-
Nagyboldogasszony napja
Nagyboldogasszony napja Szent István óta parancsolt ünnep. Bár a mennybevétel dogmáját XII. Pius pápa viszonylag későn,1950-ben hirdette csak ki, az ünnep az egyház sok évszázados hitbeli meggyőződését tükrözi. Magyarországon ez a nap kiemelt ünnep, 1948-ig munkaszüneti nap volt. Csütörtökön, Nagyboldogasszony ünnepén Spányi Antal megyés püspök tart ünnepi szentmisét a Bazilikában este hét órakor.
2024.08.15. -
Tetőzik a Perseida meteorraj
Színes programokkal vár mindenkit ma is a Székesfehérvári Királyi Napok. A fesztiválozás közepette azonban éjszaka érdemes lesz az égre is feltekinteni: tetőzik a Perseida meteorraj, várhatóan most figyelhető majd meg az égbolton a legtöbb hullócsillag.
2024.08.12. -
1100 éve Európában
Székesfehérváron indul az 1100 éve Európában, 20 éve az Unióban című kulturális programsorozat: augusztus 10. és 16. között 14 programmal várják az érdeklődőket a kultúrstratégiai intézmények a Székesfehérvári Királyi Napok kísérőrendezvényeként.
2024.08.06. -
Folytatódik a nyári ellenőrzés
Folytatódik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kiemelt, nyári ellenőrzése; az eddigi vizsgálatok számos szabálytalanságot tártak fel. A szabályszegők most még többet kockáztatnak. Augusztus 1-jétől ugyanis duplázódott a mulasztási bírság, így akár kétmillió forintos szankcióval is számolhat például az, aki be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztat, vagy elmulasztja a nyugtaadást.
2024.08.04.
"Itthon láss csodát" - Kulturális Turizmus éve 2009
Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet. A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték
2009.02.03. 07:32 |
Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet, a Magyar Turizmus (MT). A tematikus évek célja a bevétel, azaz a vendégéjszakák és a költések növelése.
A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték. A témákhoz ismert arcokat is igyekszik kapcsolni a szervezet: a bemutató kiadványban a bor mellé Konyári Jánost, a 2008-as Év Borászát, az élő hagyományokhoz Szalóki Ági énekest, a fesztiválokhoz Novák Péter zenész-színészt, a kortárs művészethez Szűcs Zoltán koreográfust, a városokhoz pedig Török András útikönyvírót.
Az év saját logót és honlapot is kapott, arculatát pedig tenderen választotta volna ki az MT. Ezen hat ügynökség indult, de végül egy hetedik nyert: a fókuszcsoporton az összes koncepció elvérzett, amely a beadott munkák közül eléjük került, jól szerepelt viszont az MT által használt külföldi arculat, amelyet az Artificial Group készített, így erre esett a választás.
Az év szlogenjét, az „Itthon láss csodát!” sort az egyik sikertelenül pályázó ügynökségtől, a Remindtól vásárolta az MT.
A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték. A témákhoz ismert arcokat is igyekszik kapcsolni a szervezet: a bemutató kiadványban a bor mellé Konyári Jánost, a 2008-as Év Borászát, az élő hagyományokhoz Szalóki Ági énekest, a fesztiválokhoz Novák Péter zenész-színészt, a kortárs művészethez Szűcs Zoltán koreográfust, a városokhoz pedig Török András útikönyvírót.
Az év saját logót és honlapot is kapott, arculatát pedig tenderen választotta volna ki az MT. Ezen hat ügynökség indult, de végül egy hetedik nyert: a fókuszcsoporton az összes koncepció elvérzett, amely a beadott munkák közül eléjük került, jól szerepelt viszont az MT által használt külföldi arculat, amelyet az Artificial Group készített, így erre esett a választás.
Az év szlogenjét, az „Itthon láss csodát!” sort az egyik sikertelenül pályázó ügynökségtől, a Remindtól vásárolta az MT.