Herczig Norbert: a szezon egyik legnehezebb versenye vár ránk

Alig több, mint egy hét múlva kezdődik a 2015-ös Székesfehérvár Rallye. A tavalyi győztes, a pontversenyt pedig idén eddig 100%-os teljesítménnyel vezető Herczig Norbert szerint komoly csata várható Fehérváron, akár hatan is a győzelemért szállhatnak harcba majd. Ezzel együtt Herczigék nyerni jönnek Székesfehérvárra.
2015.06.04. 12:18 |
Alig több, mint egy hét múlva kezdődik a 2015-ös Székesfehérvár Rallye. A tavalyi győztes, a pontversenyt pedig idén eddig 100%-os teljesítménnyel vezető Herczig Norbert szerint komoly csata várható Fehérváron, akár hatan is a győzelemért szállhatnak harcba majd. Ezzel együtt Herczigék nyerni jönnek Székesfehérvárra.
 
A második futam után azt mondtad, hogy ilyen jól még nem kezdtétek a szezont, azóta lement a szombathelyi verseny is, azt is behúztátok, szóval háromból hárommal álltok…

Igen, az egyik honlapon viccesen meg is jelent: 3/3-asok, de nem ügynökök! –kezdte a 2009-es abszolút magyar bajnok. – Valóban, így még sosem kezdtünk évet. Nagyon jó szériában vagyunk, már aszfalton is nagyon jól mentünk, és utána pedig nagyon jól alkalmazkodtunk a murvához is. Egy picit azért mi is meg vagyunk lepve, azzal együtt, hogy már az év elején is bíztunk benne, hogy harcban leszünk az első helyért. De mondom, az előzetes elvárásainkat az eddigi szereplésünk felülmúlta, főleg úgy, hogy az első murvás versenyt is megnyertük, annak ellenére, hogy a pályák nem éppen a mi autónknak kedvezett.
 
Mondhatjuk, hogy a következő, székesfehérvári verseny a szezon egyik legnehezebb futama lesz?
 
Szerintem abból a szempontból mindenképpen, hogy vegyes talajú lesz a Székesfehérvár Rallye, ami azt jelenti, hogy szombaton murván, vasárnap pedig aszfalton versenyzünk majd, ez pedig speciális felkészülést igényel, hiszen a két nap, két különböző vezetési stílusra, autó-beállításra lesz szükség. Nagyon fontos, hogy az első napon hiba nélkül tudjuk megcsinálni a murvás szakaszokat, ezeken kicsit ralisabban lehet menni, nem kell annyira pontosan vezetni, jobban el lehet engedni az autót. Míg vasárnapra mindenkinek váltania kell, mind a fejében, mind a vezetési stílusában, de másképpen kell a pályákat is feldolgozni, és sokkal pontosabban kell autózni. De a szervizcsapatnak is lesz dolga bőven, hiszen át kell állítani az autót egyik talajtípusról a másikra, és ebben azért van hibalehetőség. Nem azt mondom, hogy ez egy több-ismeretlenes egyenlet, mert ez nem igaz, de tényleg ez az egyik legnagyobb kihívás ebben az évben. Hál’ Istennek mi a világ legprofibb privátcsapatával dolgozunk együtt, így azért kicsit nyugodtabban várjuk a versenyt.
 
Sokak szerint négy-ötesélyes az idei verseny, rajtatok kívül Kazárékat, ifj. Tóthékat, Krózseréket, és Turánékat említik. Ehhez mit szólsz?

Egyetértek, sőt! Ne feledjük, hogy van még egy pár R5-ös autó, és néhány nagyon jó Mitsubishi és R4-es is. Az, hogy az eddigi eredmények, azt mutatják, hogy mi lehetünk a legnagyobb esélyesek, ez nem azt jelenti, hogy hátradőlhetünk, és kényelmesen nyerünk majd Fehérváron is. Én azt mondom most is, hogy öt-hatesélyes egy-egy magyar bajnoki futam, nagyon közel vannak egymáshoz az autók, és a versenyzőpárosok is. Láthattuk az elmúlt három futamon, hogy csak néhány másodperc dönt a helyezésekről, úgy, hogy a verseny távja 140-160km.
 
Említetted az autókat. Itt búcsúztok az S2000-es Fabiától?
 
Nagyon úgy tűnik hogy igen, de én csak akkor mondom, hogy elbúcsúztunk az autótól, ha már minden biztos, és befejeztük a Székesfehérvár Rallyet. De jelen állás szerint Veszprémben már az új R5-ös Fabiával versenyzünk majd.
 
Érzitek a nyomást, hogy ilyen jól kezdtétek a szezont, és most mindenki rátok figyel, és titeket akar elkapni?

Õszinte leszek: nem! És azért nem, mert nem foglalkozom azzal, hogy esélyesként számolnak velünk. Nem nagyképűségből mondom, de ezek az elmúlt években is megvoltak, ott voltunk mindig az elején, egy pici valami mindig elválasztott minket attól, hogy nyerjünk. Ezt én teljesen kizárom, annyira a bajnokság elején vagyunk még, igaz lement három futam, a szezon harmadán vagyunk túl, de nagyon kicsi a pontelőnyünk, és egy technikai, vezetői, vagy navigátori hiba után azonnal lenullázódhat ez a fór. Közhelyes, de én mindig csak a következő versenyre koncentrálok!
 
Gondolom, most arra koncentrálsz, hogy nyerjetek Fehérváron…
 
Nyílván! De nem is feltétlenül a győzelemre, inkább arra, hogy jó versenyt fussunk, és meg legyünk magunkkal elégedve Igorral, miután lejöttünk a gyorsaságiról azt kell, érezzük, hogy ez valóban rendben volt, és nem hagytunk benn másodperceket! Ha ez sikerül, akkor - és erre engednek következtetni az elmúlt időszak eseményei - ez általában visszaköszön az eredményjelző táblán.