Három év alatt tíz nyelvvizsga - különleges módszer bemutatója Fehérváron

Cz. Nagy Zsófia története már az országos sajtót is bejárta, pedig akkor még csak a nyolcadik nyelvvizsgáján volt túl. Most már a tizedik vizsga eredményét várja, noha még csak végzős gimnazista. Zsófia szerint csak a módszer számít, bárkinek sikerülhet, akár munka mellett is. A hangsúly a módszeren van, mivel az önmagát közepes nyelvi tehetségként ismerő diáklány is ennek köszönhetően "táltosodott" meg.
2016.12.05. 08:35 |
Cz. Nagy Zsófia története már az országos sajtót is bejárta, pedig akkor még csak a nyolcadik nyelvvizsgáján volt túl. Most már a tizedik vizsga eredményét várja, noha még csak végzős gimnazista. Zsófia szerint csak a módszer számít, bárkinek sikerülhet, akár munka mellett is. A hangsúly a módszeren van, mivel az önmagát közepes nyelvi tehetségként ismerő diáklány is ennek köszönhetően táltosodott meg. Zsófi nagy célkitűzése teljesülhet, amit négy évvel korábban, elsős gimnazistaként tűzött maga elé: a középiskola végéig tíz államilag elismert nyelvvizsga! Hab a tortán, hogy az egyik nyelvből már felsőfokú vizsgája van.
Konkrétan mely nyelvekről is van szó?
 
A norvéggal indítottam volna következő nyáron, de sajnos eltörölték az egyetlen nyelvvizsgaközpontban, ahol korábban vizsgázni lehetett. Ezért még azon a télen nekifogtam a spanyol nyelv megtanulásának. Márciusban sikeresen vizsgáztam belőle. Ez volt az első középfokú nyelvvizsgám. Júniusban a némettel, őszre pedig már a franciával folytattam, amelyből szeptemberben vizsgáztam le. A következő évet az olasszal kezdtem, ugyanabban az évben holland nyelvvizsgát tettem májusban, majd szeptemberben oroszból is. A harmadik esztendőt már rögtön januárban eszperantóval indítottam lazításképpen, hiszen erről közismert, hogy könnyen elsajátítható nyelv. Áprilisban a dán nyelvvel folytattam. Júniusban, ezúttal életem első felsőfokú nyelvvizsgáját tettem le, angolból. A nyár további részét a svéd tanulásának szenteltem, és október elején vizsgáztam is belőle. Most várom az eredményt, de úgy érzem, ez is meglesz.
 
Ennyi nyelvet megtanulni röpke néhány év alatt! Ehhez bizonyára rendkívüli nyelvérzék szükséges, igaz?
 
Egyáltalán nem. Az én példám is ezt igazolja. Bár a nyelvi tantárgyakból mindig ötös voltam, sohasem számítottam a kiemelkedően tehetséges nyelvtanulók közé. A siker kulcsa szerintem a saját személyiségünknek megfelelő módszer megtalálásában rejlik. Én ezt a Kreatív Nyelvtanulás módszerében találtam meg. Ezen kívül csak az iskolában kötelezően tanult angol és német nyelv tankönyveit használtam a nyelvvizsgákra való készülés során.
 
Erről a módszerről sokan még nem is hallottak eddig…
 
Nagy szerencsével a legjobbkor szaladtam bele ebbe a módszerbe nagyapám révén. Õ személyesen ismeri Gaál Ottót, a metódus kifejlesztőjét, akinek huszonhét nyelvvizsgája bizonyítja módszere sikerét. Nagypapám is ezzel a módszerrel kezdett el németül tanulni, és nagyon megtetszett neki, ezért kezembe nyomott egy Kreatív Nyelvkönyvet, mivel tudta, hogy mennyire érdekelnek engem is az idegen nyelvek. Bemutatott a szerzőnek is, aki bevezetett a Kreatív Nyelvtanulás izgalmas világába! Ez annyira bevált nekem, hogy más módszerrel szívesen már hozzá se fognék egy újabb nyelv megtanulásához.
 
Mégis, mi a módszer titka?
 
A tanulás folyamata meglehetősen újszerű. A fejezetek elején szószedett áll tömör nyelvtani magyarázattal, amelyek segítségével már mi magunk alkotunk mondatokat, így első pillanattól kezdve aktív nyelvhasználóként bővülnek a nyelvi ismeretek. A Kreatív Nyelvtanulás elnevezés is innen ered. A leckékben több száz példamondattal ismerkedünk meg, miközben szinte észrevétlenül megtanulunk hibátlan mondatokat szerkeszteni. A kurzus végére már mintegy kétszáz órát beszélünk az adott nyelven.
A módszer másik sajátossága, hogy figyelembe veszi az egyéni igényeket. Segítségével akár iskola vagy munka mellett is tanulhatjuk a választott idegen nyelvet, mindezt egyedül, tanári közreműködés nélkül, és saját tempónk, igényeink szerint haladhatunk előre. A legfontosabb mégis az, hogy általa, amint az én példám mutatja, valóban használható nyelvi készségeket szerezhetünk.
A módszer rendkívül sokoldalú is. A tananyaghoz tartozó rengeteg gyakorlóoldal és kétnyelvű hanganyag egyszerre fejleszti az írás-, szövegértés-, és beszédkészségünket. Maga a tananyag is nagyon céltudatosan fölépített, a világos és könnyen érthető nyelvtani magyarázatok kizárólag a középfokú követelményekre összpontosítanak. A fokozatosság elvét követve a tananyag fokozatosan válik egyre nehezebbé a 12 lecke folyamán. A nyelvi formulák, szerkezetek elsajátíttatására viszont csak az úgynevezett Kreatív Alapszókincset használja a tananyag, így akik saját igényeik szerint a szókincs bővítésével lassabban haladnak, azok sem maradnak le a nyelvtani ismeretek megértéséről. Mindez az idegen nyelvű beszédkészség fejlesztésében elképesztően hatékony tud lenni. Minden csak a befektetett energián és időn múlik.
 
Mennyi energiát kell befektetni, ha valaki komolyan gondolja?
 
Ki-ki maga szabhatja meg előrehaladásának ütemét, én többnyire egy leckét vettem hetente, és ez elég volt ahhoz, hogy körülbelül három hónap elteltével, miután végighaladtam a tananyagon, rögtön sikerült a középfokú próbavizsgám. A negyedik hónapban már csak a vizsgára való fölkészülésre koncentráltam. Mindezt az iskola mellett, hiszen közben nappali gimnáziumba jártam.
 
Melyik nyelv megtanulása volt a legkönnyebb?
 
Az eszperantó. Ez köztudottan egy mesterséges nyelv, amelynek éppen az a lényege, hogy bárki könnyen megtanulhassa. A kedvenceim viszont a nehezebbek közt számon tartat francia és spanyol lett, nem számítva persze a norvégot, amelyhez kezdettől erős érzelmi kötődésem van.
 
Ennyi nyelvvizsga most már elég lesz, vagy jöhetnek még újabbak is?
 
Alig várom az új Kreatív Nyelvkönyvek megjelenését, hogy folytathassam a bizonyítványgyűjtögetést! Nekem a nyelvtanulás a Kreatív Nyelvtanulás módszerével már egyfajta szenvedéllyé vált, nem is tudok, és nem is akarok lemondani róla, ha nem muszáj!
 
Felsőfokú nyelvvizsgára való fölkészülésben is hatásos módszer?
 
Már bebizonyosodott, hogy hatékony, hiszen haladó angol könyvvel már sikerült a felsőfokú nyelvvizsga. Ezen fölbuzdulva most a decemberi német felsőfokú vizsgára készülök, szóval, nekem nincsenek e felől kétségeim.
 
Hol lehet ezzel a módszerrel közelebbről megismerkedni?
 
A székesfehérvári, és környékbeli közönségnek könnyű dolga van, hiszen a módszer könyvcsomagját hamarosan két alkalommal is, december 7-én és 14-én 17-19 óráig Székesfehérváron mutatják be a Szabadművelődés Házában (Fürdő sor 3., 104-es terem).

További információ és megrendelés:
Hudi Tibor 30/318-4953
www.kreativnyelv.hu

Gazdaság

  1. XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj

    A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman,  Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is. 

    2024.11.22.
  2. Openhouse iroda nyílt

    Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.

    2024.11.22.
  3. Hackaton győztesek

    24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.

    2024.11.16.
  4. 3. Harman Hackathon

    24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.

    2024.11.15.