-
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16.
Interneten intézhetők a cégügyek szeptembertől a Kormányzati Portálon
Szeptembertől elektronikus úton lehet benyújtani a cégbíróságokhoz a részvénytársaságok cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmeit, valamint a korlátolt felelősségű társaságok székhelyének, fióktelepének és tevékenységi körének változásairól szóló bejegyzési kérelmeket. A szolgáltatás a Kormányzati Portálon keresztül érhető el. Szeptembertől ötféle szolgáltatást használhatnak a cégek az elektronikus ügyintézésre. Az elektronikus cégbejegyzési eljárásban a részvénytársaságok - és korlátozott mértékben a kft.-k is - küldhetik el elektronikusan cég- és változásbejegyzési kérelmeiket a cégbíróságoknak.
2005.09.02. 08:28 |
Szeptembertől elektronikus úton lehet benyújtani a cégbíróságokhoz a részvénytársaságok cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmeit, valamint a korlátolt felelősségű társaságok székhelyének, fióktelepének és tevékenységi körének változásairól szóló bejegyzési kérelmeket. A szolgáltatás a Kormányzati Portálon keresztül érhető el.
A cégnyilvántartásról, a cégnyilvánosságról és a bírósági cégeljárásról szóló törvény idén szeptembertől lehetővé teszi a cégbírósági elektronikus ügyintézést. A szolgáltatás a Kormányzati Portál Ügyintéző szekciójában érhető el, hátterét az Igazságügyi Minisztérium Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszere biztosítja.
Öt szolgáltatás indul
Szeptembertől ötféle szolgáltatást használhatnak a cégek az elektronikus ügyintézésre. Az elektronikus cégbejegyzési eljárásban a részvénytársaságok - és korlátozott mértékben a kft.-k is - küldhetik el elektronikusan cég- és változásbejegyzési kérelmeiket a cégbíróságoknak.
Elektronikus úton kikérhetők a cégnyilvántartásban szereplő okiratok is. A cégbíróság egyelőre csak az idén január 1-je után benyújtott bejegyzési kérelmeket tartja nyilván elektronikus formában, 2007 januárjától viszont már tíz évre visszamenőleg bármely papír alapú dokumentumról lehet elektronikus másolatot kérni.
Hiteles elektronikus cégkivonat
A cégadatok már korábban elérhetők voltak elektronikus formában, ezek azonban nem számítottak hitelesnek. A céges e-ügyintéssel már hiteles, elektronikus cégkivonatot is lehet kérni. Fontos, hogy ez csak elektronikus formában számít hitelesnek, kinyomtatott változatához nem fűződnek jogkövetkezmények.
A jogi képviselők feladata az e-ügyintézés
Elektronikus cégeljárásnál az illetéket és más felmerülő költségeket kizárólag elektronikus úton lehet befizetni, papír alapú eljárásnál a hagyományos és az elektronikus forma is választható. Az elektronikus cégeljárás nem kötelező, hanem választható lehetőség - közölte Baja Ferenc politikai államtitkár, az Elektronikuskormányzat-központ vezetője. Az e-cégeljárást a vállalkozások jogi képviselői intézhetik.
A szolgáltatás használatához minősített elektronikus aláírásra és az ehhez tartozó eszközökre (kártya, kártyaolvasó), időbélyegre, e-szignó aláíróprogramra, személyi számítógépre, lapolvasóra (szkenner) és internetkapcsolatra van szükség.
A cégnyilvántartásról, a cégnyilvánosságról és a bírósági cégeljárásról szóló törvény idén szeptembertől lehetővé teszi a cégbírósági elektronikus ügyintézést. A szolgáltatás a Kormányzati Portál Ügyintéző szekciójában érhető el, hátterét az Igazságügyi Minisztérium Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszere biztosítja.
Öt szolgáltatás indul
Szeptembertől ötféle szolgáltatást használhatnak a cégek az elektronikus ügyintézésre. Az elektronikus cégbejegyzési eljárásban a részvénytársaságok - és korlátozott mértékben a kft.-k is - küldhetik el elektronikusan cég- és változásbejegyzési kérelmeiket a cégbíróságoknak.
Elektronikus úton kikérhetők a cégnyilvántartásban szereplő okiratok is. A cégbíróság egyelőre csak az idén január 1-je után benyújtott bejegyzési kérelmeket tartja nyilván elektronikus formában, 2007 januárjától viszont már tíz évre visszamenőleg bármely papír alapú dokumentumról lehet elektronikus másolatot kérni.
Hiteles elektronikus cégkivonat
A cégadatok már korábban elérhetők voltak elektronikus formában, ezek azonban nem számítottak hitelesnek. A céges e-ügyintéssel már hiteles, elektronikus cégkivonatot is lehet kérni. Fontos, hogy ez csak elektronikus formában számít hitelesnek, kinyomtatott változatához nem fűződnek jogkövetkezmények.
A jogi képviselők feladata az e-ügyintézés
Elektronikus cégeljárásnál az illetéket és más felmerülő költségeket kizárólag elektronikus úton lehet befizetni, papír alapú eljárásnál a hagyományos és az elektronikus forma is választható. Az elektronikus cégeljárás nem kötelező, hanem választható lehetőség - közölte Baja Ferenc politikai államtitkár, az Elektronikuskormányzat-központ vezetője. Az e-cégeljárást a vállalkozások jogi képviselői intézhetik.
A szolgáltatás használatához minősített elektronikus aláírásra és az ehhez tartozó eszközökre (kártya, kártyaolvasó), időbélyegre, e-szignó aláíróprogramra, személyi számítógépre, lapolvasóra (szkenner) és internetkapcsolatra van szükség.