-
Zsarolás kísérletével gyanúsítják
A székesfehérvári rendőrök az állampolgárok segítségét kérik a képen látható személy megtalálásában. A Székesfehérvári Rendőrkapitányság zsarolás bűntett kísérletének megalapozott gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen indított büntetőeljárást.
2025.03.26. -
A legfőbb baleseti okokról
Az eseményt Halász Attila rendőr alezredes, a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság rendészeti rendőrfőkapitány-helyettese, a Fejér Vármegyei Balesetmegelőzési Bizottság elnöke nyitotta meg, majd Kaposvári Károly rendőr alezredes, a bizottság leköszönő elnöke ismertette a baleseti statisztikákat és a főbb baleseti okokat, említve a növekvő halálos kimenetelű baleseteket, de kiemelve az ittasan okozott balesetek csökkenő számát és arányát.
2025.03.26. -
Embert a vasra!
A NATO Hadosztály-parancsnokság működését segítő fehérvári támogató zászlóalj mintegy száz katonát vár kötelékébe: többek között harcjármű vezetőt, lövészt, illetve híradókezelőt keresnek, bruttó 737 ezer forintos illetményért. A részletekről Mesterházi József alezredessel, az MH Nagysándor József 51. Híradó- és Vezetésbiztosító Dandár, Támogató Zászlóalj (HQ MND-C) zászlóaljparancsnokával beszélgettünk.
2025.03.24. -
Nincs szó gyermekbántalmazásról
Egy korábbi körözés és a hozzá kapcsolt téves információ önálló életre kelt a közösségi oldalakon, ami riadalmat okozott a gyermekükért aggódó szülőkben, pedagógusokban - ezért újabb közleményt adott ki a rendőrség. A hatóság nyomatékosította, nincs szó gyermekekkel kapcsolatos bűncselekményről.
2025.03.22.
Felgyulladt a hőlégballon és meghalt egy utas - a bíróság szerint a ballonkapitány bűnös

A vádirati tényállás szerint a férfi egy hőlégballon egyesület vezetőjeként évek óta foglalkozott hőlégballonozással és repülőutak lebonyolításával.2020. szeptember 5-én is hőlégballonos sétarepülést hajtott végre, azonban az általa használt hőlégballonon különböző módosításokat eszközölt, így nem megfelelő égőt és kosarat, továbbá ismeretlen eredetű gáztömlőket és egyéb olyan eszközöket használt, amelyen nem rendelkeztek megfelelő tanúsítvánnyal és minősítéssel. A repülést megelőzően az égők és vezetékek összeszerelését maga a vádlott végezte és a vádlott vezette a hőlégballont is, melynek három utasa volt. A vádlott és utasai a hőlégballonnal közel egy órás repülést követően leszálltak, leszálláskor a légi jármű kosara elakadt, illetve a szántásba leért és a földet érés során az egyik közcsavar letört, és a nyomás alatt álló palackból ömleni kezdett gáz a kosár belsejébe.
A vádlott a leszálláskor nem zárta el az őrlángot, így a kifolyt üzemanyag pár másodpercen belül megtöltötte a kosarat, az az őrlángtól belobbant.
A hőhatás miatt a hőlégballon emelkedni kezdett. A gázömlés észlelése után a vádlott a légijármű parancsnokaként semmilyen utasítást nem adott az utasoknak, hogy hogyan hagyják el a hőlégballont, hanem segítségnyújtás nélkül őket magukra hagyva elsőként ugrott ki a kosárból.
A légijármű két utasa sérüléseket szenvedett, azonban a légballont el tudta hagyni, míg a harmadik utas erre már nem volt képes.
A súlycsökkenés hatására a hőlégballon a benne maradt egy utassal még magasabbra emelkedett, miközben lángolva égett, majd egy robbanást követően lezuhant. A baleset következtében a hőlégballon utasa a helyszínen életét vesztette.
A bíróság a vádlottat halált okozó légi közlekedés veszélyeztetésének vétségében mondta ki bűnösnek, ezért 2 év – végrehajtásában 4 évre felfüggesztett – fogházra ítélte és 7 évre eltiltotta a légi járművek vezetésétől. Az ítélet nem jogerős, az ügyész súlyosításért, a védelem pedig fellebbezésért jelentett be fellebbezést.