-
Érkeznek a tankönyvek
Augusztus 1-jén megkezdődött mintegy 13 millió tankönyv kiszállítása az iskolákba. A köznevelésben és szakképzésben tanuló minden diák ingyenesen jut hozzá a tankönyvekhez
2024.08.02. -
Július 30-án indul a pótfelvételi
Akik a július 24-én nem jutnak be semelyik felsőoktatási intézménybe, július 30. és augusztus 7. között, a pótfelvételi eljárás keretében jelentkezhetnek egyetemre. A pótfelvételin az egyetemek általában önköltséges képzéseket hirdetnek meg, de az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár néhány állami ösztöndíjas szakot, férőhelyet is lehet találni.
2024.07.29. -
1100 éve Európában
Az Európai Unió Tanácsának soros elnöksége jegyében 1100 éve Európában, 20 éve az unióban címmel országos kulturális programsorozat indul augusztusban Székesfehérváron. A programsorozat augusztus 10-én kezdődik a Székesfehérvári Királyi Napok programsorozattal együtt.
2024.07.20. -
Sorrendmódosítás a felvételin
Július 10-ig pótolhatták a felsőoktatásba felvételizők a még hiányzó dokumentumaikat az E-felvételi felületén, sorrendmódosításra azonban július 16-ig van még lehetőségük.
2024.07.16.
Januártól lesz objaktív felelőssége az autó tulajdonosának
Jövő január elsejétől a gépkocsi üzemben- tartójának objektív felelőssége lesz a szabálysértések elkövetésénél akkor is, ha más vezette az autót, és ezt el is ismeri. Az új szabályozás életbe lép ugyan, de 2008 májusáig nem büntetnek, az üzembentartók azonban írásos figyelmeztetést kapnak, amely tartalmazza majd, mekkora büntetést kellene fizetniük a szabálysértésért. Évente több mint 1200 ember hal meg, és 30 ezer ember sérül meg Magyarországon közlekedési balesetben, eközben 100 ezer gyorshajtás miatti feljelentésnek a jelenlegi szabályozási keretek között nem lehet érvényt szerezni.
2007.10.24. 07:39 |
Jövő január elsejétől a gépkocsi üzembentartójának objektív felelőssége lesz a szabálysértések elkövetésénél akkor is, ha más vezette az autót, és ezt el is ismeri - közölte Kondorosi Ferenc az "Új rend" végrehajtásáért felelős kormánybiztos a kormányszóvivői tájékoztatón. Az új szabályozás életbe lép ugyan, de 2008 májusáig nem büntetnek, az üzembentartók azonban írásos figyelmeztetést kapnak, amely tartalmazza majd, mekkora büntetést kellene fizetniük a szabálysértésért.
A büntetést "érő" kategóriába tartozik a megengedett sebesség átlépése, tilosban áthajtás a vasúti átjárón vagy a jelzőlámpánál, a behajtási, várakozási és a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok megsértése, valamint a környezetkárosítás. Utóbbival kapcsolatban Kondorosi Ferenc kiemelte: az utak kezelőjét felhatalmazná a törvénymódosítás arra, hogy fénykép- és videofelvételeket készítsenek a természetvédelmi területen kvaddal közlekedőkről.
Nem kell büntetést fizetni, ha ellopták az autót, de akkor is igazolni kell, hogy a lopást már bejelentette a rendőrségen. Ha kiderül, hogy ki vezette az autót, a sofőr is kap büntetést, de mivel újabb pénzbírságot már nem lehet kiszabni, ilyen esetekben jöhet szóba a vezetéstől való eltiltás.
A közlekedésbiztonsági bírság felső határa 300 ezer forint lesz, amelyet közigazgatási bírságként szabnak ki. Mint elhangzott, a sebességmérésbe bevonják a matrica-leolvasó rendszert, így azt is lehet mérni, egy-egy autós mennyi idő alatt teszi meg az adott útszakaszt. A kormánybiztos itért arra, hogy 2009. január 1-jétől a segédmotorkerékpárok is rendszámot kapnak az ellenőrizhetőség és a felelősségre vonhatóság érdekében.
Az intézkedések bevezetésére azért van szükség, mert katasztrofálissá vált a közlekedés biztonsága. A törvénymódosítási javaslatokat a jövő héten nyújtják be az Országgyűlésnek.
Évente több mint 1200 ember hal meg, és 30 ezer ember sérül meg Magyarországon közlekedési balesetben, eközben 100 ezer gyorshajtás miatti feljelentésnek a jelenlegi szabályozási keretek között nem lehet érvényt szerezni.
A büntetést "érő" kategóriába tartozik a megengedett sebesség átlépése, tilosban áthajtás a vasúti átjárón vagy a jelzőlámpánál, a behajtási, várakozási és a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok megsértése, valamint a környezetkárosítás. Utóbbival kapcsolatban Kondorosi Ferenc kiemelte: az utak kezelőjét felhatalmazná a törvénymódosítás arra, hogy fénykép- és videofelvételeket készítsenek a természetvédelmi területen kvaddal közlekedőkről.
Nem kell büntetést fizetni, ha ellopták az autót, de akkor is igazolni kell, hogy a lopást már bejelentette a rendőrségen. Ha kiderül, hogy ki vezette az autót, a sofőr is kap büntetést, de mivel újabb pénzbírságot már nem lehet kiszabni, ilyen esetekben jöhet szóba a vezetéstől való eltiltás.
A közlekedésbiztonsági bírság felső határa 300 ezer forint lesz, amelyet közigazgatási bírságként szabnak ki. Mint elhangzott, a sebességmérésbe bevonják a matrica-leolvasó rendszert, így azt is lehet mérni, egy-egy autós mennyi idő alatt teszi meg az adott útszakaszt. A kormánybiztos itért arra, hogy 2009. január 1-jétől a segédmotorkerékpárok is rendszámot kapnak az ellenőrizhetőség és a felelősségre vonhatóság érdekében.
Az intézkedések bevezetésére azért van szükség, mert katasztrofálissá vált a közlekedés biztonsága. A törvénymódosítási javaslatokat a jövő héten nyújtják be az Országgyűlésnek.
Évente több mint 1200 ember hal meg, és 30 ezer ember sérül meg Magyarországon közlekedési balesetben, eközben 100 ezer gyorshajtás miatti feljelentésnek a jelenlegi szabályozási keretek között nem lehet érvényt szerezni.