-
Fogadóóra a Facebookon
Közlekedést érintő fejlesztésekről, a bővülő buszmenetrendről, a Koronázó tér felújításáról, az uszodáról, a kórház hamarosan elkészülő új épületéről, a Bőrgyár felújításáról és az intermodális központról is kérdezték Székesfehérvár polgármesterét, Cser-Palkovics Andrást keddi Facebookon tartott fogadóóráján.
2024.11.19. -
Újjáalakult a Fehérvári Szenátus
Új tagokkal bővült a Fehérvári Szenátus. A 2024-2029-es önkormányzati ciklusban a polgármester munkáját segítő 11 fős tanácsadó testület kedden tartotta alakuló ülését a Városházán.
2024.11.19. -
Pénteken nyit a Koriliget
Napról napra vastagabb a jég a Zichy ligeti pályán, a nyitásig csak néhány nap van vissza, így szó szerint az utolsó simításokat végzik a Koriligetben.
2024.11.19. -
„Amit kérnek, de mit visznek?”
Folytatódott az idősek életminőségének javítását célzó WellOSyst program. A Székesfehérvári Közösségi és Kulturális Központban Németi Kristóf kiberbiztonsági szakértő tartott előadást az idősödő korosztályt érintő kiberfenyegetettségről.
2024.11.19.
Fehérvári diákok szakmai gyakorlata Lipcsében és Portsmouthban
A Belvárosi I. István Középiskola 43 diákja vesz részt háromhetes szakmai gyakorlaton Németországban és az Egyesült Királyságban. A Leonardo da Vinci mobilitási projektben résztvevő három tagintézmény tanulóit az utazás előtt Mészáros Attila tanácsnok fogadta a Városháza nagytanácstermében.
2013.08.28. 17:59 |
A Belvárosi I. István Középiskola 43 diákja vesz részt háromhetes szakmai gyakorlaton Németországban és az Egyesült Királyságban. A Leonardo da Vinci mobilitási projektben résztvevő három tagintézmény tanulóit az utazás előtt Mészáros Attila tanácsnok fogadta a Városháza nagytanácstermében.
A Belvárosi I. István Középiskola ez év elején pályázott a Leonardo da Vinci mobilitási projektre. A pályázat célja, hogy a szakmai képzésben résztvevő diákok háromhetes külföldi szakmai gyakorlat keretében megismerkedjenek más Európai Uniós ország szakképzési rendszerével, továbbá elsajátítsanak olyan szakmai kompetenciákat, amik teljesítményképesebb tudást eredményeznek, így nagyobb biztonsággal állják meg helyüket a munkaerőpiacon.
A középiskola kettő tagintézményéből összesen 32 tanuló indul szeptember 1-jén, vasárnap Németországba, illetve a harmadik tagintézményből 11 tanuló egy héttel később, azaz szeptember 8-án, vasárnap az Egyesült Királyságba, ahol háromhetes szakmai gyakorlaton vesznek részt. A diákok Lipcsében és Portsmouthban hazánkat, ezen belül Székesfehérvár város ifjúságát képviselik.
Mészáros Attila ifjúsági tanácsnok fogadta az induló csoportokat a Városházán. Mint mondta: „Komoly lehetőséget jelent ez a tanulmányút. A külföldön szerzett szakmai tapasztalatok előnyt jelenthetnek a későbbi munkavállalás során. Ez a három hét remek lehetőséget teremt a nyelvi készség fejlesztésére is.” Az ifjúsági tanácsnok jó utat kívánt a diákoknak.
Tóth Katalin, a Belvárosi I. István Középiskola igazgatója elmondta, immár második alkalommal pályáztak sikeresen a Leonardo-programban. A felkészítő pedagógusok tapasztalata, hogy a pályázat, a közös készülődés és a háromhetes külföldi tartózkodás mind jó hatással van az osztályközösségekre. Az igazgatónő hozzátette: „A projektbe azok kerülhettek be, akik jó tanulók, szorgalmasak, rendszeresen részt vállalnak az iskola diákéletében. A diákok kiválasztása után a nyári időszakban belföldi felkészítőt tartottunk országismeret, német-angol nyelv, lélektan, munkavédelem és szakmai ismeretek témakörökben.”
A diákok az elkövetkező egymást követő hét vasárnapján indulnak háromhetes szakmai útra. A korszerű magas- és útépítési feladatokat a Jáky József Tagintézmény 17 diákja tanulmányozhatja Németországban.
A tagintézményből már a második csoport vesz részt a Leonardo-programban. A Bugát Pál Tagintézményből szintén második alkalommal 15 tanuló utazik Németországba. A leendő egészségügyi dolgozók a németországi egészségügyi és szociális intézményekben alapápolási feladatokat végeznek. Angliába utazik a Hunyadi Mátyás Tagintézmény 11 fős csoportja, akik az elektronikus ügykezelést, ügyviteli módszereket és folyamat struktúrákat sajátítják el.