-
Van kiút a bántalmazásból!
Az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ, valamint a Székesfehérvári Kríziskezelő Központ szervezésében tartottak a gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára konferenciát kedden. Az érdeklődők nagy száma mutatja, valós problémáról van szó, amelynek kezelésében a jelzőrendszer résztvevőinek folyamatos kommunikációja nagyon sokat segíthet.
2024.11.26. -
A magyar közoktatásról
A magyar közoktatás helyzetképe és jövője, a Kárpát-medencében élő diákok érdekképviselete és a határon túli magyar nyelvű oktatás helyzetképe is szerepel a Nemzeti Ifjúsági Tanács PRIME (Promoting and Improving Existing Methods of Youth Participation) Projektjéhez kapcsolódó zárókonferencia témái között november 28-án.
2024.11.26. -
A digitális világ veszélyei
Az okostelefon függőség veszélyire hívja fel a diákok figyelmét az iGenerációért Egyesület. Az előadássorozatot az Arconic Alapítványa is támogatja. A vállalás szerint összesen 8 iskolában 70 előadást kell teljesíteniük az egyesüket tagjainak.
2024.11.26. -
Átadták az ösztöndíjakat
A Városháza Dísztermében rendezett ünnepség keretében adták át az Alba Regia tanulmányi ösztöndíjakat. Ebben a tanulmányi félévben összesen 58 fiatal tanulmányait támogatja Székesfehérvár Önkormányzata.
2024.11.25.
Fogyasztóvédelmi ellenőrzéseket tartottak a város gazdasági társaságainál
A Depóniánál jelentős, 650 regisztrált vitás eset volt a vizsgált időszakban, de ezek közül csupán 4 jutott el vizsgálati szakaszba, ezeket pedig nem a Fogyasztóvédelem kezdeményezte. Ezek közül 2 db edénytöréssel, 2 db pedig szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos panasz volt. Szankció és bírság nem került kiszabásra.
A Fejérvíznél kettő hatósági eljárást indított a Fogyasztóvédelem saját hatáskörben. Egyik esetben a bekötési vízmérők cseréjére, illetve a vállalat baracsi kintlévőségkezelésével kapcsolatban érkezett panasz kivizsgálására, kezelésére indított eljárást a hatóság. Mindkét esetben megállapítást nyert, hogy a Fejérvíz jogszerűen járt el, jogsértés nem történt egyik esetben sem.
A Széphőnél is kettő eljárás indult, az egyik a Fogyasztóvédelem nem megfelelő elérhetősége, címe kapcsán hivatalból indított eljárást, a másik szintén a társaság weblapjához kapcsolódik, miszerint a szóbeli panasztétel és annak folyamati leírásának hiányát kifogásolta a hivatal. A Széphő mindkét hiányosságot javította honlapján, melyről a hatóságot értesítette is.
A Városfejlesztési Kft esetében a Polgármesteri Hivatal Ellenőrzési Irodája tart ellenőrzéseket, a hatóság részéről nem érkezett megkeresés sem értesítés végzésről, határozatról.
A Városgondnokságnál hét esetben kezdeményezett vizsgálatot a hatóság saját hatáskörben. Ezek a vállalat által biztosított szolgáltatásokhoz köthetők, mint a temetkezési szolgáltatás biztosításával kapcsolatos vizsgálat, TB kifizetőhelyként való működés szabályainak betartása, Közegészségügyi ellenőrzés és vízminta vétel az uszoda, a strand és a felújított kinti medence kapcsán, játszótéri eszközök ellenőrzése, szabadtéri fitnesz eszközök fogyasztóvédelmi ellenőrzése történt meg.
Az ellenőrzések kapcsán kettő esetben kellett intézkedni: a temetkezési szolgáltatási tevékenység ellenőrzése során kerültek feltárásra kisebb hiányosságok, amelyek a Hatóság által meghatározott határidőn belül pótlásra, illetve javításra kerültek, illetve a közterületeken kihelyezett kondicionáló- és fitnesz eszközök vonatkozásában, a jogszabályi rendelkezések változása miatt szükség volt bizonyos javítások, átalakítások elvégzésére, amelyeket a hatóság által megnevezett határidőn belül elvégzett a Városgondnokság.
A vizsgálatokat követően megállapítható, hogy az önkormányzat saját- és többségi tulajdonában lévő vállalatainak mindegyike kiemelten figyel arra, hogy az előírásoknak mindenben megfelelő weblapokat működtessen és az azokon lévő minden információ szabályszerű és a valóságnak megfelelő legyen.