-
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10.
Húsz kilométernyi új kerékpárút és sáv épül Székesfehérváron
A Ligetsor, a Berényi út, a Vásárhelyi út, a déli összekötő út esetében, illetve az Alvinci-Dési-Segesvári, Kertalja-Cserkész utca, Széna tér és Gáz utca vonatkozásában megépülő kerékpárutak uniós támogatás felhasználásával a Széchenyi 2020 program keretében valósulhatnak meg.
Ebben az évben megkezdődik a Gáz utcai, a Széna téri és a Kertalja utcai kerékpársávok kialakítása, amelynek kivitelezésekor, ahol szükséges útépítést és felújítást is végeznek majd. Ezen fejlesztések egyik célja, hogy a Felsővárosnak és az idén megújuló Berényi útnak kerékpáros összeköttetése legyen a Budai úttal. Az alsóvárosi és maroshegyi kerékpáros fejlesztésekkel kapcsolatban elhangzott, hogy az Alvinci, a Dési és Segesvári utcákban is kijelölnek kerékpáros nyomokat. A Vásárhelyi úton tervezett kerékpáros létesítmény pedig biztosítja ez utóbbi fejlesztésekkel együtt a Budapest-Balaton kerékpárút Csíkvári úti szakaszának összekötését a Sóstó Ipari Parkban nemrégiben elkészült új bicikliúttal.
Jelenleg 35 km-nyi kerékpárút van Fehérváron. A következő évek fejlesztései pedig arról is szólnak, hogy az összeköttetéseket biztosítsák a már meglévő kerékpárutak között. EU-s forrásból a Térségi Operatív Program keretében három ütemben lesz Fehérváron kerékpárút fejlesztés és ennek keretében, 14 km-nyi kerékpáros utat, illetve sávokat építenek. Többek között olyan fejlesztéseket is tartalmaz a terv, mint a Palotai úton a jelenleg közös gyalogos és kerékpárút átépítése és akadálymentesítése vagy a Kiskút útján a Park Centerig tervezett kerékpárút megépítése. A városi finanszírozásban épülő kerékpáros utak mellett pedig hamarosan a Budapest - Balaton kerékpárút nyomvonala is áthalad a városon, ami állami finanszírozással épül. Ennek nyomvonalát Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője ismertette azon a városházi megbeszélésen, melyen Cser-Palkovics András polgármester mellett, Brájer Éva, Égi Tamás és Mészáros Attila alpolgármesterek is részt vettek.
A Berényi úton, melynek idén folytatódik a felújítása és a hamarosan elkészülő Ligetsoron is lesz kerékpárút, de a Budai út végén hamarosan épülő Alba Aréna úthálózata is kerékpárutakkal együtt készül, továbbá a déli összekötő út mellett is épül kerékpárút.
A Budapest – Balaton kerékpárút Kisfaludnál érkezik Fehérvárra és az autópálya felől érkező 7-es út alatt, egy aluljárón keresztül vezet majd az új Nagyszombati-Budai kereszteződésig. (A várhatóan nagy forgalmú kerékpárút nem a Kisfaludi utcákat keresztezi majd, hanem a másik oldalon halad.) A Nagyszombati útnál épülő új csomópontnál is egy aluljárón halad majd át a kerékpárút a Donát utcai kereszteződésig, ahol kettéválik és irányhelyesen a jobb és bal oldalon halad majd a Budai úton. Ezen a szakaszon, a járdától elválasztva egy-egy sávnyi irányhelyes kerékpárút épül mindkét oldalon. Ez egészen a Halesz-ig így folytatódik, ahol szélesedik már a Budai út. Innentől kezdve pedig kényelmesen, egészen a Lövölde utcáig így halad. A Lövölde úton a platánsor alatt folytatódik a kerékpárút a Horvát István út felé, ahol szintén irányhelyes lesz a szakasz egészen a Prohászka utca – Horvát István utca kereszteződésig. Innentől sajnos a Széchenyi útig az utca szélessége nem teszi lehetővé a kerékpárút építést, így a lakótelep belső útján halad keresztül a Hosszúsétatér – Horvát István utca kereszteződéséig, ahol elkanyarodik a Sóstó irányába. A Csíkvári úton halad tovább a Maroshegy felé az 1.25 m-es irányhelyes kerékpársáv, a Vásárhelyi útnál megy át a vasúti átjárón és a Szilvamagon keresztül a Rádió lakótelepig halad, majd a Vörösmarty Szakközépiskola mellett vezet kia a városból,. és a 7-es főút mellett az emmarózai oldalon folytatódik Szabadbattyánig.