-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Hétfőtől új szoftvereket használnak a műszaki vizsgáztatásnál
A Nemzeti Közlekedési Hatóság azt reméli a vizsgáztatásnál használt új szoftvertől, hogy nem lesz lehetőség a csalásra és valóban jobb autók közlekednek majd az utakon. Az új szoftver segítségével ugyanis a számítógép vizsgáztat, a döntési folyamatból gyakorlatilag kimarad a vizsgabiztos. Már kidolgozták a zöld kártya és a műszaki érvényességi idő egységesítésének módját is. A tervek szerint 2010. január 1-jétől lesz lehetőség az összevont műszaki vizsgára.
2009.07.13. 08:23 |
A Nemzeti Közlekedési Hatóság azt reméli a vizsgáztatásnál használt új szoftvertől, hogy nem lesz lehetőség a csalásra és valóban jobb autók közlekednek majd az utakon. Az új szoftver segítségével ugyanis a számítógép vizsgáztat, a döntési folyamatból gyakorlatilag kimarad a vizsgabiztos. Az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesületének elnöke szerint azonban indokolatlan a két éve egyszer már sok milliárdért kicserélt szoftverek leváltása.
KÉPGALÉRIA - műszaki vizsgáztatás a Sárkeresztúri úton
Az elektronikus közigazgatás és az "egyablakos" ügyintézés megvalósítása érdekében kell bevezetni a gépkocsik új szoftveres vizsgáztatását jövő hét hétfőtől. Már kidolgozták a zöld kártya és a műszaki érvényességi idő egységesítésének módját. A tervek szerint 2010. január 1-jétől lesz lehetőség az összevont műszaki vizsgára: az autósoknak csak egyszer kell megjelenniük a szervizben, egy összeget kell fizetniük, és egy dokumentum igazolja majd a gépjármű alkalmasságát.
Az elektronikus közigazgatás és az "egyablakos" ügyintézés megvalósítása érdekében kell bevezetni a gépkocsik új szoftveres vizsgáztatását jövő hét hétfőtől. Már kidolgozták a zöld kártya és a műszaki érvényességi idő egységesítésének módját. A tervek szerint 2010. január 1-jétől lesz lehetőség az összevont műszaki vizsgára: az autósoknak csak egyszer kell megjelenniük a szervizben, egy összeget kell fizetniük, és egy dokumentum igazolja majd a gépjármű alkalmasságát.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint az autósok azt fogják érzékelni, hogy csökken az adminisztráció, vagyis kevesebb időt kell eltölteniük a vizsgaállomásokon, a vizsgáztatók munkája pedig könnyebbé válik. Az új eljárásnak köszönhetően csökken a kijátszás lehetősége, az utakon pedig valóban jobb autók közlekednek majd.
Az Európai Autószervizek Magyarországi Szövetségének elnöke, aki szerint a rendszer bevezetésének első egy-két hetében óriási torlódások várhatók a műszaki vizsgáknál. Kételkednek abban, hogy az új rendszer célja a szigorúbb vizsgáztatás és a műszakilag nem 100 százalékos gépjárművek kiszűrése. A műszaki okokból bekövetkező balesetek száma húsz éve folyamatosan csökken, és a vizsgákon tapasztalható visszaélések száma sem nő már, éppen ezért indokolatlannak tartja a szoftver bevezetését.