-
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16.
Jövő év végére 1000 kilométer gyorsforgalmi út épül?
A gazdasági és közlekedési tárca szerint a műszaki paraméterek megváltoztatásával, kiszámíthatóbb tervezéssel és a szükséges jogszabály-módosításokkal a jelenleginél egyharmadával olcsóbban épülhetnek a jövőben az autópályák, a biztonsági feltételek megtartása mellett.
Kilométerenként akár 300 millió forinttal is olcsóbb lehet az autópálya-építés, ha a biztonsági követelmények betartása mellett az építésből elhagyják a nem feltétlenül szükséges elemeket, például az autópálya melletti parkolókból a következő településre vezető aszfaltozott utat.
Egy kilométer autópálya megépítése durván 1 milliárd forintba kerül, ebből a műszaki paraméterek megváltoztatásával, kiszámíthatóbb tervezéssel és a verseny élénkítésével akár 300 millió forint is megspórolható - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter hétfőn.
Ha az autópályákra fordított költségeket elosztjuk a kilométerrel, az eredmény magasabb összeg lesz, mert a teljes költség tartalmazza a előkészítés, a területrendezés költségeit is - mondta a miniszter. Az M0-ás fővárosi szakaszának felüvizsgálatával 25 milliárd forintot takarítottak meg, így a körgyűrűt Gödöllővel összekötő M31-es út építése a tervezettnél korábban elkezdődhet.
A GKM számítási szerint az építés alatt levő autópályáknál a racionalizálással 2 százalékot lehet megtakarítani, a tervezési fázisban levőknél viszont 23 százalékkal is csökkenhetnek a költségek. Szintén olcsóbbá teszi az építkezést, hogy a tárca a jövőben olyan jogszabály-módosításokat tervez, amelyek lényegesen egyszerűsítik és gyorsítják a földkisajátítást, a lőszermentesítést vagy a régészeti munkákat.
Az újonan épült autópályák mellé az elmúlt időszakban 10 ezer munkahely települt, és a következő öt hónapban további 3500 létesül majd - mondta Kóka János. A miniszter közölte, hogy a jövő év végére - már az új módszerekkel dolgozva - megduplázzák a jelenleg 1000 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot.