-
Alba Regia verseny
Döntőjéhez érkezett hétfőn a „Alba Regia” középiskolai történelemverseny Székesfehérváron. A záró tudáspróbát méltó körülmények között, a Koronázó Bazilika Nemzeti Emlékhely Látogatóközpontban rendezték meg Fejér és Veszprém vármegyei, 9-11. évfolyamos diákok számára.
2025.04.14. -
Örmény tablókiállítás
Örményország és elődállamainak fővárosait és népviseleteit mutatja be az a tablókiállítás, amely a Városháza emeleti folyósóján nyílt múlt pénteken. A tárlat alapjául az a közgyűlési döntés szolgál, mely szerint Székesfehérvár partnerségi kapcsolatot létesít Etchmiadzin városával.
2025.04.14. -
Virágvasárnapi áhítat
Virágvasárnap alkalmából zenés áhítatot tartottak a Budai úti református templomban, ahol a Honvéd Helyőrségi Zenekar adott koncertet.
2025.04.14. -
Véget ért a Versünnep
Lezajlott a XV. Fehérvári Versünnep döntője. A Városháza Dísztermében rendezett eseményen a középiskolások teljes átéléssel tolmácsolták jeles költőink gondolatait.
2025.04.14.
János-passió április 14-én - Youtube premier a szimfonikusokkal

A János-passió a h-moll mise és a Máté-passió mellett Johann Sebastian Bach (1685–1750) legmonumentálisabb és legjelentősebb vokális kompozíciói közé tartozik.
A János evangélista szövegére írott, Jézus szenvedéstörténetét és halálát megjelenítő passió mindenkori felhangzása a maga korában és napjainkban is ünnep a hallgatóság számára, különösen a nagyhéten. A monumentális zenedarab színházi mű és oratórium keveréke, és hatalmas apparátust mozgat meg: a szimfonikus zenekar mellett kórus és szólisták adják elő.
Korabeli források szerint Bach öt passiót komponált életében, de az utókor számára csak kettő maradt fenn: az első az 1724-ben bemutatott, majd többször átdolgozott János-passió és az 1727-es Máté-passió. A János-passió szövegét maga Bach állította össze a Szentírásból, a korálok és Brockes passiójának részleteiből. A műben központi jelentőségű János evangélista alakja és szövege, az eseményeket szenvedélyes együttérzéssel, de drámai tömörséggel nyomon követő énekbeszéd. Bach drámai érzékét jelzi, hogy nem az operai teatralitást, a zenei és énekszólamok csillogását helyezte előtérbe, hanem a szöveg tartalmán alapuló mélyről fakadó üzenetre keresett zenei megoldásokat.