Interneten intézhetők a cégügyek szeptembertől a Kormányzati Portálon

 Szeptembertől elektronikus úton lehet benyújtani a cégbíróságokhoz a részvénytársaságok cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmeit, valamint a korlátolt felelősségű társaságok székhelyének, fióktelepének és tevékenységi körének változásairól szóló bejegyzési kérelmeket. A szolgáltatás a Kormányzati Portálon keresztül érhető el. Szeptembertől ötféle szolgáltatást használhatnak a cégek az elektronikus ügyintézésre. Az elektronikus cégbejegyzési eljárásban a részvénytársaságok - és korlátozott mértékben a kft.-k is - küldhetik el elektronikusan cég- és változásbejegyzési kérelmeiket a cégbíróságoknak.

2005.09.02. 08:28 |
 Szeptembertől elektronikus úton lehet benyújtani a cégbíróságokhoz a részvénytársaságok cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmeit, valamint a korlátolt felelősségű társaságok székhelyének, fióktelepének és tevékenységi körének változásairól szóló bejegyzési kérelmeket. A szolgáltatás a Kormányzati Portálon keresztül érhető el. 

 A cégnyilvántartásról, a cégnyilvánosságról és a bírósági cégeljárásról szóló törvény idén szeptembertől lehetővé teszi a cégbírósági elektronikus ügyintézést. A szolgáltatás a Kormányzati Portál Ügyintéző szekciójában érhető el, hátterét az Igazságügyi Minisztérium Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszere biztosítja. 

Öt szolgáltatás indul 

 Szeptembertől ötféle szolgáltatást használhatnak a cégek az elektronikus ügyintézésre. Az elektronikus cégbejegyzési eljárásban a részvénytársaságok - és korlátozott mértékben a kft.-k is - küldhetik el elektronikusan cég- és változásbejegyzési kérelmeiket a cégbíróságoknak.  
  Elektronikus úton kikérhetők a cégnyilvántartásban szereplő okiratok is. A cégbíróság egyelőre csak az idén január 1-je után benyújtott bejegyzési kérelmeket tartja nyilván elektronikus formában, 2007 januárjától viszont már tíz évre visszamenőleg bármely papír alapú dokumentumról lehet elektronikus másolatot kérni. 

Hiteles elektronikus cégkivonat 

 A cégadatok már korábban elérhetők voltak elektronikus formában, ezek azonban nem számítottak hitelesnek. A céges e-ügyintéssel már hiteles, elektronikus cégkivonatot is lehet kérni. Fontos, hogy ez csak elektronikus formában számít hitelesnek, kinyomtatott változatához nem fűződnek jogkövetkezmények. 

A jogi képviselők feladata az e-ügyintézés 

 Elektronikus cégeljárásnál az illetéket és más felmerülő költségeket kizárólag elektronikus úton lehet befizetni, papír alapú eljárásnál a hagyományos és az elektronikus forma is választható. Az elektronikus cégeljárás nem kötelező, hanem választható lehetőség - közölte Baja Ferenc politikai államtitkár, az Elektronikuskormányzat-központ vezetője. Az e-cégeljárást a vállalkozások jogi képviselői intézhetik. 

 A szolgáltatás használatához minősített elektronikus aláírásra és az ehhez tartozó eszközökre (kártya, kártyaolvasó), időbélyegre, e-szignó aláíróprogramra, személyi számítógépre, lapolvasóra (szkenner) és internetkapcsolatra van szükség. 
 

Magyarország