-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
"Itthon láss csodát" - Kulturális Turizmus éve 2009
Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet. A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték
2009.02.03. 07:32 |
Elindult a Magyar Turizmus idei belföldi kampánya, a Kulturális Turizmus Éve 2009. „Itthon láss csodát!” szlogennel. A 2006-os gasztronómiai, a 2007-es zöldturisztikai és a 2008-as Vizek Éve kampányév után 2009-ben a kulturális turizmusra fókuszál az állami turisztikai marketingszervezet, a Magyar Turizmus (MT). A tematikus évek célja a bevétel, azaz a vendégéjszakák és a költések növelése.
A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték. A témákhoz ismert arcokat is igyekszik kapcsolni a szervezet: a bemutató kiadványban a bor mellé Konyári Jánost, a 2008-as Év Borászát, az élő hagyományokhoz Szalóki Ági énekest, a fesztiválokhoz Novák Péter zenész-színészt, a kortárs művészethez Szűcs Zoltán koreográfust, a városokhoz pedig Török András útikönyvírót.
Az év saját logót és honlapot is kapott, arculatát pedig tenderen választotta volna ki az MT. Ezen hat ügynökség indult, de végül egy hetedik nyert: a fókuszcsoporton az összes koncepció elvérzett, amely a beadott munkák közül eléjük került, jól szerepelt viszont az MT által használt külföldi arculat, amelyet az Artificial Group készített, így erre esett a választás.
Az év szlogenjét, az „Itthon láss csodát!” sort az egyik sikertelenül pályázó ügynökségtől, a Remindtól vásárolta az MT.
A kulturális kínálatot öt téma köré: bor és gasztronómia, élő hagyományok, fesztiválok, kortárs művészet és városlátogatások szervezték. A témákhoz ismert arcokat is igyekszik kapcsolni a szervezet: a bemutató kiadványban a bor mellé Konyári Jánost, a 2008-as Év Borászát, az élő hagyományokhoz Szalóki Ági énekest, a fesztiválokhoz Novák Péter zenész-színészt, a kortárs művészethez Szűcs Zoltán koreográfust, a városokhoz pedig Török András útikönyvírót.
Az év saját logót és honlapot is kapott, arculatát pedig tenderen választotta volna ki az MT. Ezen hat ügynökség indult, de végül egy hetedik nyert: a fókuszcsoporton az összes koncepció elvérzett, amely a beadott munkák közül eléjük került, jól szerepelt viszont az MT által használt külföldi arculat, amelyet az Artificial Group készített, így erre esett a választás.
Az év szlogenjét, az „Itthon láss csodát!” sort az egyik sikertelenül pályázó ügynökségtől, a Remindtól vásárolta az MT.