-
1100 éve Európában
Az Európai Unió Tanácsának soros elnöksége jegyében 1100 éve Európában, 20 éve az unióban címmel országos kulturális programsorozat indul augusztusban Székesfehérváron. A programsorozat augusztus 10-én kezdődik a Székesfehérvári Királyi Napok programsorozattal együtt.
2024.07.20. -
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12. -
Vége az érettséginek
Július 3-án dőlhetnek hátra végleg az érettségizők, hiszen a 2023/24-es tanév rendje szerint ekkor érnek véget hivatalosan is a szóbeli érettségik. Július 24-én kiderül, kik jutottak be idén az egyetemek szeptemberben induló képzéseire.
2024.07.03.
Gépjárműipari együttműködési megállapodás született
A külföldi autógyárak Magyarországra hozatalának elősegítésére, a magyar autóipari kis- és középvállalkozó beszállítók támogatására 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Miniszterelnöki Hivatal és a Magyar Gépjárműipari Szövetség. Kiss Péter utalt arra, hogy a gépjárműipar a magyar gazdaság egyik legjelentősebb ágazata. A 2004-es adatok alapján mintegy 1980 milliárd forint értéket termelt, az ipari termelés minden hetedik forintját itt állították elő, emellett az export csaknem negyedét produkálta az ágazat.
2005.10.05. 08:41 |
A külföldi autógyárak Magyarországra hozatalának elősegítésére, a magyar autóipari kis- és középvállalkozó beszállítók támogatására 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Miniszterelnöki Hivatal és a Magyar Gépjárműipari Szövetség.
Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt (MeH) vezető miniszter, és Lepsényi István, a Magyar Gépjármű Szövetség (MGSZ) elnöke 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a külföldi autógyárak hazánkba hozatalának elősegítése, valamint a magyar autóipari kis-és középvállalkozó beszállítók támogatására.
Kiss Péter elmondta: a kormány célja, a magyar autóipar regionális és globális versenyképességének megőrzése, ennek érdekében a piaci tendenciákat és a gazdasági lehetőségeket is tekintetbe vevő jogszabályi háttér biztosításának elősegítése.
A MeH a magyar járműiparral folyamatos konzultációban elő kívánja mozdítani az autóipar jövőbeli folyamatos növekedését szolgáló intézkedéscsomag kidolgozását.
Lepsényi István közölte: az MGSZ célja, hogy előmozdítsa legalább egy jelentős autógyár Magyarországra hozatalát, illetve a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak TOP 50-es listájából az eddig az országban nem képviselt vállalatok megjelenését.
Húzóágazat a gépjárműipar
Kiss Péter utalt arra, hogy a gépjárműipar a magyar gazdaság egyik legjelentősebb ágazata. A 2004-es adatok alapján mintegy 1980 milliárd forint értéket termelt, az ipari termelés minden hetedik forintját itt állították elő, emellett az export csaknem negyedét produkálta az ágazat.
A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2005. I. félévében az iparág termelése 7,6 százalékkal bővült, túlszárnyalva a teljes magyar ipar 5,9 százalékos növekedését. Ezen belül is - elsősorban az Audi-nak és az Opel-nek köszönhetően - 19,9 százalékkal nőtt a közúti jármű motor- és alkatrészgyártás, és 18,2 százalékkal az export.
Lepsényi István kifejtette, hogy a járműgyártó iparban a beszállítói körrel együtt összességében mintegy 100 ezer ember talál munkát Magyarországon. Tavaly158 milliárd forintot ruháztak be az iparágba, 38,6 százalékkal többet, mint 2003-ban.
Az MGSZ elnöke rendkívül fontosnak nevezte, hogy egyes vállalatoknál megkezdődött az egyetemekkel, kutatóintézetekkel való együttműködés. Példaként említette az Audinak a győri Széchenyi Egyetemmel, vagy a budapesti Knorr-Bremse és a ThyssenKrupp Nothelfer K+F Intézeteinek a BME-mel való együttműködését.
Az aláíráson résztvevő Ivan Hodac, az Európai Autógyártók Szövetsége főtitkára példaértékűnek nevezte az Európában egyedülálló, kormányzat és a járműgyártó szakma közötti megállapodást, amit a többi tagállam figyelmébe is fog ajánlani.
Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt (MeH) vezető miniszter, és Lepsényi István, a Magyar Gépjármű Szövetség (MGSZ) elnöke 3 évre szóló együttműködési megállapodást kötött a külföldi autógyárak hazánkba hozatalának elősegítése, valamint a magyar autóipari kis-és középvállalkozó beszállítók támogatására.
Kiss Péter elmondta: a kormány célja, a magyar autóipar regionális és globális versenyképességének megőrzése, ennek érdekében a piaci tendenciákat és a gazdasági lehetőségeket is tekintetbe vevő jogszabályi háttér biztosításának elősegítése.
A MeH a magyar járműiparral folyamatos konzultációban elő kívánja mozdítani az autóipar jövőbeli folyamatos növekedését szolgáló intézkedéscsomag kidolgozását.
Lepsényi István közölte: az MGSZ célja, hogy előmozdítsa legalább egy jelentős autógyár Magyarországra hozatalát, illetve a világ legnagyobb autóipari beszállítóinak TOP 50-es listájából az eddig az országban nem képviselt vállalatok megjelenését.
Húzóágazat a gépjárműipar
Kiss Péter utalt arra, hogy a gépjárműipar a magyar gazdaság egyik legjelentősebb ágazata. A 2004-es adatok alapján mintegy 1980 milliárd forint értéket termelt, az ipari termelés minden hetedik forintját itt állították elő, emellett az export csaknem negyedét produkálta az ágazat.
A miniszter emlékeztetett arra, hogy 2005. I. félévében az iparág termelése 7,6 százalékkal bővült, túlszárnyalva a teljes magyar ipar 5,9 százalékos növekedését. Ezen belül is - elsősorban az Audi-nak és az Opel-nek köszönhetően - 19,9 százalékkal nőtt a közúti jármű motor- és alkatrészgyártás, és 18,2 százalékkal az export.
Lepsényi István kifejtette, hogy a járműgyártó iparban a beszállítói körrel együtt összességében mintegy 100 ezer ember talál munkát Magyarországon. Tavaly158 milliárd forintot ruháztak be az iparágba, 38,6 százalékkal többet, mint 2003-ban.
Az MGSZ elnöke rendkívül fontosnak nevezte, hogy egyes vállalatoknál megkezdődött az egyetemekkel, kutatóintézetekkel való együttműködés. Példaként említette az Audinak a győri Széchenyi Egyetemmel, vagy a budapesti Knorr-Bremse és a ThyssenKrupp Nothelfer K+F Intézeteinek a BME-mel való együttműködését.
Az aláíráson résztvevő Ivan Hodac, az Európai Autógyártók Szövetsége főtitkára példaértékűnek nevezte az Európában egyedülálló, kormányzat és a járműgyártó szakma közötti megállapodást, amit a többi tagállam figyelmébe is fog ajánlani.