Háromezernél is több panaszügyet kezelt a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület

 A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesülethez az elmúlt évben 3529 panasz érkezett. A legtöbb panasz a kereskedelem területéről érkezett, de majd 800 szolgáltatókkal kapcsolatos panaszügyet is kezelt az egyesület. Vendéglátás területéről, pedig nem sokkal több, mint száz panasz érkezett. Összesen 3100 ügyet sikerült „lerendeznie” az egyesületnek és több, mint kétszáz panaszt továbbítottak a hatósághoz, illetve a Békéltető Testülethez.
2011.01.13. 11:37 |
A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesülethez az elmúlt évben 3529 panasz érkezett. A legtöbb panasz a kereskedelem területéről érkezett, de majd 800 szolgáltatókkal kapcsolatos panaszügyet is kezelt az egyesület. Vendéglátás területéről, pedig nem sokkal több, mint száz panasz érkezett. Összesen 3100 ügyet sikerült „lerendeznie” az egyesületnek és több, mint kétszáz panaszt továbbítottak a hatósághoz, illetve a Békéltető Testülethez.
 
 
 A jótállási és a szavatossági szabályokkal kapcsolatban keresték fel a legtöbben a fogyasztóvédelmi egyesület irodáját. Jellemző volt a 2010-es évre, hogy több vállalkozás is érdeklődött az új szabályozással kapcsolatban – mondja Németh László az egyesület elnöke. Jelentősen megnőtt a 15 napos javítási határidő be nem tartására vonatkozó panaszok száma. Sok esetben a szerviz által megrendelt alkatrész csak 60-90 nap után érkezik meg, addig pedig várnia kell a fogyasztónak a javításra.
 
Sok a panasz az ablakosokra
 
Jelentős volt a nyílászárókra bejelentett panaszok száma is. A legtöbb probléma, hogy nem szállítanak a kereskedők a vállalt határidőre, pontatlan a felmérés, rossz minőségű a beszerelés, és sok esetben nem foglalkoznak a fogyasztónak a beépítést követően bejelentett kifogásával.
 
Még mindik sok a reklamáció a cipőkkel kapcsolatban
 
 Jelentős az új és a használt autók minőségére vonatkozó panaszok száma és sokan reklamálnak a lábbelikre is, azonban csökkent a ruházati termékekre bejelentett panaszok száma. A szolgáltatások közül sok volt a vezetékes telefon esetében a számlázásra vonatkozó panaszbejelentés, illetve sokan kifogásolták a mobiltelefonok minőségét és a szervizelés nehézkességét. A közüzemi szolgáltatásokra átlagosan kéthetente érkezett bejelentés: a közüzemi szolgáltatásokra – víz, gáz, villany- fűtés – az előző évhez hasonló számú bejelentés érkezett.
 
 Az interneten vásárolt termékek minőségi kifogásával kapcsolatos panaszbejelentés is gyakori, így a távollevők között kötött kereskedelemmel kapcsolatos jogszabályokról is nőtt a tájékoztatás
 
Vigyázzunk az árubemutatókkal!
 
 Tovább nőtt az árubemutatókon, a tisztességtelen szerződéskötési gyakorlat a megyében. Az ügynökök általában idős, vagy éppen nagyon fiatal embereket keresnek fel, valótlan információkat közölve, a gyanútlan ügyfelet félrevezetve aláíratják a szerződést, amelyben két évre elkötelezi magát a megrendelő. Az ügynökök nagyon erőszakosak, megnyerő modorral félrevezetik az idős embereket, akik csak akkor értesülnek arról, hogy milyen szerződést írtak alá, amikor az árut megkapják. Fontos, hogy csak kellő megfontolás és elolvasás után kössenek meg bármilyen szerződést az árubemutatós termékekre.