-
1100 éve Európában
Az Európai Unió Tanácsának soros elnöksége jegyében 1100 éve Európában, 20 éve az unióban címmel országos kulturális programsorozat indul augusztusban Székesfehérváron. A programsorozat augusztus 10-én kezdődik a Székesfehérvári Királyi Napok programsorozattal együtt.
2024.07.20. -
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16. -
Gondosóra program
A Gondosóra egy olyan ingyenes jelzőkészülék, amellyel 65 év feletti honfitársaink egyetlen gombnyomással kérhetnek segítséget. A segítségkéréseket egy 0-24 órás diszpécserszolgálat fogadja. Mostantól elérhető egy olyan új mobiltelefonos alkalmazás, amelyet a Gondosóra használója mellett a hozzátartozói is letölthetnek.
2024.07.12. -
Vége az érettséginek
Július 3-án dőlhetnek hátra végleg az érettségizők, hiszen a 2023/24-es tanév rendje szerint ekkor érnek véget hivatalosan is a szóbeli érettségik. Július 24-én kiderül, kik jutottak be idén az egyetemek szeptemberben induló képzéseire.
2024.07.03.
Holnaptól indul az Ügyfélkapu a kormányzati portálon
Április 1-jétől az internetes felhasználók regisztráció után egyetlen belépéssel használhatják a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat. Az Ügyfélkapu használatának feltétele a regisztráció, amelyet személyesen bármely okmányirodában vagy interneten digitális aláírással lehet megtenni. Az Ügyfélkapu biztosítja, hogy a felhasználók személyazonosságuk igazolása után egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási szolgáltatást nyújtó szervekkel. Az Ügyfélkapu használatához létre kell hozni a személyes ügyfélkaput, azaz regisztrálni kell.
Április 1-jétől az internetes felhasználók regisztráció után egyetlen belépéssel használhatják a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat. Az Ügyfélkapu használatának feltétele a regisztráció, amelyet személyesen bármely okmányirodában vagy interneten digitális aláírással lehet megtenni.
Az Ügyfélkapu biztosítja, hogy a felhasználók személyazonosságuk igazolása után egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási szolgáltatást nyújtó szervekkel. Az Ügyfélkapu használatához létre kell hozni a személyes ügyfélkaput, azaz regisztrálni kell.
Mely adatok szükségesek?
Az elektronikus közigazgatási ügyintézéshez szükséges az ügyfél azonosítása. A felhasználó személyazonosságát igazolhatja személyazonosító igazolvánnyal, útlevéllel, 2001. január 1. után kiállított vezetői engedéllyel.
Az ideiglenes személyi adat- és lakcímnyilvántartás hatálya alá nem tartozó külföldiek esetén az azonosítás az útlevél, valamint - ha azzal rendelkezik - a magyarországi tartózkodásra jogosító engedély alapján történik. A személyi adat- és lakcímnyilvántartás hatálya alá nem tartozó EGT-tagállamok állampolgárainak azonosítása útlevél vagy más személyazonosításra alkalmas okmány alapján történik.
A regisztráció során személyes adatokat kell megadni (név, születési hely, idő, anyja neve stb.), melyeket a személyi adat- és lakcímnyilvántartással hasonlítanak össze.
Regisztráció okmányirodában
A regisztráció során vagy az okmányirodában, vagy elektronikus formában ki kell tölteni a Regisztrációs adatlapot. Az azonosításhoz szükséges adatok mellett kötelező megadni egy e-mail címet, és választani kell egy felhasználói nevet is.
Amennyiben a felhasználó személyesen bármelyik okmányirodában regisztrál, az adatlap kitöltése, majd aláírása után elektronikus postaládájába megkapja az egyszeri belépést biztosító kódját, amit az aktiváláskor meg is kell változtatnia. Aktiválni az e-mailben történő értesítéséstől számított öt napon belül kötelező, ellenkező esetben a regisztrációt törlik.
Ideiglenes regisztráció
Amennyiben a felhasználó interneten, az Ügyfélkapu oldalon található elektronikus űrlap kitöltésével indította regisztrációját, az e-mail címére kapott egyszeri kód aktiválásával ideiglenes regisztrálttá válik.
Az ideiglenes regisztráció maximum 30 napig él, és azzal csak korlátozott jogot szerez a szolgáltatások használatához. Az összes szolgáltatás eléréséhez véglegesíteni kell a regisztrációt, vagyis egy okmányirodában személyesen kell aláírnia az adatlapot az ügyfélnek. Amennyiben ezt megteszi, hozzájárul adatainak rögzítéséhez és használatához, regisztrációját hitelesítik, és az elektronikus közigazgatási szolgáltatások teljes körét használhatja.
Regisztráció elektronikus aláírással
Elektronikus úton is lehet regisztrálni abban az esetben, ha a felhasználó legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással rendelkezik.
A központi rendszer ebben az esetben az elektronikus aláírás tanúsítványának érvényességét ellenőrzi. Amennyiben az elektronikus aláírás tanúsítványa érvényes, a regisztrációról a központi rendszer egy napon belül elektronikus levélben küld visszaigazolást a regisztrációt kérő által megadott címre.
Mennyi ideig érvényes az ügyfélkapum?
Az ügyfélkapu érvényességi ideje alap esetben öt év. Természetesen a regisztráció során ennél kevesebb idő is megadható.
Az Ügyfélkapu regisztrációja a regisztrációs adatlap megfelelő pontjának kitöltésével hosszabbítható meg. Ezt vagy személyesen lehet megtenni bármely okmányirodában, vagy az Ügyfélkapu oldalán - a bejelentkezés után - ki kell tölteni a Regisztrációs adatlap megfelelő részét. Amennyiben az ügyfélkapu érvényességi ideje lejár, úgy a felhasználó adatait töröljük, és az ügyfélkaput megszüntetjük.
Lehet-e több ügyfélkapum?
Egy személy több ügyfélkaput is nyithat. Az első ügyfélkapu létrehozása ingyenes, a következőért az általános okmányirodai illetéknek megfelelő összeget kell leróni. Az első ügyfélkapu adatainak módosítása nem számít új ügyfélkapu nyitásának, így ingyenes. Egy ügyfélkapu az összes közigazgatási szolgáltatás egyidejű igénybevételére feljogosít, de nincs akadálya második vagy harmadik ügyfélkapu létrehozásának sem.
A szolgáltatások használata
A regisztráció után a felhasználó a Kormányzati Portál Ügyfélkapu oldalán választhat szolgáltatást. A szolgáltatás kiválasztása után a rendszer azonosítja felhasználói neve és jelszava alapján, majd azután eljut a választott oldalra.
Az Ügyfélkapu mögött lévő szolgáltatók biztonsági okokból kérhetik a felhasznaló egyéb egyedi azonosítóját is (például egy APEH-szolgáltatás esetén az adószámot).