-
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16.
Gépjárműipari együttműködési megállapodás született
A külföldi autógyárak Magyarországra hozatalának elősegítésére, a magyar autóipari kis- és középvállalkozó beszállítók támogatására 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Miniszterelnöki Hivatal és a Magyar Gépjárműipari Szövetség. Kiss Péter utalt arra, hogy a gépjárműipar a magyar gazdaság egyik legjelentősebb ágazata. A 2004-es adatok alapján mintegy 1980 milliárd forint értéket termelt, az ipari termelés minden hetedik forintját itt állították elő, emellett az export csaknem negyedét produkálta az ágazat.
2005.10.05. 08:41 |
A külföldi autógyárak Magyarországra hozatalának elősegítésére, a magyar autóipari kis- és középvállalkozó beszállítók támogatására 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Miniszterelnöki Hivatal és a Magyar Gépjárműipari Szövetség.
Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt (MeH) vezető miniszter, és Lepsényi István, a Magyar Gépjármű Szövetség (MGSZ) elnöke 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a külföldi autógyárak hazánkba hozatalának elősegítése, valamint a magyar autóipari kis-és középvállalkozó beszállítók támogatására.
Kiss Péter elmondta: a kormány célja, a magyar autóipar regionális és globális versenyképességének megőrzése, ennek érdekében a piaci tendenciákat és a gazdasági lehetőségeket is tekintetbe vevő jogszabályi háttér biztosításának elősegítése.
A MeH a magyar járműiparral folyamatos konzultációban elő kívánja mozdítani az autóipar jövőbeli folyamatos növekedését szolgáló intézkedéscsomag kidolgozását.
Lepsényi István közölte: az MGSZ célja, hogy előmozdítsa legalább egy jelentős autógyár Magyarországra hozatalát, illetve a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak TOP 50-es listájából az eddig az országban nem képviselt vállalatok megjelenését.
Húzóágazat a gépjárműipar
Kiss Péter utalt arra, hogy a gépjárműipar a magyar gazdaság egyik legjelentősebb ágazata. A 2004-es adatok alapján mintegy 1980 milliárd forint értéket termelt, az ipari termelés minden hetedik forintját itt állították elő, emellett az export csaknem negyedét produkálta az ágazat.
A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2005. I. félévében az iparág termelése 7,6 százalékkal bővült, túlszárnyalva a teljes magyar ipar 5,9 százalékos növekedését. Ezen belül is - elsősorban az Audi-nak és az Opel-nek köszönhetően - 19,9 százalékkal nőtt a közúti jármű motor- és alkatrészgyártás, és 18,2 százalékkal az export.
Lepsényi István kifejtette, hogy a járműgyártó iparban a beszállítói körrel együtt összességében mintegy 100 ezer ember talál munkát Magyarországon. Tavaly158 milliárd forintot ruháztak be az iparágba, 38,6 százalékkal többet, mint 2003-ban.
Az MGSZ elnöke rendkívül fontosnak nevezte, hogy egyes vállalatoknál megkezdődött az egyetemekkel, kutatóintézetekkel való együttműködés. Példaként említette az Audinak a győri Széchenyi Egyetemmel, vagy a budapesti Knorr-Bremse és a ThyssenKrupp Nothelfer K+F Intézeteinek a BME-mel való együttműködését.
Az aláíráson résztvevő Ivan Hodac, az Európai Autógyártók Szövetsége főtitkára példaértékűnek nevezte az Európában egyedülálló, kormányzat és a járműgyártó szakma közötti megállapodást, amit a többi tagállam figyelmébe is fog ajánlani.
Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt (MeH) vezető miniszter, és Lepsényi István, a Magyar Gépjármű Szövetség (MGSZ) elnöke 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a külföldi autógyárak hazánkba hozatalának elősegítése, valamint a magyar autóipari kis-és középvállalkozó beszállítók támogatására.
Kiss Péter elmondta: a kormány célja, a magyar autóipar regionális és globális versenyképességének megőrzése, ennek érdekében a piaci tendenciákat és a gazdasági lehetőségeket is tekintetbe vevő jogszabályi háttér biztosításának elősegítése.
A MeH a magyar járműiparral folyamatos konzultációban elő kívánja mozdítani az autóipar jövőbeli folyamatos növekedését szolgáló intézkedéscsomag kidolgozását.
Lepsényi István közölte: az MGSZ célja, hogy előmozdítsa legalább egy jelentős autógyár Magyarországra hozatalát, illetve a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak TOP 50-es listájából az eddig az országban nem képviselt vállalatok megjelenését.
Húzóágazat a gépjárműipar
Kiss Péter utalt arra, hogy a gépjárműipar a magyar gazdaság egyik legjelentősebb ágazata. A 2004-es adatok alapján mintegy 1980 milliárd forint értéket termelt, az ipari termelés minden hetedik forintját itt állították elő, emellett az export csaknem negyedét produkálta az ágazat.
A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2005. I. félévében az iparág termelése 7,6 százalékkal bővült, túlszárnyalva a teljes magyar ipar 5,9 százalékos növekedését. Ezen belül is - elsősorban az Audi-nak és az Opel-nek köszönhetően - 19,9 százalékkal nőtt a közúti jármű motor- és alkatrészgyártás, és 18,2 százalékkal az export.
Lepsényi István kifejtette, hogy a járműgyártó iparban a beszállítói körrel együtt összességében mintegy 100 ezer ember talál munkát Magyarországon. Tavaly158 milliárd forintot ruháztak be az iparágba, 38,6 százalékkal többet, mint 2003-ban.
Az MGSZ elnöke rendkívül fontosnak nevezte, hogy egyes vállalatoknál megkezdődött az egyetemekkel, kutatóintézetekkel való együttműködés. Példaként említette az Audinak a győri Széchenyi Egyetemmel, vagy a budapesti Knorr-Bremse és a ThyssenKrupp Nothelfer K+F Intézeteinek a BME-mel való együttműködését.
Az aláíráson résztvevő Ivan Hodac, az Európai Autógyártók Szövetsége főtitkára példaértékűnek nevezte az Európában egyedülálló, kormányzat és a járműgyártó szakma közötti megállapodást, amit a többi tagállam figyelmébe is fog ajánlani.