre állása 97,55 százalék, ami Pataki Dániel, a hatóság elnöke szerint túlságosan alacsony érték: Európában ezzel a sor végén kullogunk. A legrosszabb adatokat az ezer és ötezer előfizetővel szerződésben álló cégek produkálták: náluk csupán 95,42 százalék a rendelkezésre állás.
2007.08.03. 07:31 |
 A magyarországi internetszolgáltatóknál összességében kilenc napra ment el az internet 2006-ban - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) felméréséből. Ráadásul, ha hiba történt, az internetszolgáltatóknál átlagban több mint egy napot kellet várni a javításra.

Tavaly átlagosan kilenc napig nem volt internetkapcsolat a magyar előfizetőknél - derül ki az NHH napokban nyilvánosságra hozott adataiból. A szolgáltatás rendelkezésre állása 97,55 százalék, ami Pataki Dániel, a hatóság elnöke szerint túlságosan alacsony érték: Európában ezzel a sor végén kullogunk.

Különbség van persze kis és nagy szolgáltatók között is. A legrosszabb adatokat az ezer és ötezer előfizetővel szerződésben álló cégek produkálták: náluk csupán 95,42 százalék a rendelkezésre állás.

Ez azt jelenti, hogy a tavalyi évben átlagosan 17 napig voltak kénytelenek nélkülözni a világhálót azok, akik ilyen társaságnál fizettek elő a szolgáltatásra. A legnagyobb, azaz százezer feletti ügyféllel rendelkező vállalatoknál a rendelkezésre állás 99,65 százalék volt.