-
Fehérvári Diáknapok
A színpadi kategóriák bemutatói április 5-én és 6-án, szombaton és vasárnap zajlanak, különböző helyszíneken; a versenyprogramot pénteken és szombaton szabadidős programok is színesítik. A város huszonkét általános- és középfokú oktatási intézménye csatlakozott az idei Fehérvári Diáknapokhoz, nyolcszáztizenhét résztvevővel.
2025.03.26. -
Mézeshetek a Köfémen
Izgalmas szerelmi történeteket tár a nézők elé az a produkció, melyet április 1-jén, kedden mutatnak be a Köfém Művelődési Házban. A 19.00 órakor kezdődő, „Mézeshetek – Avagy ki nevel a végén?” című vígjátékra még kaphatóak belépők online vagy személyesen, az intézményben.
2025.03.26. -
Testösszetétel vizsgálat
A testzsírszázalékon és az izomtömegen kívül a testünkben lévő víz és az ásványi anyagok mennyiségét is kimutatja az a modern készülék, amely március 27-én kielemzi az érdeklődőket a Székesfehérvári Egészségfejlesztési Irodában. A vizsgálat ingyenes, de regisztrációhoz kötött!
2025.03.26. -
Kodolányi Szabadegyetem
Folytatódik a Kodolányi Szabadegyetem tavaszi szemesztere március 27-én, csütörtökön 18.00 órai kezdettel. Ezúttal Széchenyi István gazdaság- és közlekedésfejlesztési munkásságáról hallhatunk előadást.
2025.03.26.
Az Arconic Alapítvány is támogatja a fehérvári fiatalokat

"Let’s do IT! – Hogyan élvezheted az új tudásod" pályázat kedvezményezettje az Echo Innovációs Műhely, amely az Alba Innovárral közösen valósítja meg a programot, melynek célja, a diákok orientálása a pályaválasztásban, mivel jelenleg kevés a jól képzett műszaki szakember Székesfehérváron és Magyarországon is. „Nem hagyományos módszerekkel, hanem élményeket szerezve, játékos módon próbáljuk meg felkelteni a 9-10. osztályos diákok figyelmét a műszaki területek iránt. Az Echo Innovációs Műhely emellett iskolai foglalkozásokat is tart, valamint a fiatalok mellett a pedagógusok, szakemberek számára pályaorientációs módszertani tréninget biztosít, hogy a projekt eredményei hosszútávon fenntarthatóak legyenek. Osztályfőnöki órák keretében interaktív felméréseket végzünk arról, hogy hogyan állnak a fiatalok a pályaválasztással, ezen belül is a természettudományos területekkel. Mi a véleményük, vannak-e konkrét terveik, mik azok a kérdések, amik leginkább foglalkoztatják őket. Az orientációs, motivációs beszélgetésekre 15-20 fővel kerül sor.” - foglalta össze az Arconic Alapítvány támogatásából megvalósuló programot Zugor Zsuzsanna, az Echo Innovációs Műhely elnöke.

„Az Arconic Alapítvány olyan képzési programokat támogat, amelyek segítenek a XXI. századi mérnökök és a korszerű gyártóipari szakmunkások szakmai felkészítésében. Partnereinkkel együttműködve kezdeményezéseinkkel elérhetővé tesszük a minőségi STEM (mérnöki, természettudományos, matematika és informatika) tanulmányok elsajátítását a diákok számára; támogatjuk a mérnöki és technológiai készségek fejlesztését.” – mondta az ünnepség alkalmával Katus István, az Arconic országigazgatója, majd átadta a kedvezményezetteknek a 11,6 millió forintos támogatásról szóló csekket.
Az eseményen részt vett Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője, honvédelmi miniszterhelyettes és Égi Tamás, Székesfehérvár alpolgármestere valamint Molnár Tamás, az ifjúsági és civilügyekkel kapcsolatos feladatok tanácsnoka is.
„Az Alba Innovárban lehetőségünk van közelebb hozni a fiatalokhoz azt a technológiát, amit az okostelefonjaikon nap, mint nap használnak. Fontos a mai nap, mert egy olyan támogató állt a digitális élményközpont mellé, az Arconic Alapítvány, ami jól jelzi, hogy nem csak a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítványnak és az Önkormányzatnak, hanem a város cégeinek is fontos missziója ez a hely, ahol a digitális technológiát ismerhetik meg a fehérvári fiatalok.” - fogalmazott az átadás alkalmával Cser-Palkovics András, aki kiemelte, hogy az Alba Innovárban megszerezhető digitális tudás nem kerül pénzébe a családoknak, ami egyfajta esélyegyenlőséget is biztosít mindenkinek. Székesfehérvár polgármestere elmondta még , hogy pénteken dönt a Közgyűlés arról, hogy a Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán egy új, robotikával foglalkozó tanszék kialakításához szükséges labor alapjait letegyék.